يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۱۳
۸۲
آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

متاسفانه به فتنه‌گران چراغ سبز نشان داده شده است/ کارشکنی در رسیدگی به پرونده یکی از سران فتنه

جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 369758
دبیر شورای نگهبان با قدردانی از عملکرد قوه قضائیه در برخورد قاطع با عناصر فتنه ۸۸،‌ گفت: ‌رسیدگی به پرونده یکی از سران فتنه به دلیل فشارهای زیاد عقب می‌افتد که امیدواریم این محاکمه به زودی انجام شود.
متاسفانه به فتنه‌گران چراغ سبز نشان داده شده است/ کارشکنی در رسیدگی به پرونده یکی از سران فتنه
به گزارش جهان، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به تلاش برخی افراد برای بازگرداندن عده‌ای که در فتنه ۸۸ نقش داشتند اظهار داشت: بازگرداندن مقصران فتنه ۸۸ که توسط مراجع ذی‌صلاح اخراج شدند یا برای فرار از محاکمه استعفا دادند و یا اینکه نیروهای مومن را از دانشگاه‌ها اخراج کردند و یا اینکه با ادامه سرپرستی روسای دانشگاه‌هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نیاوردند به نوعی دهن کجی به مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی با تشکر و قدردانی از عملکرد قوه قضائیه در برخورد قاطع با عناصر فتنه ۸۸،‌ گفت: ‌رسیدگی به پرونده یکی از سران فتنه که ۳سال است پرونده آن غنی شده، با فشارهای زیاد عقب می‌افتد که امیدواریم این محاکمه به زودی انجام شود.

جنتی افزود: مگر خون آنها رنگین‌تر از خون دیگران است که به جرم آنها رسیدگی نمی‌شود؟ چرا عده‌‌ای با مانع‌تراشی در مقابل قوه قضائیه محاکمه این افراد را به تعویق می‌اندازند؟ امیدوارم وعده‌‌ای که در محاکمه این افراد داده شده به زودی محقق شود.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام اظهار داشت: معظم‌له به مفهوم اعتدال اشاراتی داشتند عده‌‌ای خیال می‌کنند که ما نباید با عناصر دشمن مقابله کنیم چون خارج از اعتدال است، این اشتباه است.

وی ادامه داد: چرا کسانی که در ۸ سال دفاع مقدس اعضای بدن خود را برای حفظ کیان این مملکت اهدا کردند امروز باید کنار زده شوند و عده‌ای دیگر بیایند؟ نباید جریان مومن کنار زده شود زیرا همین جریان است که در مقابله با خطرات و تهدیدات ایستادگی می‌کند.

جنتی همچنین با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ویژگی قاطعیت و عدم نفوذپذیری خود را از ابتدا تاکنون حفظ کرده است و بر اساس قانون کارها را پیش می‌برد. مواضع روشن شورای نگهبان قابل دفاع است البته خودمان هم می‌دانیم جاهایی اشتباهاتی داشتیم که در بسیاری هم به جهت جبران آن فعالیت کردیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به تحولات اخیر منطقه از جمله فلسطین و عراق گفت: خدا مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل را لعنت کند که اینچنین جوانان مسلمان فلسطین را به خاک و خون می‌کشند. البته مقاومت و استقامت جوانان و مردم مظلوم فلسطین ادامه دارد و مطمئنم که آینده فلسطین از آن جوانان است.

وی ادامه داد:‌ در عراق هم تروریست‌های وحشی به جان مردم افتادند و با هتک حرمت ناموس مردم که در گذشته سابقه نداشته جنایت وحشیانه‌ای را در تاریخ رقم زدند به طوری که کودک را در مقابل پدر و مادرش سلاخی می‌کنند.

جنتی تأکید کرد: وضع عراق و فلسطین اسفبار است اما مجامع جهانی خفه شدند و هیچ صدایی از آنها در برابر کشتار کودکان بیگناه درنمی آیند و آمریکایی هم که به اسم تروریسم در افغانستان و عراق وارد شد امروز سکوت کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در عراق پیشرفت‌های خوبی انجام شده و بنده جا دارد همین جا از آیت‌الله سیستانی تشکر کنم که با صادر کردن فتوای جهاد تحولی را در این کشور انجام دادند البته ارتش عراق نیز در حال نوسازی و بازسازی است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: حجاب نقش اثرگذاری در جامعه دارد. پاکدامنی و عفاف، حیا را در جامعه حفظ می‌کند که این مسئله، مسئله ساده‌ای نیست.

جنتی افزود: متاسفانه امروز با مسئله حجاب مشکل داریم. باید یک ستاد مقتدر و با اختیار و امکانات کامل به وجود آید و برای مسئله حجاب چاره‌جویی کند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون مسئله حجاب اظهار داشت: بنده بارها گفتم که به آن مصوبه رجوع شود اما کسی گوش نکرد و این مصوبه سالیان سال خاک خورد. البته امروز تازه چیزهایی شنیده می‌شود که قرار است این طرح اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین اجرایی در بحث حجاب مقصر اصلی هستند، گفت: البته کارهای شدنی انجام شده و باز جای کار دارد.

جنتی با اشاره به حضور برخی عناصر فتنه در برخی مناصب گفت: متاسفانه چراغ سبز به فتنه‌گران نشان داده شده و استفاده از کلمه اعتدال عده‌ای، موجب شده راه برای برخی عناصر مطرود فتنه‌‌گر که در سال‌های ۷۸ و ۸۸ نقش موثری داشتند و زندان رفته هم بودند باز شود و امیدوار بشوند که بتوانند پست‌های کشور از جمله دانشگاهی را اشغال کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از بدترین نتایج گناه را سلطه شیطان دانست و افزود: یکی از اشتباهات انسان این است که دشمن خود را به دوستی می گیرد مانند کسانی که با دشمنان جمهوری اسلامی و اسلام مانند آمریکا، اسرائیل و انگلیس دوستی و با مردم خود دشمنی می کنند.

وی گفت: یکی از فریب های شیطان ترساندن انسان از فقر است و او را وادار به بخل و حرص می کنند از این رو وقتی ما با مسائل مالی مواجه می شویم باید ببینیم که در صف شیطان قرار گرفته ایم یا خدا زیرا انفاق کردن عملی خدایی است و بخل و حرص از جمله اعمال شیطانی به حساب می آید.

دبیر شورتای نگهبان با بیان این که شیطان اعمال بد را در نظر انسان خوب جلوه می دهد، اظهار داشت: برخی تروریست هایی که امروز به جان مردم افتاده اند و ادعای اسلام دارند احساس گناه و جنایت نمی کنند بلکه به خیال خودشان اعمال خوبی را به نام اسلام انجام می دهند.

آیت الله جنتی افزود: کشورهایی هستند که به کمک آمریکا چشم دوخته و تسلیم او شده اند و می گویند اگر وضع مالی ما خوب نیست آمریکا کمک مان می کند و در واقع ملت خودشان را به آمریکا می فروشند و آنها را با دلار آمریکایی معامله می کنند در حالی که خدا می فرماید به من توکل کنید تا شما را دستگیری کنم.

وی همچنین تصریح کرد: خدا می فرماید از فقر نترسید پسران و دختران خود را تزویج کنید و به من توکل کنید که من شما را کمک خواهم کرد.

امام‌جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به ارتحال آیت‌الله محمدی گیلانی، گفت: آیت‌الله محمدی گیلانی مردی شریف و و عزیز بود او ۱۱ سال در شورای نگهبان خدمت کرد و ۴ سال نیز سمت دبیری این شورا را عهده دار بود و ما جز خوبی چیزی از او ندیدیم.

وی ادامه داد: او مردی با خلوص نیت و متدین بود. بعدها و پس از شورای نگهبان در دستگاه قضایی ماموریت گرفت و افراد رژیم سابق را یکی یکی محاکمه کرد.

جنتی، رحلت آیت الله گیلانی را به قوه قضائیه، بیت شریف‌ و اعضای شورای نگهبان تسلیت گفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به وضعیت جسمی آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: با کمال تاسف باید بگویم که آیت‌الله مهدوی‌کنی هنوز بیماریش خوب نشده که امیدوارم با دعای شما مردم در شب‌های قدر حال ایشان بهتر شده و بتوانیم در خدمت‌ ایشان باشیم.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عمار
منظورشون خاتمی بوده
واقعا چرا باید آزاد باشه ... بگرده چرا؟؟؟؟؟
اون که جای خود ...اما منظورش جونیوره ..
محاکمه ای که باعث آگاهی مردم بشه آرزوی ماست به شرط علنی بودن
اگر دادگاه علنی باشه به آن محاکمه باور داریم و الا اگر بخواد مانند دادگاه بعد از حوادث 88 باشه جز یک شوی تبلیغاتی چیز دیگری نیست و نتیجه آن بر عکس خواست بعضی ها خواهد شد همانطور که نتیجه آن شو انتخابات 92 بود اینبار هم نتیجه اش در انتخابات آینده نمودار میشود
نکنه باید خاتمی قاضی باشه تا از دید شما دادگاه عدالت محور بشه ؟
مجید مجد
جونیور و سینیور نداریم باید همه فتنه گران به سزای اعمالشون برسن
اصغری
مجید جان دلبندم همه مردم منتظرند که یک دادگاه علنی و منصفانه را مشاهده کنند
مجید مجد
United States
محاکمه ای آزاده که این فتنه گران به نفعشون باشه آره؟؟؟
سوسن کوری
ادب داشته باش جونیور خالی چرا گفتی باید بگی جونیور گردن کلفت
Germany
.......... پدر جونيور
مجید مجد
جونیور کیه؟
همونی که مادرش می گفت اگر تقلب کردن بریزید تو خیابونا یا همونی که خواهرش می گفت رفته بود تو خیابون ساندویچ بخورم؟؟؟؟
بهتر بود مادرش می گفت اگر تقلب کردن به جونیور و فائ...می گم برید ساندویچ بخورید
قوه قضائیه منتظریم ...
ما هم منتظر محاکمه علنی و آزاد هستیم
آزاد ؟
می خوای خاتمی رو قاضی کنید ما رو محاکمه کنه ؟
محاکمه آزاد و علنی علامت سوال داره برادر؟
اصغری
تعجبشون برا اینه که به بلندگوی یه طرفه عادت کردند اگه محاکمه علنی باشه طرف مقابل هم حرف میزنه که باعث آگاهی مردم میشه و این براشون از سم هم خطرناکتره
نه آخه شما ظاهرا دادگاهی رو آزاد می دونید که به نفع شما ختم شود ، اگه واقعا حق با شماست چرا از دادگاه می ترسید ؟
از محاکمه آزاد و علنی تعجب کردی؟
پس مخفیانه؟؟؟
کریمشیره ای
انشالان که خاتمی قاژی بشه و همه دشمنان شوروش عژیژ را اعدام کنه
واقعا تحلیل اینارو ببین هیچ حرفی جز مسخره کردن و از مرگ حرف زدن بلد نیستن
علنی یا غیر علنی بودن محاکمه، قانون داره. اونهایی که مکرر روی علنی بودن تأکید دارن، می خوان قانون رو دور بزنند و قوه قضائیه رو تحت فشار قرار بدن. این حق قاضی است که تشخیص بده مصلحت ملی در علنی بودن محاکمه است یا غیر علنی بودن آن. ما فقط خواستار محاکمه فتنه گران؛ اون هم طبق قانون و بدون تأثیر پذیری از توصیه ها و فشارها هستیم.
هیچ مصلحتی بالاتر از آگاهی مردم نیست مردم بهترین قضاوت را خواهند کرد
حااااااامد
ما همون4 میلیون
دیگه؟!؟
حااااامد بیکار.
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی روزانه چقدر بهت میدن که بیای تو سایتها این توهم رو تکرار کنی؟!...
تا وقتی احمق‌هایی مثل تو وجود دارند ما نگرانی چندانی نداریم
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
این حاااااامد تو همه کامنتها زور میزنه که ما رو 4 میلیون فرض کنه.
حااامدخان "ان حزب الله هم الغالبون" . حالا شما هی آمار غلط بده
حااااااامد
حزب الله اگه تویی که خندم میگیره. آقای 4 میلیونی منم حزب الهی هستم. ولی طرفدار هاشمی خاتمی صبورم
محاکمه نیمه مرداد....
سوم شهریور
آخر مرداد
میثم
مرگ بر فتنه گر و اسرائیل که هر دوی اینها از یک جنسند یادتون که نرفته شعار آنها نه غزه و نه لبنان بود یعنی در جنایت اسرائیل شریکند و مانند اسرائیل غاصبند و در آن انتخابات حق مردم را غصب کردند.
محمدی
فتنه گران همان نقش داعش را در ایران میخواستند ایفا کنند.نه غزه نه لبنان شعار آنها بود و حامی رژیم کودک کش اسرائیل بودند و میخواستند حمایت ایران رااز محور مقاومت قطع کنند بعد نوبت سوریه و حالا عراق و لبنان شده با اسرائیل و امثالهم کاری ندارند
مرگ بر آمریکا
شمعون آل صیهون
خجالت بکش به کدخدای دنیا نفرین نکن
یکی مثل آقای محمدی گیلانی پسر خودش رو اعدام می کنه....
یوسی
United States
برادر تو خونه تیمی منا فقین کشته شده.
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
جنتی جنتی خدا نگهدار تو
دلم برای صحبت های قاطعانش در نماز جمعه تنگ شده بود
سبز88
از ایران نظر فرستادی برادر!!!!!!!!!!!!!!
حااااااااااامد
هاشمش هاشمی....
محمد
Iran, Islamic Republic of
آیا گوش شنوایی است؟؟؟
رسول
درود بر علی جنتی
درود بر هاشمی روحانی و خاتمی
مرگ بر خاتم...
بیچاره ! آخه خاتمی فتنه گر با شعار تو زنده میشه ؟
جهان اگه درود به این فتنه گر را بدون سانسور تایید می کنی مرگ بر خاتم... را هم بدون سانسور تایید کن ...
کریم شیره ای
احشنت
درود بر ایت الله جنتی ولاغیر
حاااااااااامد
خود گویم خود خندم من مرد هنرمندم!!! درود بر هاشمی
کریم شیره ای
لا احشنت
دیوونه
دوران فتنه و فتنه گر بازی گذشته اول یه فکری به حال مشکلات مملکت و مردم کنید که کار از حد گذشته دوم به فکر امنیت کشور و مردم باشید که خطرناکترین افراد جانی دوران بیخ گوش ایران دارن روزی چند ده تا زن و مرد بیگناه شیعه و غیر شیعه رو توی سوریه و عراق سر میبرن به نیت قربه الا الله
فتنه هیچ گاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد گر چه عده ای بخواهند بالاجبار آن را از خاطره محو کنند /.. !
آخه ساده عزیز ، اگر فتنه گران سیطره پیدا می کردند که الان داعشی ها پیش اینها لنگ می اندختند ...مگر ندیدی این جنایتکاران در سال 88 چه جنایات وحشیانه ای مرتکب می شدند ..
چراغعلی
تمام مسکلات مملکت را فتنه کران در سال 78 و 88 ایجائ کردند شکی نیست که مشکلات مملکت به علت زیاده خواهی و رانت خواری و دله دردی همین آقازاده های گردن کلفت است
سوفیا خله
همین هایی که بغل گوشممان
دارند زن و مرد و کوچک بزرگ را سر میبرند روابط بسیار خوبی با همین فتنه گر ها دارند ریگی از سرسخت ترین حامیان موسوی بود
Czech Republic
مردم اعلام کرده اند اگر هر 5 نفر سران فتنه تا پیش از پایان ماه مبارک اعدام نشوند خودمان وارد صحنه می شویم وحکم اعدام صادر شده در 9 دی را اجرا می کنیم
ای ول فداییییی داره نظرت
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر مردم تو انتخابات 92 متجلی است
Iran, Islamic Republic of
این همه توهم به خاطر 7 دهم اختلافه؟!
آدم خیلی باید پر رو باشه... که اینطور جو گیر بشه...
کدوم مردم؟ مردم که نظرشونو تو انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردن
5 نفر یعنی چی یعنی در مملکت سرفتنه هر مدت یکبار تولید میشه ؟؟چه جوری اینا تعدادشون بالا میره بعد این رسانه ی مردم کجا هست ما هم از نظرات مردم اگاه بشیم مردم یعنی 70 میلیون کجا از همشون نظرسنجی شده یا نظر اکثریت گرفته شده تازه مردم مگر قوه قضاییه هستند 9 دی مگر دادگاه برگزار شده؟؟؟کی کجا
خودتو ..کل مردم میدونی؟...
United States
صد رحمت به عصر حجر!
اصغری
اره داداش این قوم از عصر حجر کم سوادترن
اونوقت کیا دقیق؟
بنام خدا
ملت بزرگوار ایران فعلا در مورد رسیدگی به پرونده فتنه گران انتظار می کشند . ملت و شهدا می خواهند فتنه گران به سزای اعمال برسند .
ببخشید شهدا چه جوری نظرشون رو به جنابعالی منتقل کردن؟
ملت شما دقیقا جز اون 4میلیون کسی دیگه ای هست
بخوابید بابا بزارید باد بیاد
بنام خدا
سرداران فتنه جایگاهی در نظام ندارند ، آنها نوکر شیاطین جهان هستند . این فتنه گران آنچنانکه شیطان بزرگ را به جای خدا پرستش می کنند ، اگر خدا را پرستش می کردند و خدا را به عنوان خالق جهان باور داشتند ، و به ولایت اهل بیت و قران چنگ می زدند ،هرگز منحرف نمی شدند . مع الاسف تابع شیطان هستند و ولایت شیطان را به جای ولایت فقیه قبول می کنند . آگاه باشند که شیطان نیز از فتنه گران بیزار خواهد بود .
باتشکر
یک شهروند
.... بهتره اول به پروندهای مفاسد اقتصادی رسیدگی کنید که خون ملت را تو شیشه ریخته اند ...
محمود
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جنتی متاسفانه در این مملکت به خیلی چیزا چراغ سبز نشون داده شده ...
م
به خاطر اعتراض به قوه قضاییه در عدم رسیدگی به پرونده م.ه بنده تا حالا 4 بار به دادسرا احضار شدم...
کاش این عدالت در مورد همه یکسان بود
شما چکاره مملکتی؟؟
کشور قانون داره
جالبه همتون قانون گریزین....
نسل اول
آقای جنتی اگر وزیرارشاد پسرشما نبود بازهم در قبال اوضاع نابسامان فرهنگی سکوت می کردید؟!
مجید مجد
ما هم منتظریم
اصغری
به شرط علنی بودن و الا هیچ ارزشی ندارد جز یک بازی بی ارزش
بنام خدا
فتنه گران خیال می کنند که کشور اسلامی ، و امنیت کشور مال شخصی آنها است که هر جور خواستند فتنه بکنند ، با امنیت اسلام بازی کنند ، فراموش کردند این جمهوری اسلامی و امنیت حاصل خون شهدا است ،خون مستضعفان است ، مال پابرهنه ها است ،
با خواست خدا امت اسلامی ،اجازه نمی دهد فتنه گران نظام اسلامی را تسلیم کفار و استکبار نمایند .
بسمه تعالی
وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ
فتنه گران خیال می کنند که کشور اسلامی ، و امنیت کشور مال شخصی آنها است که هر جور خواستند فتنه بکنند ، با امنیت اسلام بازی کنند ، فراموش کردند این جمهوری اسلامی و امنیت حاصل خون شهدا است ،خون مستضعفان است ، مال پابرهنه ها است ،
با خواست خدا امت اسلامی ،اجازه نمی دهد فتنه گران نظام اسلامی را تسلیم کفار و استکبار نمایند.
. باتشکر-
کاوه
محاکمه اقا زاده گان فتنه گر جریان بزک نمیر بهار میاد شده صبح ساعت 10 من بیکس یک کلام حرف ناجور بزنم ساعت 10 :10 دقیقه دهنم سرویسه این از ما بهترون ها کارت معصومیت دارن مردیم هز زور عدالت جانا
فرهاد
اینکاره بودن خیلی وقت بود آقازادگان وضعشون روشن شده بود همش برای ملت فقط ویراژ میدن اقازاده ها 6یالشون جمع و ضرب باشه مصونیت دارن
آخه چرا خودتو اینقد حرص میدی واسه قلبت خوب نیست
AlirezA
اتفاقا" ما هم منتظریم، 5 سال هر اتهامی که دوست داشتید به ایشون زدید،...
یک بنده خدا
چرا در این ماه مبارک رمضان گناه مردم را میشویید.....