يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۲

ایزدی‌هایی که داعش مسلمان کرد! +تصاویر

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 376909
گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیویی از مسلمان شدن ۵۰۰ نفر از اهالی ایزدی منطقه سنجار عراق خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، چند هفته پس از انتشار خبر ربوده شدن ۵۰۰ نفر از اهالی ایزدی منطقه سنجار عراق، گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیویی تصاویر آن‌ها را پخش کرد.

مشخص نیست در این مدت چگونه با این افراد رفتار شده، اما در فیلم داعش، همه آن‌ها از خوبی‌های تروریست‌ها تعریف می‌کنند.

در ابتدای این ویدئو توضیحاتی درباره ایزدی‌ها ارائه و تاکید می‌شود که آن‌ها کافر و شیطان پرست هستند، اما این عده، پس از آنکه توسط داعش با اسلام آشنا شدند، داوطلبانه از آئین قبلی خود دست کشیده و به دست نمایندگان خلیفه مسلمان شده‌اند.


در اطلاعاتی که مقامات عراقی و نمایندگان مجلس این کشور ارائه کرده بودند، تعداد ایزدی‌های ربوده شده، نزدیک به دو هزار نفر اعلام شده و طبق گفته خانم دخیل فیان، تنها از شهر سنجار ۵۰۰ نفر ربوده شده‌اند، اما در فیلم داعش از اصطلاح صد‌ها نفر استفاده شده و در تصاویر نیز، تعداد اسرا کمتر از صد نفر و حدود ۷۵ تا ۸۰ نفر دیده می‌شود.


تروریست‌های داعش، هنگام ورود به روستاهای ایزدی‌ها بیش از ۵۰۰ نفر را قتل عام کرده بودند و احتمال اینکه مابقی افراد ربوده شده نیز، به دست تکفیری‌ها کشته شده باشند، نگرانی خانواده‌ها و مقامات عراقی را افزایش داده است.


ایزدی‌ها یا ایزدیان اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می‌کنند. ایزدیان به گویش خاصی از زبان کردی صحبت می‌کنند. آیینشان آمیزه‌ای از عقاید اسرارآمیز و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلامی. یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف بر آیین ایزدیان تاثیر گذاشته است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


maryam ashkani
United States
مرگ برداعش
علي
Iran, Islamic Republic of
پس واقعا ايزديها مسلمان نبوده اند.فقط خداكند مسلمان داعشي نشده باشند.