يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

اولاند:برای پایان قتل عام در غزه اقدام شود

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب: 373647
رئیس جمهور فرانسه طی سخنانی گفت که برای پایان قتل عام در نوار غزه باید اقدام شود.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه کشتار اسرائیل در نوار غزه را "قتل عام" توصیف کرده و خواستار اقدام برای پایان خشونت‌ها شد. رئیس جمهور فرانسه این سخنان را پس از آن مطرح کرد که ارتش اسرائیل به یکی دیگر از مدارس سازمان ملل حمله کرد و طی آن ۱۰ نفر کشته شدند.

اولاند که این سخنان را در مراسم یکصدمین سالگرد شروع جنگ جهانی اول مطرح می‌کرد، گفت: زمانی که آن چیزی که برای مسیحیان در عراق، اقلیت‌ها در سوریه و قتل عامی را که در غزه روی می‌دهد می‌بینیم باید اقدامی انجام شود.

پیشتر نیز "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه یکی از سنگین‌ترین محکومیت‌ها علیه اسرائیل را مطرح کرد و با اشاره به اسرائیل گفت که نگرانی‌های امنیتی نمی‌تواند "قصابی غیرنظامیان" را توجیه کند.

در حالی که فابیوس این سخنان را در واکنش به حملات روز یکشنبه اسرائیل مطرح می‌کرد، رژیم صهیونیستی یک منزل در اردوگاه آوارگان در شهر غزه را نابود کرد که طی آن یک دختر هشت ساله کشته و ۲۹ نفر دیگر مجروح شدند. این حمله در زمان آتش‌بس ۷ ساعته انجام شد.

فابیوس در ادامه بیانیه خود گفت: تعداد کشته‌ها باید به چه اندازه‌ای برسد تا آن چیزی را که می‌توان قصابی در غزه نامید متوقف شود.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه سخنانش گفت" رابطه دوستانه سنتی میان اسرائیل و فرانسه قدیمی بوده و حق امنیت برای اسرائیل یک موضوع کلی است اما این حق نمی‌تواند کشتار کودکان و قصابی غیرنظامیان را توجیه کند.

فابیوس گفت که حماس مسئولیت کامل این درگیری را دارد اما وی همچنین کلمات "بان‌کی‌مون" دبیر کل سازمان ملل را تکرار کرد که بمباران مدرسه سازمان ملل در غزه را "اقدامی جنایتکارانه" توصیف کرده بود.

بیست و هشتمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی سپری می‌شود که شمار شهدای فلسطینی به ۱۹۴۶ شهید رسیده که ۴۰۱ نفر از شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند.
همچنین شمار مجروحان این حمله به ۹۳۷۰ نفر رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
تو بخواب اولاند