سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مون خواستار آتش‌بس ۷ روزه در غزه شد

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 372375
دبیر کل سازمان ملل از جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و رژیم صهیونیستی خواسته است با آتش‌بس ۷ روزه با هدف ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه موافقت کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در نوار غزه خواسته است برای اعلام آتش‌بسی ۷ روزه در نوار غزه به عنوان مقدمه‌ای برای احیای روند سیاسی که تنها راه دستیابی به صلح پایدار است، تلاش کنند.

رادیو سازمان ملل افزود بان کی‌مون، جنبش حماس و اسرائیل را ترغیب کرده است که با تمدید آتش‌بسی که ۲ روزه به پایان می‌رسد، موافقت کنند.

دبیر کل سازمان ملل ضمن تأکید بر پایان دادن بر محاصره نوار غزه و به رسمیت شناختن متقابل اسرائیل و حماس و نیز تشکیل دو دولت، خاطرنشان کرد ضروری است تلاش‌های صلح دلایل ریشه‌ای و اساسی این بحران را بررسی کنند.

براساس اعلام منابع فلسطینی، حملات بی‌رحمانه و مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم ژوئیه حدود ۱۱۰۰ کشته و حدود شش هزار زخمی در میان فلسطینیان برجای گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *