يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

موافقت با تخفیف حق بیمه کارگران ساختمانی

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 375917
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند حق بیمه کارگران ساختمانی را بر مبنای حق بیمه کارفرما تقسیط کند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، در ادامه بررسی ماده ۵ طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی تصویب شد: در صورت درخواست متقاضی دریافت پروانه، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است حق بیمه کارگران ساختمانی را بر مبنای حق بیمه کارفرما در زمان صدور پروانه تا مدت سه سال و بدون دریافت سود تقسیط کند.

در این مصوبه آمده است: ترتیب پرداخت حق بیمه از طرف دارنده پروانه به منزله رسید حق بیمه و اخذ پروانه است.همچنین در هر حال، صدور پروانه کار منوط به ارائه مفاصاحساب است.

تأخیر در پرداخت اقساط حق بیمه مشمول جریمه مانند تأخیر در پرداخت سایر حق بیمه‌ها می‌شود.

این گزارش حاکی است مجلس پیش از این و در جلسه یکشنبه هفته جاری، در ماده واحده‌ این طرح سازمان تأمین اجتماعی را مکلف کرد ۷ درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال و ۲۰ درصد سهم کارفرما را که معادل ۱۲ درصد مجموع عوارض و درآمد تأمینی ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری است از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه کند.

تذکر یک نماینده به هیئت رئیسه

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به آقای لاریجانی از عملکرد کمیسیون فرهنگی در معرفی کاندیداهای نظارت بر مطبوعات انتقاد کرد.

نعمتی گفت: اینکه آقای مطهری اعلام کرده است که از کاندیداتوری برای انتخاب ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات انصراف داده است منع نمایندگان تلقی می‌شود و با آیین‌نامه داخلی مجلس مغایر است.

وی افزود: هیئت رئیسه کاری غیرقانونی انجام می‌دهد و کمیسیون‌ها نباید برای جلوگیری از کاندیداتوری نمایندگان منعی ایجاد کنند.

لاریجانی در پاسخ به این انتقاد گفت: این گونه قضاوت‌ها و نسبت‌ها به هیئت رئیسه خلاف است.

وی با بیان اینکه آقای مطهری اعلام کرده است که برای این انتخابات در مجلس کاندیدا نمی‌شود افزود: برخی برای شرکت در انتخاب ناظران مجلس بر عملکرد صداوسیما نیز اعلام کاندیداتوری کرده بودند که کمیسیون فرهنگی مجلس آن را قبول نکرد.

لاریجانی گفت: به مسئولان این کمیسیون گفتم که ما باید حداقل افراد را از شرکت در انتخابات محروم نکنیم و قول دادم که این مسئله را مدیریت کنم اما بر اساس شیوه خود که معرفی دو برابر حد نیاز قانون برای انتخاب ناظران است عمل کردند.

وی افزود: توصیه کردم که دلیلی وجود ندارد تا کمیسیون این گونه عمل کند و افراد دیگر محروم شوند چرا که برخی معتقدند که تعداد کاندیداها برای نظارت بر شوراها و هیئت‌های مختلف می‌تواند بیشتر از دو برابر حد نیاز نیز باشد اما نظر کمیسیون بر این طریق بود در حالی که نباید مانع شد.

رئیس مجلس گفت: عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس قانونی است اما اخلاقاً درست نبود.

وی افزود: از نظر نظامات آیین‌نامه‌ای راه حلی برای این مسئله به نظرمان نمی‌رسد.

درگیری لفظی دو نماینده دیگر با یکدیگر

در حاشیه این تذکر و پاسخ جهانگیری به کوچک‌زاده که چند صندلی آن طرف‌تر از وی بود درگیری لفظی به وجود آمد.

جهانگیری که برای اعلام تذکر شفاهی آیین‌نامه داخلی مجلس را روی دست بلند کرده بود با کوچک‌زاده با صدای بلند درگیری لفظی داشت و چند عبارت غیراخلاقی به کار برد به طوری که چند نماینده برای ساکت کردن وی دور او جمع شدند.

رحمانی فضلی وزیر کشور میهمان ویژه جلسه غیرعلنی امروز مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی امروز، وزیر کشور گزارشی از ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد.

علی لاریجانی افزود: آقای رحمانی فضلی درباره نحوه عملکرد این ستاد که ریاست آن را نیز برعهده دارد گزارشی به نمایندگان عرضه کرد.

وی گفت: مجلس و دولت باید برای رهایی خانواده‌ها از چنگال دیو اعتیاد، در این امر مهم همکاری کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را در دستور کار دارند.

رسیدگی به لایحه اجازه مشارکت ایران در افزایش سرمایه خود در بانک توسعه اسلامی، طرح حمایت از صنعت برق کشور و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده از دیگر برنامه‌های امروز نمایندگان در نظر گرفته شده است.

همچنین امروز قرار است دو نفر از نمایندگان مجلس به عنوان ناظر در شورای نظارت بر صداوسیما، یک نفر به عنوان ناظر در هیئت نظارت بر مطبوعات و یک نفر به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس انتخاب شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
حالا خوبه فهمیدید دارید پول زور می گیرید حداقل قسطی بگیرید