پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

واکنش مسکو به امضای توافقنامه اوکراین

جمعه ۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 367407
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با انتقاد ضمنی از امضای توافقنامه تجاری میان اوکراین و اتحادیه اروپا، دولتمردان کی‌یف را به ایجاد اختلاف و دودستگی میان مردم این کشور متهم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با انتقاد ضمنی از امضای توافقنامه تجاری میان اوکراین و اتحادیه اروپا، دولتمردان کی‌یف را ایجاد اختلاف و دودستگی میان مردم این کشور متهم کرد.

سخنگوی ولادیمیر پوتین نیز با هشدار نسبت به امضای توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا با مولداوی، اوکراین و گرجستان تاکید کرد که این اقدام عواقب جدی به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: کودتا بر علیه قانون اساسی اوکراین و تلاش برای مجبور کردن مردم این کشور به انتخاب بین روسیه و یا اتحادیه اروپا، جامعه اوکراین را به سمت انشقاق و درگیری‌های داخلی دردناک سوق داد.

پوتین در ادامه ضمن درخواست از دولتمردان کی‌یف برای تلاش در جهت «گفت‌وگو، توافق و صلح»، اولویت جاری این کشور را شروع گفت‌وگوهای ملموس و محتوایی بین مقامات دولتی و مردم جنوب شرق اوکراین دانست.

‌پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین امروز قرارداد تجارت آزاد و همکاری‌های سیاسی با اتحادیه اروپا را امضاء کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *