دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۰
۶۶
توکلی در نطق میان دستور:

نه منتقدان مذاکرات هسته‌ای بزدل سیاسی‌اند و نه شیفتگان آن، شیردلان انقلابی

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 374737
نماینده تهران در مجلس خطاب به روحانی با بیان اینکه در برابر منتقدان در مذاکرات هسته‌ای صحبت از بزدلی و "به جهنم" می‌زنید، گفت: نه هرکس که منتقد روند مذاکرات هسته‌ای باشد، بزدل سیاسی است و نه هر کس که شیفته آن بود، شیردل انقلابی است.
نه منتقدان مذاکرات هسته‌ای بزدل سیاسی‌اند و نه شیفتگان آن، شیردلان انقلابی
به گزارش جهان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سخنانی، گفت: هفته گذشته آقای رئیس‌جمهور در مورد ماجرای معروف به رانت ۶۵۰ میلیون یورویی خبری بیان کرد و طی آن نسبت‌های ناروایی را متوجه بنده، نهادهای نظارتی و رسانه‌ها گفتند.

وی افزود: پس از آنکه دادستان دیوان محاسبات اعطای رانت و امتیاز ویژه غیرقانونی را به تاجر خاص رسما تایید کرد و به دلیل این تخلف به سیف و نعمت‌زاده تذکر داده و پرونده را برای یک سال تعلیق کرد، متاسفانه ۳ عضو کابینه در برابر مقام نظارتی فصل‌الخطاب، مواضعی نسنجیده‌ای گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه تاکید کرد: بنده به آقای روحانی نامه نوشتم و از وی خواستم که به همکارانش تذکر دهد که در برابر قانون خاضع باشند. بنده بنا نداشتم این بحث ادامه یابد اما ظاهرا آقای رئیس‌جمهور خودش نیز محتاج تذکر است.


توکلی در مورد بیان جزئیاتی از رانت ۶۵۰ میلیون یورویی که از سوی وزارت صنعت به یک تاجر خاص داده شده گفت: در رانت‌بخشی دوم که مهم‌تر است، بانک مرکزی و وزارت صنعت، امتیاز ویژه به تاجر خاص داده شده است. در این رانت‌بخشی بانک مرکزی و وزارت صنعت با تاجر خاص تفاهمنامه‌ ویژه‌ای امضا کردند برای اینکه بتواند برخلاف مقررات جاری بار کشتی‌هایش را ترخیص کند و در بازار بفروشد و بعد از ۴ تا ۶ ماه ۶۵۰ میلیون یورو را از بانک مرکزی خریده و به فروشنده خارجی بدهد.

وی تصریح کرد: این امتیاز ویژه حتی به شرکت دولتی متقاضی نیز داده نشده است. این کار ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان رانت نصیب تاجر خاص کرده است. مهم‌تر از مقدار این منافع نامشروع، تقویت یک تاجر در بازار خطیر کالاهای اساسی است که با قوت مردم سروکار دارد و جنبه امنیتی پیدا می‌کند.

توکلی خطاب به روحانی گفت: آقای رئیس‌جمهور شما در شهرکرد گفتید که کالای اساسی به دلیل مشکلات ارزی و ده‌ها مشکل دیگر روی آب مانده بود و مشکلات دوبرابر شده بود اما در روزهای اعطای وام و در گزارش ۱۰۰ روزه خودتان گفتید که به لطف خدا در همه کالاهای اساسی انبارهای ما به اندازه کافی پر است و مشکل نداریم و برای آینده خرید نیز انجام گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این سوال که آیا آقای رئیس‌جمهور شما اطلاع دارید که گمرک ۱۷ روز پیش از اعطای رانت رسما به وزیر نوشته بود که بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن انواع کالای اساسی متعلق به ۳۰ شرکت در گمرک وصول کرده و باید هرچه سریعتر ترخیص شود؟

وی ادامه داد: جناب آقای روحانی، کدام موضوع درست است؟ گزارش ۱۰۰ روزه، گزارش گمرک و یا حرف‌تان در شهرکرد؟ آقای رئیس‌جمهور اولا با تصریح خودتان این فرصت و امتیاز تنها به یک فرد داده شده است و معنایش این است که اذعان دارید که رانت بوده است. ثانیا اگر فقط همان یک تاجر در خارج از کشور اعتبار داشت، بنده به جنابعالی کتبا امتیازات ویژه و رانتی را خبر داده بودم، چرا از بانک مرکزی نپرسیدید که چرا به تاجر دیگری اجازه نداده‌اند که با اعتبار خودشان کالای اساسی وارد کنند و در بازار بفروشند؟

توکلی تصریح کرد: قانون می‌گوید اگر امکانی را به فردی بدهید و به فرد دیگری ندهید، ممنوع است. شما اسم قانون‌شکنی را شهامت می‌گذارید؟! آقای رئیس‌جمهور شما مطمئن هستید که تاجر خاص با اعتبار خودش جنس را وارد کرده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دادستان کل تاکنون دو بار اعلام کرده که این تاجر هزار میلیارد تومان بدهی معوق دارد، فکر نمی‌کنید او با پول مردم این کار را می‌کند؟ چرا چنین فردی این همه مورد عنایت دولت است؟ در شهرکرد گفتید که عده‌ای هیاهو و شایعه کردند و گفتند که رانت‌خواری شده است، آن کس که این رانت را پیگیری مطرح کرد بنده بودم و دیوان محاسبات نیز آن را تایید کرد.

وی در ادامه افزود: آقای روحانی اگر می‌خواستم هیاهو کنم، ۲ ماه و نیم وقتم را صرف بیش از ۱۰ مکاتبه و مذاکره از جمله نامه به شما نمی‌کردم. بنده این کار را کردم تا بدون سروصدا و هیاهوی رسانه‌ای مانع قانون‌شکنی و ویژه‌خواری شوم. سرانجام بنده به عنوان ناظر قانونی مجلس و در اجرای ماده ۲۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس در ۱۵ دی ۹۲ گزارش آن را به مجلس ارائه دادم.

توکلی در ادامه تاکید کرد: آقای روحانی آیا اعمال نظارت قانونی بنده و یا انجام وظیفه دیوان محاسبات و یا آگاهی بخشی رسانه‌ها را هیاهو می‌دانید؟ شما که به درستی عدم نظارت بر قدرت را اسباب استبداد می‌دانستید، چرا باید عصبانی باشید؟ البته این روزها زیاد عصبانی می‌شوید.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رئیس‌جمهور با بیان اینکه شما در برابر منتقدان در مذاکرات هسته‌ای صحبت از بزدلی و به جهنم می‌زنید، گفت: نه هرکس که منتقد روند مذاکرات هسته‌ای باشد، بزدل سیاسی است و نه هر کس که شیفته آن بود، شیردل انقلابی است.

وی سیاست خارجی را میدان توفیق نسبی دولت دانست و تصریح کرد: بنده معتقدم که اینگونه سخن گفتن در شأن رئیس‌جمهور نیست. در شهرکرد رسانه‌ها را ملامت کردید که چرا وقتی یک نفر از یک گوشه‌ای به هر دلیلی حرفی می‌زند، همه آن را نقد می‌کنند که لازم است در اینجا به شما بگویم جناب آقای روحانی، اگر رسانه‌ها گزارش نماینده ملت و ناظر منتخب مجلس در شورای پول و اعتبار و نیز حکم مرجع قانونی درباره امر مهمی که با امنیت غذایی ملت گره خورده است، منعکس نکنند، شما می‌توانید بازهم از گردش آزاد اطلاعات در دولت خود سخن بگویید؟ آیا دانستن حق مردم نیست؟

توکلی ادامه داد: شما در شهرکرد گفتید که فساد غرق شده سال‌های قبل را نمی‌شود با این سروصداها شست که لازم است بگویم که اولا اگر فسادی در دولت گذشته رخ داده که چنین بوده، نمی‌توان از رانت اعطایی در این دولت از آن صرفنظر کرد. ثانیا اگر جنابعالی به خاطر نداشته باشید، ملت ایران می‌داند که اینجانب همواره با کجروی‌های دولت گذشته مخالفت کرده‌ام که از جمله آن دستگیری میلیارد فاسد نفتی که مربوط به دولت قبل است، با پیگیری بنده و چندتن از نمایندگان دیگر مجلس و واکنش قابل تقدیر قوه قضائیه انجام شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه بنده راضی به گفتن این حرف‌ها نبودم، گفت: برای اصلاح معیشت مردم محتاج آرامش هستیم، اما وقتی که دولت نه تنها به هشدارهای ناظر قانونی توجه نمی‌کند و نظر یک نهاد متکی به قانون اساسی را نیز برنمی‌تابد و قباحت رانت‌خواری و رانت‌بخشی کمرنگ و هتک جرم‌ستیزان کمرنگ می‌شود، چاره‌ای باقی نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: البته این جانب اسناد و مدارکی دارم که تا زمانی که ضرورتی نداشته باشد، آنها رسانه‌ای نمی‌کنم و ابتدا آنها را به شما تقدیم می‌کنم زیرا حفظ امید و اعتماد دولت را برای ادامه خدمت لازم می‌دانم.

توکلی تصریح کرد: در اینجا با مردم ایران نیز تجدیدعهد می‌کنم که بر سوگندی که به عنوان نماینده آنان در خانه ملت خورده‌ام، بایستم و در راه مبارزه با تبعیض از ملامت، تهمت و ناروا نهراسم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در موضوع رانت ۶۵۰ میلیون یورویی بعضی از رسانه‌ها به غلط، بحث این رانت را طوری مطرح کردند که فردی به این مبلغ سوءاستفاده کرده است در صورتی که همانطور که گفته‌ام یک امتیاز خاص به یک تاجر اعطا شده که این غیرقانونی است و ارزش آن ۴۵۰ میلیارد تومان است که به نفع او بوده است و متاسفانه انحصار او را در بازار کالاهای اساسی که خیلی مهم و سرنوشت‌ساز و امنیتی است را بالا برده و نباید این کار انجام می‌شده است که باید نسبت به آن حساس باشیم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحاني دقت کن!
منطغد
روحانی برو خسته شدیم
چیزی محال!!
اگر هم دقت نکردی به جهنم
با سلام و درود بر نماینده انقلابی و منطقی مجلس. ای کاش همه نقدها مثل ایشان مستند و بی غرض بود. ایشان در موارد حسن دولت هم تعریف می کنند و در سایت الف نظرات مخالف و موافق را بررسی و حتی پاسخ می دهند. امید است برای سایت جهان و حامیان ایشان الگو اخلاقی باشند.
United States
برادر یا خواهر محترم یه مقدار منصف باشید
Norway
دوست عزیز که توصیه به انصاف می کنید توقع می رفت حداقل به اندازه یک پاراگراف در مقابل مقاله بیست پاراگرافی فوق توضیح می دادید که چرا نبایستی از برخی اظهارات اقای رییس جمهور ناراحت شد ؟ مگر قراراست همه اش بگوییم به و چه چه ؟ بنده در جریان فعالیت اقتصادی خارج ا زدولت برخی از حضرات ( نه همه ) هستم و به انجایی که باید بگویم اطلاع داده ام . خب از یک طرف اظهارات صریح و منطقی اقای احمد توکلی ، از طرف دیگر برخی اطلاعات فردی موجود ، پس چرا بایستی ساکت بود؟ بگذاریم... همه جارا بردارد ؟ چرا ؟ مگر ما از این کشور فقط حقمان تحمل مشکلات است و لاغیر؟
بارها باخود فکر کردم که مشکلات ما چییست ؟ مشکلات همان چیزی است که ایت الله خامنه ای فرموده اند . مشکل فرهنگی . اگر قرارباشد که صدای هر که انتقاد می کند را بامارک زنی خفه کرد که ان حرف ها و شعارهای انتخاباتی دیگر چه بود ؟
Spain
بهتر است الگویی هم باشد برای سایت های تندروی افسادطلب که هیچ نظر مخالفی را انعکاس نمی دهند !
اصولگرا
اتفاقا سایت الف بر خلاف خود آقای توکلی،حداقل برخلاف آنچه توکلی وانمود میکند، اصلا اصولگرا نیست و بیشتر کامنتهای مدافعان انقلاب رو منتشر نمیکنه ولی اراجیف جماعت هوچیگر خودمتفکربین رو پمپاژ میکنه و از اصلاح طلبهای تندرو هم تندروتر است...
کامنتهای زیر مقاله"انقلاب نمی کردیم پیشرفته تر بودیم؟!"رو بخونید، ما که هرچی جواب منطقی دادیم و از انقلاب دفاع کردیم منتشر نشد...
مجتبی
من ده ها کامنت گذاشتم درج نکردند
Iran, Islamic Republic of
سايت الف در انعكاس نظرات كاملاً گزينشي عمل مي كنه و اون اخطاري كه مبني بر عدم انتشار توهين و تهمت و نيش مي گذاره، ردگم كني است
توکلی زمان دکتر احمدی نژاد ...
Norway
بدوبیراه گفتید یا تعریف کردید ؟ کدامیک ؟
متاسفانه تلوزیون ما چیزی جز سانسور اخبار مخالف دولت بلد نیست از ترس و اسمش رو گذاشتن مصلحت اندیشی..
آشنا
دوست عزیز زمانی که صدا و سیما تهدید به نپرداختن بودجه می شود چاره ای جز این هم نیست.
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
دست علی به همراهت جناب توکلی،حالا که اینا خودشونو زدن به خواب،شما هم باید همه چیو رسانه ایی کنید.
واقعا روحانی فکر میکنه اگر کسانی منتقد مذاکرات هستند از روی ترس این کار را میکنند؟
به نظرم مشکلات اداره کشور و عدم توفیق در مذاکرات و حل مشکلات اقتصادی بدجوری داره به دولت فشار وارد میکنه و نتیجه اش فرافکنی از سوی دولتی هاست.
شاید هم بدشون نمیاد با حاشیه سازی و طرح حرفهای جنجالی افکار عمومی را منحرف کنند.
شما فعلا ....
مجید مجد
United States
ادب اصلاح طلبان به ز همه پست و مقام و فلان و بیثار اوست.بابا شماها در برابر توکلی انقدر بی ادبی می کنید در برابر دیگران چکونه رفتار می کنید.خجالت بکشید انقدر بی ادبی نکنید و تربیت خانوادگی خو.دتون روه رخ کامنت های جهان نکشید تا مجبور به سانسور بشه
شما دیگه از ادب حرف نزنین که خندمون میگره!!جهان خسته نباشی با این منتشر کردنت!درباره اقای هاشمی بود کامل منتشر میکردی حتما!!واقعا برات متاسفم!
ب مثبت منفی ات بیندایش!!!
Spain
ادب رو از اربابت یاد گرفتی ؟
محمد
مملکت را طلا بگيرند و به من بي احترامي کنند، يا نان خشک بخورم و احترام و عزت داشته باشم، احترام و عزت را انتخاب ميکنم.
چون انسانم و انسانم آرزوست.
Iran, Islamic Republic of
برادر توکلی اگه دولت قبلی بود چی کار می کردی الان هم همون کار رو بکن.
...باید کمی هم ادب یاد میگرفت !!
Iran, Islamic Republic of
آقای توکلی درود بر شرف شما
ببخشید آقای توکلی
فکر کنم همه معنای رانت را می دانند
در این که اتفاق انجام شده رانت بوده شک و شبهه ای نیست

...
نه منتقدان مذاکرات هسته‌ای بزدل سیاسی‌اند و نه شیفتگان آن، شیردلان انقلابی - بلکه متنقدان مذاکرات هسته اي شيردلان پالم دارد هستند. همان شيري که در دوران حاکيمت اصول گرايان به خورد ملت دادند و نگفتند اين شيرهاي پرچر ب سرطان زا هستند- رانت 650ميليوني هم کاربرد سياسي دارد به جهنم و به درک
چون قافیه تنگ آمد شاعر به جفنگ آمد!
تو دوران اصلاحات و خاتمی عزیزت هم که گوشت فاسد رو تو کالباس و سوسیس کردند و بخورد مردم دادند...یادتون رفت؟؟؟
داوود
اگر یادمون رفته بود که این بابا حالا رئیس جمهور بود
Spain
و البته شما موافقان مذاکره هم همان کسانی بودید که در دروه خاتم... خائن ، مردم را سر کیسه کردید ، و قراردادهای ننگین کرسنت و و...را رقم زدید ..حالا بگذریم از فتنه بزرگ شما ...
جوری حرف می زنید که انگار دولت سیاه خاتمی بهترین کالاها را به خورد ملت می دادند ..
شما فعلا به رانت 650 بچسب .
س.ا
Iran, Islamic Republic of
برادر، شیر پالم دار که تازه یه ساله مد شده!
این اتفاق از وقتی دولت اعتدال قیمت لبنیات رو ازاد کرد بیشتر هم شد. مثل اینکه شما هنوز دولت سرطان رو نشناختی!؟
اونم بیشتر بخاطر مریضی دام هاست که بخاطر سوء مدیریت این دولت بوده که واکسیناسیون مناسب رو سال قبل انجام ندادند.
شیر پالم دارکهدسته گل خودتون بوده رو دیگه چرا؟؟؟
علی
جناب شیردل غیر پالمی، مدرکی دارید که از چه تاریخی روغن پالم وازد شیر و لبنیات شده؟
بنده میگویم که از مهر 1392 از زمان روی کار امدن دولت جدید وارد شده. شما عکسش را ثابت کن!
تازه اگر از زمان دولت قبل بوده یک سال زمان می برده تا یک آنالیز ساده شیر انجام شود؟ بازرسی از کل کارخانه ها و آنالیز حد اکثر یک هفته وقت می برد!
Iran, Islamic Republic of
عزیز من اصلا مطرح کردن موضوعی به اسم پالم برای همین استفاده هایی بود که الان شما یک نمونه اش را ابراز کرده ای اینان نه اسم دادند و نه حتی تنبیه کردند فقط گفتند برخی در شیرهای پرچربشان از پالم استفاده کرده اند بعد هم گفتند اسم دو بله فقط دو شرکت متخلف را به مراجع قضایی اعلام می کنند یعنی از میان این همه شرکت لبنیاتی تنها دو شرکت تخلف کرده اند که آن را هم عمومی اعلام نمی کنند پس بی خود موضوع پالم را به دولت قبل ربط نده البته برای شماها کافی است همه چیز را به دولت قبل ربط بدهید
داوود
بنده خداها دستشون خالیه بندکرن به دولت قبلی
کامران
درود بر نماینده انقلابی و مردمی تهران .
رانت خواری و ویژه خواری به هر نحو و به هرکس ممنوع است ، بخصوص فردی که بدهکار بانکی هم هست .
علی
عالی بود.دست نماینده مردمی آقای توکلی دردنکنه.شیردلان انقلابی را خوب اومدند.
علی.
با سلام و تهیت.
اینهمه مشکلات رو تحمل کردیم . آخرش هم حواله جهنم رو دستمون میدن. عزیزان من! خسر الدنیا و الاخره !
.........
درود بر توکلی .....توکلی عزیز ما مردم که دستمون به هیچ کجا بند نیست کاش امثال شما مارو فراموش نکنند
باز این شروع کرد!
Spain
و باز هم شما بی ادبی کردید !!!
اگر بزدل نبودي دوران احمدي نژاد صدات در ميومد 8 سال مردم را فرستاديد به جهنم
Spain
شما که افتخار داشتید به جهنم برید جناب تندرو !
توکلی فاین تذهبون؟
Spain
روحانی این تذهبون ! ایشون دران درست می رن !
داره میره به جهنم
نسل اول
احمد توکلی ممکن است بلحاظ مواضع سیاسی مورد قبول بخشی ازجامعه نباشد ( مانند دیگران ) ولی شناخت درازمدتی که از ایشان دراذهان جامعه و خصوصا خواص ( از هرجناح و گرایشی )وجود دارد حاکی از سلامت اقتصادی و تعهد ایشان نسبت به بیت المال است.
ایشان دردولت گذشته هم با تمام توان در شفاف سازی های اقتصادی می کوشید و ناپاکی ها را بر نمی تابید و شواهدش موجوداست.
بنظر بنده آقای روحانی می تواند ازایشان استفاده بهینه بعمل آورد و درکنارمشاوران دیگرش به گزارش های ایشان اهمیت دهد و این قضیه در درجه اول دولت آقای روحانی و بیت المال را منتفع خواهدکرد
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱- رییس جمهور محترم علی رغم تحمل صدها مشکل ریز و درشت باید به دلیل جایگاه حقوقی که دارد و همچنین شأنی که از هر خطیب توانمندی انتظار می رود از دقت بیشتری در گفتار داشته باشند تا مشکلجدیدی به مشکلاتشان افزوده نشود.
۲- رییس جمهور محترم بسیار منطقی فرمودند این دولت تصمیمش بر تعامل سازنده با دنیا است اما نفرمودند که چنین اراده و تمایلی هموطنان مخالف تفکر و باورهای ایشان را نیز شامل خواهد شد؟ یعنی رییس جمهور به همین اندازه نیز از اراده تعامل و کسب همراهی هموطنان مخالف را نیز دارند؟ اگر چنین است پس احاله به جهنم چیست؟ آقای روحانی فرض کنیم فقط تعداد محدودی از مردم ایران به هر دلیلی صداقت ، توانمندی و فهم کارشناسی شما را باور نداشته و عدم باورشان را هر روز فریاد می کنند همانطور که گروه مذاکره کننده خارجی دقیقا با همین روال و برای زمینگیری شما و کشورتان چنین می کنند اگر قائل به تعامل ، لبخند و قاعده برد- برد هستید بهتر نیست هموطنان بی اعتماد به خودتان را نیز با همین رویکرد وادار به تعامل متقابل کنید؟
۳- فرمودند در میدان مذاکره با لبخند سخن می‌گوییم و آنهایی که از لبخند بدشان می‌آید رویشان را برگردانند اما ایکاش می فرمودند اقای کری نیز با لبخند سخن می گویند و واقعا آقای روحانی عزیز و تیم مذاکره کننده غیرتمند کشورمان به لبخند نمایندگان اعمال کنندگان تحریمهای به فرمایش آقای روحانی ظالمانه باور داشته و اعتماد می کنند؟ اطمنان دارم لبخند تیم ایرانی برای القاء اعتماد به نفس فرزندان ایران در تقابل یک تنه در برابر تمامی ظالمین است نه ابراز رضایت و محبت به طرف مقابل یا ساده انگاری در خصوص واقعیتهای تلخ یا به تعبیر آنها فلج کننده که ظالمین مذکور بر کشورمان روا داشتند.
۴- فرمودند عده‌ای شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند هر وقت که مذاکره می شود عده ای می‌گویند که ما می‌لرزیم خب به جهنم بروید یک جایی که نلرزید و فرمودند که برای پاسخگویی به برخی شبه افکنیهای گذشته و ایراد اتهامات ناجوانردانه ناچار از انعکاس کامل برخی مذاکرات با مقامات ارشد مذاکره کنندگان قبلی در کتاب خودشان بودند به همین دلیل باید از مشی بی ادبانه و اتهام سازی افراد مذکور درس گرفته دیگران امروز را مانند دیروز خود مورد آزاردگی خاطر قرار نمی دادنند تا آنها نیز ناچار از بیان نکاتی باشند که نباید.
۵- فرمودند ما شعور می‌خواهیم به جای شعار ما تدبیر می‌خواهیم به جای تصمیمات یک شبه ما می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم که یکی از آنها توافق ژنو بود ایکاش می فرمودند تا کنون کدام رییس جمهور چنین نگفته است اما ایشان نیز به خوبی می دانند که تمام دوران مبارزه با حکومت شاهنشاهی را شعار دادند و می دانند که عاشورایان که به عشق به کربلا وارد شدند در نهایت شعور عاشقانه در تمام لحظات نبرد جز با شعار و رجز خوانی وارد میدان نشدند. شعار اوصولا در بهترین شرایط زایده شعور توانمند است چنانکه عملیات روانی چیزی نیست جز شعارهای زایده شعورهای توانمندی که می تواند بر هر شعوری سایه افکند. تمامی تدابیر مندرج در قالب طرحهای پیچیده پژوهشی نیز برای ارائه در قالب کلماتی محدود و شعارگونه ارائه می شوند مگر آنچه در همین فراز مورد استفاده قرار دادند یا آنچه در مورد تعامل و غیره با جهان فرمودند بخشی از شعار و شعارهای مورد استفاده دولت برای بیان دیدگاهها و باورهایش نیست.
۶- آقای روحانی فرمودند این دولت بالاترین پشتیبانی مردمی را از خود دارد و در بهترین شرایط برای اتحاد با سایر قوا است مگر سایر روسای دولت که از آراء انتخابی بیشتری نیز برخوردار بودند جز این گفتند اما در روز رفتن باور کردند که روزهای بسیاری را به غفلت گذراندند روزهایی که باید با دقت و تأمل فراوان صرف درک و رفع مشکلات فراوان مردم شده باشد امیدوارم جناب روحانی از سرنوشت روسای قبل تجربیات فراوانی کسب کرده باشند تا روز رفتنشان به حسرت به روزهای از دست رفته نظر نکنند.
۷- تمامی عزیزانی را که با علاقه و دغدغه به مطالعه مطالب و ابراز نظر می پردازند را دعوت می کنم که بیایم و آینده کشور را برای همه خودمان بخواهیم برای همه کسانی که به یک اندازه در کشوشان حق دارند همه کسانی که روزهایی سخت و دشوار بسیاری را تحمل کردند تمامی کسانی که اگر با تفکر و سلیقه ما نیز همراه نباشند اما از اعضای خانواده بزرگ کشورمان هستند باور کنیم تعامل و همراهی با مردان و زنان شهرمان برای حفظ حقوق کشورمان و فردای فرزندان امروز و فردای ایران در مقایسه با دیگرانی که برای حداقل سازی حقوق مسلم کشورمان با تمام خصومتشان در برابرمان صف آرایی کردند ساده ترین کاری است که می توان انجام داد اما چه می کنیم که دوست داشتن عزیزترین عزیزانمان در شمایل دشوارترین کار ممکن تعریف می شود.
اقای توکلی ... !!! لطفا پیگیری کنید
سید
بیچاره مردم که راه جهنم نشانشان میدهند
روغن پالم از سال ۶۸ وارد شده
احمد
Iran, Islamic Republic of
راستی رابطه خانم ابتکار با چندین هزار میلیون لیتر بنزین آلوده وارداتی چه شد؟
بازهم ارامش به سبک توکلی
دکتر اسلامی
بنام خداوند شهدا و صدیقین
منتقدان هرگز بزدل و ترسو نبوده و نیستند . انها گرسنگی را بر عطای امریکای خبیث و اروپای لعین ترجیح میدهند ...
مجلس نیاز به خانه تکانی اساسی دارد.
Spain
آره باید اون چندتا مجیزگوی دولت رو هم کنار بزنیم ...
آقای روحانی باید در مقابل افراطیون محکم ایستادگی کند و پاسخ آنها را بدهد
مهم ترین دلیل موضع صریح رئیس جمهور، خواست مردم بود.
روحانی چندین بار به صراحت گفت روی حرف های خود هست، ولی هر روز عده ای خواستند دولت رو به اسم خودشون بزنن.
.
خوب منطقی ترین کار این هست که آقای رئیس جمهور به صورت عملی نشون بده که روی حرف هاش هست. و اون اینه که یک تشری به دلواپس ها بزنه.
...
خواست مردم اعدام سران فتنه بخاطر 8 ما ایستادگی مقابل رای مردم بود ...
از ان موقع كه ايشان ابروي همكار مجلسي خود را محفوظ نگاه نداشت و در اين غائلة مشخص شد كه انچنان هم خود بيگناه نيستند ، اعتباري به سخنان ايشان ديگر نيست و بهتر است در دوره جديد ، اصلاً نامزد نشوند !!!
ناهید
Iran, Islamic Republic of
در مورد بورسیه خودت آقای توکلی طبق کدام عدالت بود مرگ حقه برای همسایه
ثابت کن ...
Russian Federation
من از زماني كه يادم مياد اين آقاي توكلي تو مجلس بوده و هميشه هم منتقد دولتهاست فرقي هم نمي كنه چپ ، راست ،وسط خلاصه منتقده . بد شانسي هر وقت هم كانديد رياست جمهوري ميشه راي نمياره كه ببينيم خودش چي تو چنته داره .آقا شايد تحريمها روي شما تاثيري نداشته و جات راحته ، ولي به ما كه خيلي داره بد ميگذره ، خواهشاً اجازه بديد شايد با مذاكره وضع كمي بهتر بشه
شما هم که معلومه جات خیلی گرمه !!!!!