چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱

نامه پزشکان درباره قلیان سیاسی‌کاری نشود

شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 368739
فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله اعظم (عج) سپاه پاسداران درباره سرنوشت نامه ۴هزار پزشک درباره سونامی قلیان به رئیس جمهور گفت: ما انتظار داریم که موضوع قلیان و دخانیات که مربوط به آینده سلامت کشور است خیلی دستخوش تصمیمات سیاسی نشود.
به گزارش جهان،‌ سردار جعفر اصلانی در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح سرنوشت نامه ۴ هزار پزشک درباره سونامی قلیان به رئیس جمهور اظهار داشت: متاسفانه در کشور، همه کارهایمان رنگ و بوی سیاسی می‌گیرد، و تصمیمات بیشتر معطوف به صبغه‌های سیاسی است، در صورتی که ما باید منافع ملی و ملت و مصلحت کشور را باید در نظر بگیریم که فراتر از مباحث سیاسی است.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله اعظم (عج) سپاه پاسداران درباره نامه ۴ هزار متخصص درباره سونامی قلیان به رئیس جمهور ادامه داد: ما انتظار داریم که این موضوع که مربوط به آینده سلامت کشور است خیلی دستخوش تصمیمات سیاسی نشود.

سردار اصلانی در پاسخ به این پرسش که مگر بازخورد منفی و یا ترتیب اثر مطلوبی در پی این نامه مشاهده نشده است که این مسئله را مطرح می‌کنید، عنوان کرد: به هر حال در گذشته در کشور و حداقل در ۲۰ سال گذشته این مسئله را دیدیم که در برخی مواقع تصمیم‌های در راستای منافع ملی باید گرفته می شد که به دلیل نظرهای سیاسی تصمیات غلطی گرفته شد، بنابراین ما قصد پیشگیری داریم نه اینکه خدای نکرده بگوییم این نامه آثار منفی داشته است.

چرا قانون مبارزه با قلیان ‏و دخانیات در حد شعار است

به گزارش تسنیم، سردار جعفر اصلانی، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) سپاه پاسداران و فوق تخصص ریه چندی قبل نسبت به شعاری شدن قانون مبارزه با قلیان ‏و دخانیات انتقاد کرد بود و گفته بود که متاسفانه افراد در مراکز ‏تفریحی بخش‌های دولتی به ‏راحتی از قلیان استفاده می‌کنند.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی عنوان کرده بود که حتی در کشورهای ‏غربی که گفته می‌شود آزادی بی حد و حصری دارند، قوانین ‏سفت و سختی از قبیل جریمه برای استفاده از دخانیات وجود ‏دارد و مهمتر اینکه این قوانین اجرا می‌شود و صرفاً در ‏حد قانون نیست اما در ایران با اینکه همه می‌دانند ‏دخانیات چقدر مُضر است محدودیتی در استفاده از آن وجود ‏ندارد.

درخواست ۴ هزار پزشک کشور از رئیس‌جمهور برای مهار سونامی سرطان قلیان

همچنین براین اساس، در اوایل تیرماه سال جاری، بیش از ۴ هزار متخصص پزشکی کشور برای مهار سونامی ‏سرطان (قلیان) از رئیس‌جمهور درخواست کردند تا بر اساس قوانین موجود ‏جلوی گسترش روزافزون این پدیده خانمان‌سوز گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالله خاكي
وقي از هر كسي به پرسي فرق قليان ومواد مخدر چيست؟ فورا مي گويد مواد مخدر خانمان سوز وانسان را از بين مي برد. ولي قليان بعضي ها براي احترام شخصي جلوش مي گذارند.تا پوكي بزند. چه جامعه پزشكي اخطار مي داد وچه تذكر نمي داد هر ادم عاقلي مي داند اينكار يعني انتقال بيماري .ولي ضرر اصلي ان كه همه مي بينند و ابراز نمي كنند جاي تعجب است. به مراكز داراي قليان سر زده ايد. ومرغان عشق در كنار هم وانظار عموم در حال پوك زدن ديده ايد. براي خوردن استكاني چاي در بين راه ها توقف كرده ايد و دختران وپسران پوك زن نديده ايد!! اسم كساني كه از سر تفنن اول مواد مخدر مي كشند وبعد مبتلا شدن گذاشته اند .بيمار!! واسم قليان كشان پارك وقهوه خانه را بگذاريد .بيكار!! و اين دو مشكل كه سرآغاز فساداند اگر قبول نداريم اسمش مي گذاريم توهــــــــــم!!