دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

افطار، پشت چراغ قرمز

سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب: 368026
تعداد بسیاری از مردم تلاش هستند تا سرسفره افطار و کنار خانواده حاضر باشند، اما کم نیستند در این بین افرادی که برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم پشت چراغ قرمز افطار می کنند.
به گزارش جهان، ماه رمضان یک شاخص است، شاخصی برای تنظیم مجدد برنامه ها و ساعات زندگی تا بتوان از لحظه لحظه روزهای این ماه پر برکت نهایت بهره برداری کرد.

هر یک از مردم با دغدغه، نگرانی، دلخوشی یا روحیه خاصی به استقبال ماه مبارک رمضان می روند.

برخی کارمند دولت هستند و ساعت کاری خاصی دارند، برخی بازاری اند و غروب نشده کرکره مغازه را پایین می کشند و بسته زولبیا و بامیه یا نان تازه در دست راهی خانه می شوند.

اما برخی دیگر تافته جدا بافته اند، ناگزیر از تن دادن به شیفت های ساعت بندی شده مختلف، به وقت اذان مغرب در محل کار هستند و به جای خانواده کنار همکاران روزه خود را افطار می کنند.

حتی میان این افراد نیز برخی هستند که نمی توانند در زمان اذان مغرب حتی کنار همکاران خود باشند و مجبور به حضور در محل کار هستند تا به این طریق مبادا با غفلت آنان از خدمت رسانی، مردم متضرر شوند.

پرستاران، کارکنان آتش نشانی، پزشکان و پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی از این دست افراد هستند که مجبورند تمام حواس و هم و غم خود را متوجه وظیفه شان کرده و لحظه ای از کار خود غافل نشوند.

۱۷ ساعت در زنجان مدت زمانی است که مردم روزه دار هستند و هر یک با مشقتی روزهای گرم تیر ماه را به پایان می رسانند و بهترین اتفاق تکراری هر روز آنان می شود افطار در کنار خانواده.

اما هستند در این میان افرادی که تمام طول روز زیر آفتاب سوزان تابستان صبح را به شب می رسانند و سختی روزه گرفتن را به شوق وعده های الهی بر دوش می کشند.

معماران، کارگران ساختمانی، رانندگان تاکسی و اتوبوس ها، کارگران معدنی، کشاورزان، مهندسان معدن و ساختمان از این دست هستند و اما همگی باز هم یک دلخوشی مشترک دارند، حضور در کنار سفره افطار.

با تمام این وجود ماه رمضان سرشار است از رنگ ها و طعم های زیبای بندگی در برابر خداوند متعال و گویا انسان ها در این ماه به آیه شریفه ۱۳۸ سوره بقره عمل می کنند و لباس دنیا از تن کنده و رنگ خدایی به خود می گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناسس
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر از ساعات کاری همین کارگر و کشاورز و راننده و همینا بنده های خدایی که زیر آفتاب یا تو گرما هستند کم بشه ثواب داره نه از ساعات کارمندای زیرکولر نشین. دولت به کارفرماها کمک کمنه تا اونا هم به این بندگان مخلص که با مشقت روزه میگیرن کمک کنه و ساعات کاری کم بشه. جهان جان جای مطلبم همین پست شما هست اشتباه نظر ندادم. لطفا چاپ کن