پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۷

تصویب کلیات لایحه کاهش ساعت کار زنان

يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 369022
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب کلیات لایحه کاهش کار زنان شاغل از 44 ساعت به 36 ساعت در هفته خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب کلیات لایحه کاهش کار زنان شاغل از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت در هفته خبر داد.

فرج‌الله عارفی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز لایحه کاهش کار زنان شاغل که دارای همسر یا فرزند معلول هستند مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این لایحه ساعت کار زنان شاغل دارای همسر یا فرزند معلول از ۴۴ ساعت در هفته به ۳۶ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز طرح الزام دستگاه‌های اجرایی باری تنقیح قوانین مرتبط با اقتصاد مقاومتی در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات این طرح نیز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

عارفی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند تا طی سه ماهه آینده قوانین مزاحم در ارتباط با اقتصاد مقاومتی را در حوزه کاری خود شناسایی کرده و طی سه ماه آینده به مجلس ارائه کنند تا اقدامات قانونی لازم در این زمینه از سوی مجلس انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حال که کشوردرشرایط جنگ نیست ومشکلات اقتصادی فراوانی داریم ودولت دررعایت عدالت وکمک به 4میلیون کارمند مانده است بهتراست کل ساعت کارکنان را به 36ساعت تقلیل دهند تا صرفه جویی شود
Iran, Islamic Republic of
اين كار درست است اما به شرطي كه باعث نشود زنان را ديگر هيچ جا استخدام نكنند
hamed
Iran, Islamic Republic of
يك سوال: آيا مردان كارمند خانواده ندارند؟ آيا نبايد مقداري از وقت روزانه خود را به بچه هايشان اختصاص دهند؟ آيا نبايد با خانواده به خريد و احيانا واحيانا تفريح بروند؟آقاي احمدي نژاد اين موضوع را به خوبي فهميده بود كه مردان هم بايد در كنار همسران و فرزندانشان باشند. اين است حمايت از خانواده و نه كارهاي كليشه اي مانند اين طرح ها...اصلا وقتي اين همه مردان بيكار در جامعه وجود دارد چه جايي براي كار تفنني زنان است؟
بعد جور کم کاری خانم ها را آقایان باید بکشند؟!
بجای زنان در شرایط مساوی مردان و پسران را استخدام کنند تا ازدواج هم زیاد شود. اگر راست میگویید و برای رضای خدا کار میکنید و از خدا میترسید نه از مردم این کار را قانونی بکنید و طرح بدهید.
این چه تیتریه انتخاب کردید؟ اول خبر را بخونید بعد تیتر بزنید. کجای این خبر گفته ساعت کاری زنان کم می شود . تنها ساعت کاری زنان شاغل دارای همسر یا فرزند معلول کاهش می یابد .
الهه سبوحی
فقط شامل همسر وفرزند معلول
مارا چه سود من به عنوان یک کارمند زن بهترین بازده کاریمی ساعت12میباشد لطفا تجدید نظر کنید