دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

مفسدان فوتبالی کی افشا می‌شوند؟

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 374569
به گزارش جهان به نقل از تابناک،‌ بیش از ده ماه است، از ورود کمیسیون اصل نود به پرونده فساد در فوتبال می‌گذرد و به رغم اینکه این کمیسون اعلام کرده بود، پس از بازگشت تیم ملی از جام جهانی، گزارش فساد در فوتبال را قرائت خواهد کرد، ‌هنوز نه خبری از قرائت گزارش است و نه کسی تا کنون در این قضیه ‌معرفی شده است.

برای نخستین بار ماجرای فساد در فوتبال از یک تبانی بین داور و یکی از تیم‌های لیگ برتری آشکار شد؛ هرچند ‌پیش از آن نیز حرف و حدیث‌هایی جسته و گریخته از ‌فساد در فوتبال و به ویژه لیگ‌های غیر برتری مطرح بود،‌ با گسترده شدن موضوع و ادامه بررسی‌ها، ابعاد دیگری از جمله رویدادهای تلخ ‌و دردناک برخی مدارس فوتبال و تبانی‌های بین بازیکنان و مربیان و داوران و حتی رسانه‌ها نیز مطرح شد.

بنا بر این گزارش، ‌پور‌مختار، رئیس کمیسیون اصل نود و افضلی فرد، سخنگوی این کمیسیون، تا‌کنون اطلاعات ناقصی از روند پیگیری پرونده به رسانه‌ها داده‌ است، ولی از آنجا‌ که رسایی، مسئول رسیدگی به این پرونده است، هیچ یک از اطلاعات درباره این موضوع که از سوی افراد دیگر گزارش شده است، قابل استناد نیست‌.

‌رسایی در این باره می‌گوید: من مسئول رسیدگی به این پرونده‌ هستم و ‌کسی ‌از روند پرونده آگاهی ندارد؛ حال همکاران دیگر‌ که در این باره مطالبی گفته‌اند،‌ چگونه و از چه منبعی این مطالب را می‌گویند؟!

وی در ادامه گفت: واقعیت این است که همکاران ما مصاحبه می‌کنند، در حالی که پرونده دست من است و نمی‌شود برای آن زمان تعیین کرد. چیزی که اکنون می‌توانم قاطعانه بگویم، اینکه ‌وجود فساد در فوتبال ایران قطعی است و‌ شکی نیست، نزدیک پنجاه تن از کسانی که دست‌اندرکار‌ این کارند (‌خودشان در این امر دخیلند) در آن فعالیت می‌کنند. ناگفته نماند که اینها خود نیز در بخش‌های ‌گوناگون ‌نگرانند.

اما یک دلیل عمده‌ فساد در فوتبال ایران، این است که بسیاری از تیم‌ها با بودجه دولتی‌ اداره می‌شوند؛ برای همین، دلال‌ها و واسطه‌هایی به آن راه پیدا می‌کنند و گاه نیز همین‌ها، خود مربی و سرمربی می‌شوند؛ البته همه اینها‌ مستند بوده ‌و موارد آن مشخص است. حال آنکه کسانی آمدند و گفتند، این صراحتا ‌مواضعی است که برخی افراد یا ‌سرمربی‌ها در جلسه با کمیسیون اصل ۹۰ داشتند.

وی در ادامه گفت: به جز چند تن از مسئولان فدراسیون، کسی منکر ‌وجود فسا‌د ‌نیست. البته مسئولین فدراسیون، چون خودشان در جای ضعف هستند، گاه چشمشان را می‌بندد‌ و متأسفانه نمی‌خواهند ببینند و‌ بپذیرند، در حالی که حدود پنجاهنفر از آنها فساد را پذیرفته‌اند‌.

آن گونه که این نماینده مجلس می‌گوید، ابعاد فساد در فوتبال بسیار‌ است؛ اما پرسش‌ این است با توجه به وجود این پنجاه تن، که همگی‌ به نوعی با فوتبال و لیگ بر‌تر در ارتباطند و در این پرنده به این نکته اذعان داشته‌اند، چگونه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، مجوز شروع بازی‌های لیگ را داده است؟!

نکته بعدی اینکه ‌سرانجام قرار است چه زمانی این گزارش تکمیل شود‌ و اینکه آیا اساسا اعضای کمسیون اصل نود، تمایلی برای پایان دادن به این داستان دارند و یا منتظر آغاز ‌بازی‌های آسیایی هستند تا بار دیگر با حضور در این بازی‌ها ‌از نزدیک فساد در فوتبال بررسی کنند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منتقد بی سواد بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
فوتبال=فیفا=فساد=مافیا
ما این فوتبال رو نخواهیم کی رو باید ببینیم!