شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

طارق الهاشمی: داعش‌گروه متجاوزی‌نیست

سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 373792
معاون سابق رئیس جمهور سابق عراق که به اعدام محکوم شده است، طی اظهاراتی تفرقه‌افکنانه، داعش را گروه غیر متجاوز دانست.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه المسله، «طارق الهاشمی» سیاستمدار سابق عراقی که در دادگاه‌های عراقی به دخالت در اقدامات تروریستی متهم شده است، گروهک تروریستی داعش را گروه غیر متجاوزی قلمداد کرد.

به گزارش منابع عراقی، الهاشمی که به اعدام محکوم شده است، میان نیروهای پیشمرگه (نیروهای کرد) و گروهک تکفیری داعش تفاوتی قائل نشد و از طرفین خواست دست از جنگ بردارند.

وی ضمن پذیرش داعش به عنوان یک شاخه سیاسی و با لحنی تفرقه افکنانه توقف هر چه سریعتر جنگ توسط عناصر گروهک تکفیری داعش را خواستار شد و در توجیه سخن خود مدعی شد که عربهای سنی همپیمانان کردهای اهل سنت هستند؛ لذا نباید با همپیمانان خود بجنگند.

فعالان عراقی در واکنش به اظهارات الهاشمی مبنی بر اینکه داعش یک گروهک تروریستی نیست، گفتند: این مسئله در خصوص کسی که در کشور خود به دخالت در اقدامات تروریستی متهم شده است، چیز تازه‌ای نیست.

برخی از تحلیلگران اظهارات الهاشمی را دلیل شکست سیاسی و اخلاق نابهنجار وی می‌دانند؛ چرا که هیچ کس در دنیا داعش را تایید نمی‌کند.

طارق الهاشمی سیاستمدار عراقی بود که اتهامات بسیاری از جمله ۳۰۰ فقره جرم مربوط به قتل و انفجار به او وارد شده بود؛ لذا دادگاه این کشور، حکم اعدام را به صورت غیابی برای وی صادر کرد. او هم اکنون متواری است و در خارج از عراق به سر می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *