دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تعلیق 126 اتوبوس اسكانيا برای افزايش ايمني

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب: 375025
در پي فراخوان اتوبوس هاي برون شهري اسكانيا براي انجام اصلاحات لازم به منظور افزايش ايمني، ارائه خدمات توسط 126 دستگاه از اين نوع اتوبوس به حالت تعليق درآمد تا اينكه تغييرات لازم را انجام دهند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پنجاه و يكمين نشست كميسيون ايمني راه‌هاي كشور كه با حضور وزير راه و شهرسازي در ساختمان شهيد دادمان برگزار شد با اشاره به فراخوان بازرسي فني اتوبوس‌هاي اسكانياي در حال بهره‌برداري با هدف شناسايي نواقص و دستكاري‌هاي، تصريح شد: در فرايند، ۵۳۰ دستگاه به مراكز مجاز مراجعه كردند كه از بين آنها، تعداد ۱۲۶ دستگاه داراي نواقص و دستكاري‌هاي عمده و تاثيرگذار بر عملكرد ايمن آنها بودند.

بنابر اين گزارش موضوع نواقص و دستكاري‌هاي عمده اتوبوس‌هاي اسكانياي به كارگروه ناوگان كميسيون ايمني راهها (با مسؤوليت سازمان ملي استاندارد ايران) واگذار شد كه با اعلام اين كارگروه، سازمان راهداري و حمل‌و‌نقل جاده‌اي نسبت به تعليق كارت هوشمند رانندگان و جلوگيري از صدور صورت وضعيت براي اين اتوبوس‌ها اقدام كرده است.

طبق اين مصوبه، فراخوان ساير اتوبوس‌ها توسط شركت‌هاي توليدي و پشتيباني نيز در دستور كار قرار دارد و درحال پيگيري است. در پنجاه و يكمين نشست كميسيون ايمني راه‌هاي كشور مقرر شد با دعوت از بازرسان با تجربه خودروسازان چند شركت معتبر اروپايي براي بازديد و اعلام نظر از كارخانه هاي سازنده داخلي كه در توليد اتوبوس هستند مسايل ايمني آنها را مورد ارزيابي قرار گيرد.

همچنين از ديگر مصوبات اين جلسه جلوگيري از تردد اتوبوس‌ها و ميني بوسهاي دولتي فاقد مجوزهاي لازم براي تردد در جاده هاي برون شهري بود. همچنين در اين جلسه بر تكميل هرچه سريعتر چهار خطه كردن محورهاي هراز و فيروزكوه با تخصيص اعتبارات ويژه مورد تاكيد ساير اعضا قرار گرفت.

نماينده اورژانس كشور نيز از بهره مند شدن ۱۴ استان از خدمات هلكوپتري در حوادث رانندگي جاده اي با شعاع ۱۵۰ كيلومتري فرودگاه هاي محل استقرار هلكوپترهاي مورد نظر خبر داد.

در پنجاه و يكمين نشست كميسيون ايمني راههاي كشورگزارش اقدامات و عملكرد دستگاهها در سفرهاي تابستاني توسط پليس ارائه شد. ذكر اين نكته ضروري است، بر اساس مصوبه جلسه ۴۹ كميسيون ايمني راهها و در راستاي ارتقاء ايمني و نظارت بيشتر و موثرتر بر ناوگان حمل‌ونقل عمومي، فراخوان بازرسي فني اتوبوس‌هاي در حال بهره‌برداري با هدف شناسايي نواقص و دستكاري‌هايي كه توسط شركت‌ها يا رانندگان بر روي اتوبوس‌ها اعمال مي‌شود، صورت گرفت كه در مرحله نخست شركت عقاب افشان توليدكننده اتوبوس‌هاي اسكانيا اين فراخوان را عملياتي كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *