جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۳

نخستین عکس از جلال طالبانی در هواپیما

يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 371108
"جلال طالبانی" رئیس جمهور عراق سرانجام پس از سپری کردن یک دوره طولانی درمانی در آلمان، دیروز به کشورش بازگشت.
به گزارش جهان به نقل از العالم، سایت عراقی "سومریه نیوز" با انتشار تصویری از جلال طالبانی داخل هواپیما، تأکید کرد که این عکس هنگام بازگشت طالبانی از وی گرفته شده است. طالبانی بیش از یک سال و نیم را برای درمان در آلمان سپری کرد.

شبکه "کرد ست" عصر دیروز اعلام کرد که هواپیمای طالبانی در فرودگاه سلیمانیه به زمین نشست؛ خانواده و نزدیکان طالبانی به همراه یک تیم پزشکی، وی را در این سفر همراهی کردند.
دولت محلی منطقه کردستان عراق پیش از بازگشت طالبانی، با درخواست از مردم برای خودداری از تیراندازی هوایی، اعلام کرد که مراسم استقبال رسمی در بازگشت طالبانی برگزار نمی شود.

مسؤولان این منطقه، دمای بالای هوا، همزمان بودن ماه مبارک رمضان با بازگشت طالبانی، و شرایط امنیتی و سیاسی عراق را به عنوان دلایل برگزار نشدن مراسم استقبال رسمی از طالبانی عنوان کردند.

 
اعضاي خانواده و تيم پزشكي، طالباني را در بازگشت به عراق همراهي كردند

نیروهای امنیتی در استان سلیمانیه دیروز تدابیر امنیتی را شدت بخشیدند.
سایت اتحادیه میهنی کردستان به نقل از فرماندار سلیمانیه و رئیس کمیته امنیتی تأکید کرد که این تدابیر امنیتی برای حمایت از کسانی است که بازگشت جلال طالبانی را جشن گرفته‌اند.
جلال طالبانی در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۲ به کما رفت، و دو روز بعد برای درمان از بغداد به آلمان منتقل شد.

جلال طالبانی، ملقب به "مام جلال" در زبان کردی (عمو جلال)، نخستین رئیس جمهور کرد در تاریخ عراق است که در سال ۲۰۰۵ و دوره انتقالی، به عنوان رئیس جمهور عراق انتخاب شد. وی در سال ۲۰۱۰ نیز برای دومین بار از سوی فراکسیونهای کرد در پارلمان به عنوان رئیس جمهور نامزد شد و نمایندگان مجلس نیز به او رأی دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *