شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

وزارت بهداشت با قهوه خانه ها برخوردکند

يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 370115
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قلیان به عنوان یک وسیله تفریحی به حساب نمی آید،گفت: نه قلیان به عنوان یک وسیله تفریحی بحساب می آید نه به عنوان آن چیزی که سودی برای جسم ما داشته باشد جز اینکه به مال و سلامتی افراد آسیب می رساند.
به گزارش جهان، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی دانا، در خصوص مضرات مصرف قلیان اظهار داشت: دود حاصل از مصرف قلیان باعث ایجاد بیماری های تنفسی و منشاء بسیاری از بیماری های سرطانی می شود.

وی گفت: آن چیزی که خطرناک و آسیب رسان به سلامت افراد می باشد و سودی برای آنها ندارد باید از بیین برود و از طرفی هزینه هایی روی دست بیماران و دولت می گذارد مانند ساخت بیمارستان،تهیه دارو برای این بیماران و همه اینها عوارض مصرف قلیان است.

این پزشک با بیان اینکه قلیان به عنوان یک وسیله تفریحی به حساب نمی آید،گفت: نه قلیان به عنوان یک وسیله تفریحی بحساب می آید نه به عنوان آن چیزی که سودی برای جسم ما داشته باشد جز اینکه به مال و سلامتی افراد آسیب می رساند.

وی در خصوص اقداماتی که وزارت بهداشت و درمان می تواند در این زمینه انجام دهد، اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان برای پیشگیری از بروز بعضی از بیماری ها که علل بروز آن مصرف قلیان در بیین مردم می باشد نباید اجازه دهند که قهوه خانه ها وجود داشته باشند و نسبت به جمع آوری این مکان ها اقدام و این مساله را جدی پیگیری کند.

این نماینده مجلس افزود: اگر کسانی هم وجود دارند که منبع در آمد آنها از این قهوه خانه‌ها تامین می شود مسئولین می تواند شغل دیگری برای آنها ایجاد کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بابیان اینکه خیلی از خانواده ها نسبت به وجود قهوه خانه‌ها نگران هستند، گفت: خیلی از خانواده ها نسبت به وجود این مکانها معترض هستند و گاها به ما زنگ میزنند و از اینکه فرزندانشان به این مکان کشیده شوند ابراز نگرانی می‌کنند،چرا که وجود قهوه خانه ها در سطح شهر زمینه ها را برای مشکلات بعدی فراهم آورد؛ لذا این دغدغه و نگرانی برای خانواده ها وجود دارد و امیدواریم با یک برنامه مدیریتی مناسب هم جوانان آموزش ببینند و از مضرات و خطرات آن آگاه باشند، و هم دستگاه های اجرائی برخورد مناسبی داشته باشند و نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

وی در خصوص آمار مبتلایان به بیماری از طریق مصرف قلیان گفت: آمار دقیقی نداریم اما حتی یک نفر هم که مصرف کننده باشد ۱۰۰درصد به بیماری های مختلفی مبتلا می شود و به این صورت نیست که بگوئیم از ۱۰۰نفری که مصرف کننده است مثلا ۵۰نفر مبتلا به بیماری می شوند چون هر مصرف کننده ای به بیماری های مختلف گرفتار می شود.

قاضی زاده هاشمی در پایان با بیان اینکه جوانان و مسائل مربوط به آنها از دغدغه های اصلی ما است، گفت: این جوانان سرمایه کشور ما هستند، حیف است اوقات فراغت خود را به مصرف قلیان بگذارنند و بدانندحتی یک نفر با یک پک زمینه ها را برای بیماری های مختلف فراهم آورد.

وی افزود: من به عنوان یک نماینده و پزشک از جوانان می خواهم با نرفتن به این مکان ها کمک به اقتصاد و درمان و کمک به خودشان کنند چرا که در هیچ کجایی دنیا ثابت نشده که قلیان و سیگار برای انسان سودی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *