يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۱

کری: نظر مردم آمریکا برایم مهم نیست

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 367038
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک شبکه خبری این کشور اداراه سیاست خارجی بر مبنای نظرسنجی را «اشتباهی بزرگ» دانست و بر ادامه تلاشها برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.
کری: نظر مردم آمریکا برایم مهم نیست
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز درباره نظرسنجی‌هایی که نارضایتی مردم از سیاست خارجی دولت را نشان می‌دهند اداره سیاست خارجی بر مبنای این نظرسنجی‌ها را اشتباهی عظیم دانست.

مجری شبکه خبری فاکس‌نیوز در آغاز مصاحبه با وزیر خارجه پس از اشاره به نتایج نظرسنجی‌های متعددی که نارضایتی عمومی از عملکرد دولت آمریکا در سیاست خارجی را نشان می‌دهد نظر وی را در این خصوص جویا شد. آقای کری گفت: ««چه خوب است که ما سیاست خارجی را بر اساس نظرسنجی پیش نمی‌بریم.»

وی در ادامه افزود: «انجام این کار یک تراژدی و اشتباهی بزرگ خواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه آیا وی رأی مردم را زیر سوال می‌برد، گفت: «بسیاری از اتفاقاتی که می‌افتند به این خاطر نیستند که آمریکا در جایی حضور دارد یا حضور ندارد.»

وی ادامه داد: «این اتفاقات به خاطر این می‌افتند که مردم این نقاط، چیزهای متفاوتی را طلب می‌کنند. بهار عربی به همین خاطر بود. حوادث میدان تحریر (مصر) به خاطر نبود آمریکا اتفاق نیفتاد، به خاطر این اتفاق افتاد که افراد جوان آینده‌ای متفاوت طلب می‌کردند و می‌خواستند یک دیکتاتور را از قدرت خلع کنند... واقعیت این است که مردم این مناطق هم می‌‌خواهند دست به انتخاب بزنند.»

مجری فاکس‌نیوز در ادامه پرسید: «مردم آمریکا ابراز نارضایتی می‌کنند. آیا شما به قضاوت آنها شک دارید؟»

جان کری با بیان اینکه تردیدی در قضاوت مردم آمریکا ندارد گفت: «فکر می‌کنم وقتی اوضاع در مناطق مختلف تغییرات زیادی داشته باشد، نارضایتی هم در مردم دیده می‌شود.»

وی ادامه داد: «چیزی که می‌خواهم بگویم این است که ما به اندازه هر زمان دیگری در بحران‌های کره شمالی، جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران و دست‌یابی این کشور به بمب اتمی، کمک به مخالفان میانه‌رو سوریه برای مقابله با دیکتاتوری که خون مردم خودش را می‌ریزد، فعال هستیم.»

جان کری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه او ظاهراً نظرسنجی‌های مورد پسندش را قبول دارد اما نظرسنجی‌های مخالفش را خیر، گفت: «نه من به نظرسنجی هیچ توجهی ندارم. اگر به نظرسنجی‌ها توجه می‌کردم مدتها پیش در آیووا کنار می‌رفتم. من به نظرسنجی‌ها توجهی نمی‌کنم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ف
Iran, Islamic Republic of
خوب به خاطر دیکتاتوربودنت که به نظرمردمتون توجه نمی کنیدوباکشورهای مردم سالارمخالف هستید!!!الاالخصوص بامردم ایران مخالفیدچون سرنوشت کشورمون به دست خودمون بوده وهست وخواهدبود!وتوآمریکایی هم هیچ غلطی نمیتونی بکنی!!!