دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

خبر رویترز از توقف حمله هوایی به غزه

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 370196
رژیم صهیونیستی که تاکنون با درخواست‌های غرب برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه مخالفت می‌کرد، به نظر می‌رسد امروز تهدیدها به بمباران مناطق مختلف نوار غزه را متوقف کرده است.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از «رویترز» خبر داد، ارتش رژیم صهیونیستی، عصر یکشنبه به ساکنان «بیت لاهیا» واقع در شمال غزه هشدار داد تا منازل خود را ترک کنند وگرنه در صورت تشدید حملات هوایی علیه منازل فلسطینیان که گمان می‌رود عاملان شلیک موشک‌ها در این منازل مستقر شده‌اند، جانشان در خطر قرار خواهد گرفت.

آژانس کمک‌های سازمان ملل متحد ادعا کرده است حدود یک چهارم ساکنان بیت‌لاهیا که شمار آنها ۷۰ هزار نفر است، از ترس حملات هوایی اسرائیل فرار کرده‌اند. در حالی‌که مسئولان در غزه عنوان کردند که بیش از ۱۶۶ فلسطینی ساکن این شهر که بیشتر آنها غیر نظامی بودند، از زمان آغاز بمباران اسرائیل کشته شدند.

به غیر از یک مورد حمله هوایی که یک زمین زراعی در خارج از شهر بیت لاهیا را هدف قرار داد، فلسطینی‌ها گفته‌اند که از ساعات اولیه صبح امروز (دوشنبه) آرامش بر این شهر حاکم است. در مقابل اسرائیل نیز ادعا کرده یک موشک از نوار غزه شلیک شده اما تلفاتی نداشته است.

یک افسر ارتش اسرائیل در پاسخ به دلیل تاخیر در تشدید حملات این رژیم به نوار غزه، به گفتن این مطلب که «در حال ارcیابی اوضاع هستیم» بسنده کرد. این اصطلاح ممکن است به عملیات تخلیه شهر بیت لاهیا یا مذاکرات گسترده استراتژی اشاره کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *