پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

آتش‌سوزی پارک ملی گلستان مهار شد

دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 369197
با تلاش محیط بانان و مردم منطقه آتش سوزی در بخش هایی از پارک ملی گلستان که از ظهر امروز آغاز شده بود، مهار و خاموش شد.
به گزارش جهان، جواد سلیاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کلاله اظهار کرد: در این آتش سوزی از ساعت ۱۱ صبح امروز در منطقه سلیمان کشته پارک ملی گلستان آغاز شده بود، بیش از ۱۰ هکتار از علفزارها و درختچه های ارس پارک ملی گلستان در آتش سوخت.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه شروع آتش سوزی در کنار جاده اصلی و محل گذر مسافران قرار دارد احتمال می رود مانند آتش سوزی گذشته این منطقه، در وقوع این حادثه هم سهل انگاری مسافران دخیل باشد.

رئیس پارک ملی گلستان تصریح کرد: گرمای هوا و باد در این منطقه سبب شد تا مهار آتش‎سوزی به سختی انجام شود و ۵۰ تا ۶۰ نفر از نیروهای نیروهای هلال‎احمر، آتش‎نشانی استان های گلستان و خراسان شمالی، آتش‎نشانی گالیکش و نیروهای پارک ملی گلستان برای اطفای حریق همه تلاش خود را بکار گرفتند.

سلیاری افزود: برای محافظت از این نعمت خدادادی و بهره مندی از آن نیاز است که مردم نیز در حفظ و نگهداری جنگل و پارک ملی گلستان همکاری کنند.

پارک ملی گلستان نخستین پارک ثبت شده ایران در فهرست آثار طبیعی و هشتمین ذخیرگاه زیست کرده در دنیا محسوب می شود و اداره آن بر عهده محیط زیست استان گلستان است.

۹۲ هزار گونه جانوری و گیاهی کمیاب پارک ملی گلستان وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *