شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۲
۷

ماجرای گریه‌ هاشمی در نماز جمعه/ حامیان هاشمی مدیون روحانی‌اند

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 370231
معاون حقوقی دیوان عدالت اداری گفت: معتقدم هم اصلاح‌طلبان و هم هواداران آقای هاشمی، همگی مدیون آقای روحانی هستند، بالاخره او با یک شعاری آمد که اعتماد ملت را به خود جلب کرد و امروز این آقایان در سایه همین اعتماد نفس می‌کشند.
ماجرای گریه‌ هاشمی در نماز جمعه/ حامیان هاشمی مدیون روحانی‌اند
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام موسوی قربانی در گفتگو با فارس با اشاره به مواضع هاشمی درباره تقلب عنوان کرد: به عنوان مثال خطبه 26 خرداد هاشمی در سال 76 که یک هفته با انتخاب خاتمی در دوم خرداد توسط مردم فاصله داشت، تأثیرات فراوانی در رأی نیاوردن ناطق‌نوری داشت. آقای هاشمی تأکید کرده بودند که نباید در انتخابات تقلب شود و از این قبیل حرف‌ها، عرض بنده بحث تقلب نیست ولی فضای روانی که در قصه سال 88 ایجاد شده بود، هم به همین گونه است. از کسانی که در قالب یک کار چارچوب دار آمدند نمی‌شود ایرادگرفت، ولی نتیجه‌اش شبیه کاری بود که عوامل اصلی فتنه آن را انجام دادند. کسانی که در فتنه تأثیر داشتند فراتر از موسوی و کروبی هستند که نقش ایفا کردند و این بسیار روشن است.

وی افزود: زمانی که آقای هاشمی مسئولیت داشت، کسانی منتقدش بودند اما امروز خودشان را حامی او معرفی می‌کنند. برخی در آن زمان از انتقاد هم فراتر رفتند و او را تخریب کردند. اسناد این‌ها موجود است. نزدیکان آقای هاشمی در دولت آقای خاتمی بسیار زود کنار زده شدند. به عنوان مثال محمد هاشمی معاون اجرایی بود، خیلی زود کنارش زدند و دیگرانی چون آقای میرزاده. تخریب هاشمی رفسنجانی را هم شروع کردند. الان فائزه هاشمی بر گردن اینها بسیار حق دارد ولی خیلی راحت او را هم کنار گذاشتند.
این شعر شاعر را اینگونه تعبیر کرده‌ام که « آن که شیران را کند روبه مزاج، انتخاب است انتخاب است انتخاب» (نه احتیاج). البته همین انتخابات این نیاز را در آنها ایجاد کرده است. کاملا نیاز انتخاباتی باعث شده که دوباره انهایی که یک بار آقای هاشمی را تخریب کردند، شروع کنند به حمایت از ایشان.

به گفته قربانی "بعد از اتمام هشت سال ریاست جمهوری آقای هاشمی، بحث ریاست جمهوری ایشان برای مدت بیشتر ایشان مطرح شد؛ خیلی‌ها در آن زمان جایگزینی برای آقای هاشمی نمی‌پسندیدند، بنابراین بحث اصلاح قانون اساسی را مطرح کردند مبنی بر اینکه محدودیت دو دوره متوالی را برداریم یا آن را کاهش دهیم؛ رهبری قرص و محکم جلوی اینها ایستادند، نهایتا هم ایشان باید تصمیم می‌گرفت و زیر بار نرفتند و بحث منتفی شد."

وی همچنین با اشاره به خطبه های نماز جمعه هاشمی در حماست از هاتمی گفت: آن زمان واژه تقلب را استفاده نمی‌کردند و تعبیری که به کار می‌بردند این بود که «مردم می‌نویسند خاتمی، خوانده می‌شود ناطق» ، از این دست صحبت‌ها مطرح می‌شد و آقای هاشمی در همین فضا آمد در آن خطبه نماز جمعه سخنرانی کرد.

قربانی درباره تاکید اصلاح طلبان بر تغییر مواضع هاشمی هم عنوان کرد: معتقدم آن قدری که اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند، نیست و در دیدگاه‌های آقای هاشمی هم تفاوت‌هایی وجود دارد. زمانی که آقای هاشمی مسئول بود، اگر کسی از او انتقاد می‌کرد بسیار برافروخته می‌شد. خاطرم هست در یکی از نمازهای جمعه‌ وقتی داشت از خودش به علت حرف‌هایی که پشت سر خانواده ایشان می‌زنند، دفاع می‌کرد، گریه‌اش گرفت. اما امروز شاهدیم که‌ آقای هاشمی چیزهای دیگری می‌گوید.

وی البته عنوان کرد که آقای هاشمی به هیچ وجه از ولایت و نظام جدا نخواهد شد. معتقدم آنگونه تغییری هم که مد نظر اصلاح طلبان است در رویه آقای هاشمی ایجاد نشده است.

اصلاح طلبان و هواداران هاشمی مدیون روحانی هستند
 
معاون حقوقی دیوان عدالت اداری در ادامه عنوان کرد: معتقدم هم اصلاح‌طلبان و هم هواداران آقای هاشمی، همگی مدیون آقای روحانی هستند، بالاخره او با یک شعاری آمد که اعتماد ملت را به خود جلب کرد و امروز این آقایان در سایه همین اعتماد نفس می‌کشند. اینکه وزیر مملکت به‌مناسبت یک عید به دیدن آقای خاتمی می‌رود، اینها به‌شدت مدیون آقای روحانی هستند و بهتر است که به توصیه‌های آقای روحانی بیشتر توجه کنند. چون آقای روحانی اگر بخواهد در مورد اینها شفاف حرف بزند مردم مسلماً طرف آقای روحانی را می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


AlirezA
شما نگران اصلاح طلبان نباش، اونها هم پایگاه اجتماعی دارند و هم محبوبیت
پایگاه اجتماعی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
بی بی سی و وآ و........
شمعون آل صیهون
احسنت تو هم از خودمونی
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
هاشمي = پدر خوانده ف....
حااااااااامد
هاشمی=عشق 18 میلیونی
علی اصغر
میفرماید آقای هاشمی (همان رفسنجانی بحرمانی ) هیچ وقت از نظام و رهبری جدا نخواهد شد . دیگه چکار باید بکنه که بگیم ایشون از نظام و رهبری و حتی اسلام و مردم جدا شده ؟ عجب خوش خیال است این بابا عجب افرادی توی این مملکت صاحب پست شدند . معاون حقوقی دیوان عدالت اداری !!!!!!
رضا
عجب تحلیل محکمی . من هم گریه ام گرفت.بدبخت ملتی که این آقا نماینده شون بوده!