يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۴
۷

مسجد استانبول‌در آتش‌تکفیری‌ها+عکس

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 369827
عناصر وابسته به گروه های تکفیری امروز صبح به مسجد محمدیه شیعیان واقع در شهر استانبول حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.
مسجد استانبول‌در آتش‌تکفیری‌ها+عکس
به گزارش جهان، جام به نقل از شبکه خبری کانال ۱۴ ترکیه، امروز صبح برخی از عناصر وابسته به گروه های تکفیری به مسجد محمدیه متعلق به شیعیان در منطقه "اسن یورت" شهر استانبول حمله کرده و با وارد آوردن خسارات به صحن مسجد و کتابخانه، آن را به آتش کشیدند.

در این اقدام نسخه های قرآن در داخل مسجد در آتش سوخته اند.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که "شیخ حمزه آیدین" امام جماعت مسجد از حمله روز قبل چند نفر تکفیری و به هم زدن نظم مسجد خبر داد.

شاهدان عینی این جنایت گفته اند که دو نفر بعد از آتش زدن مسجد با صدای بلندی فریاد می زدند که در این مسجد اجازه نمی دهیم اذان شیعه گفته شود.

رئیس اتحادیه علمای شیعه در ترکیه درباره این واقعه گفت: به طور قطع پشت پرده این ماجرا دست های عوامل تکفیری از گروه های النصره و داعش وجود دارد.

حسن کارابولت نماینده مجلس ترکیه در مصاحبه با روزنامه حریت گفت: من مسئول مستقیم این جنایت را دولت ترکیه می دانم چراکه پس از اطلاع از تهدیدات اولیه، تدابیری برای حفظ این مسجد انجام نداده است.











نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اعلام خطر اعلام خطر.شيعيان و اهل تسنن بايد آگاه باشند بايد هوشيار باشند آتش فتنه و تفرقه از كوره اسرائيل و آمريكا دميده ميشود افرادي كه مسجد را آتش زده اند مسلمان نيستند مزدور هستند .
كسي كه به قران تعرض كند مسلمان نيست.
مهدی
قران کلام ، درس ، منطق و علم و. ........است نه کاغذ هر کس که به قران عمل نکند اگر روی سرش هم حملش کند نه در دنیا و نه در اخرت برایش استفادهای ندارد
دولت ترکیه باید پاسخگوی این توهین به مسجد و قرآن باشد.
وقتی از این گروه های تفکیری حمایت می کند خودش هم مسئول مستقیم پاسخگویی است.
چرا می نویسید خلیفه داعش؟نکند شما هم باور کرده اید؟از شما بعید است این تایید ناشیانه.
نصیر
یاد مصر مرسی افتادم و تعرض به شیعیان و سرنوشت ذلت باری که پیدا کرد!
بدتر از مرسی سر اردوغان خواهد آمد.
امير
الا لعنت الله علي القوم الظالمين