شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

کمک ده میلیاردی رئیس جمهور به ورزش

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 366933
معاون منابع توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: رییس جمهوری بودجه ویژه ای را از منابع پیش بینی نشده بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به ورزش اختصاص داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، سید مناف هاشمی صبح امروز سه شنبه در همایش ورزش صبحگاهی که در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: رییس جمهوری این حمایت مالی را به وزرات ورزش و جوانان ابلاغ کردند و قرار است این وزارت خانه این مبلغ را وصول و صرف امور ورزش کند.

وی در ادامه اظهار داشت: بخشی از این رقم که رییس جمهوری به وزارت ورزش اختصاص دادند، صرف تجلیل از قهرمانان المپیک خواهد شد.

معاون منابع توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان همچنین تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی، قرار است در آینده رقم پیش بینی نشده ای دیگری نیز از سوی رییس جمهوری به ورزش اختصاص داده شود.

هاشمی در ادامه درباره بازی مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران در برابر حریفان خود (نیجریه و آرژانتین)، گفت: خوشبختانه تیم ملی ایران با دو بازی بسیار خوب نشان داد که می تواند با یک روحیه جوانمردانه و اخلاق مدارانه با اقتدار جایگاه خود را حفظ کند.

وی افزود: امیدواریم با توجه به تلاش های بازیکنان تیم ملی کشورمان بتوانیم در برابر تیم بوسنی هم بازی بسیار خوبی را به نمایش بگذاریم و به مرحله بعد صعود کنیم.



** برای ماندن کی روش مشکل مالی نداریم

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره باقی ماندن کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در این سمت گفت: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال هیچ مشکل مالی ندارد، اما اینکه کی روش در این سمت خود باقی بماند یا نه تصمیم و تشخیص برعهده فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رییسه آن است.

وی در ادامه تصریح کرد: هر تصمیمی که برای کی روش گرفته شود ما نیز حمایت می کنیم.

هاشمی همچنین یادآور شد: بعید می دانیم که فدراسیون فوتبال مشکل مالی داشته باشد.

معاون منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درباره فرآیند خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: خوشبختانه این مسیر در حال انجام شدن است و جا دارد از آقای امیررضا خادم نماینده وزیر ورزش در فرآیند خصوصی سازی این دو باشگاه هم قدردانی کنم که توانستند تا به امروز این مسیر را برای خصوصی سازی این دو باشگاه ادامه دهند.

وی ادامه داد: طی چند روز اخیر به همراه وزیر ورزش و جوانان در مجلس حضور یافتیم و در مورد این موضوع نیز گفت و گو کردیم و در همان جا مطرح شد که سیاست وزارت ورزش و جوانان بر این است که براساس آنچه که در قانون آمده است این امر به خوبی اتفاق بیفتد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بودجه پرداختی به فدراسیون فوتبال و دیگر فدراسیون ها توضیح داد: در مجموع از بودجه سال ۹۳، توانستیم بودجه ۴ ماهه اول آن را زودتر از موعد قانونی به فدراسیون ها پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: طی این ۴ ماه از محل بودجه سال ۹۳ رقمی بالغ بر یازده و نیم میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال برای بازی های جام جهانی اختصاص دادیم.

وی در عین حال اضافه کرد: همچنین رقمی بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان هم به دیگر فدراسیون ها با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی پرداخت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر هم با توجه به رقم بودجه ای که به فدراسیون ها پرداخت شده تا به امروز حدود ۲۵ اردو در داخل و خارج از کشور در حال برگزاری است.

هاشمی همچنین یادآور شد که مرحله اول اعتبارات بودجه سال ۹۳ که به وزارت ورزش و جوانان داده شد طی یک ماه پیش به فدراسیون ها پرداخت شد.

وی همچنین اعلام کرد که طی روز گذشته رقمی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از خزانه دریافت کردیم که طی روزهای آینده به حساب فدراسیون ها واریز خواهد شد.

معاون وزیر ورزش همچنین درباره معوقات صندوق حمایت از پیشکسوتان گفت: این صندوق حدود ۳ الی ۴ ماه حقوق معوقه داشت و امروز توانستیم در کنار پرداخت حقوق های آنها حقوق ۲ ماه معوقه آنها را پرداخت کنیم و طی ماه بعدی هم در حین پرداخت حقوق به اعضای این صندوق دیگر معوقات را هم پرداخت می کنیم.

نخستین همایش ورزش صبحگاهی در جاده تندرستی مجموعه ورزشی فرهنگی انقلاب صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان و کارمندان این وزارتخانه برگزار شد.

ورزشی(۴)**۹۲۵۰**۱۳۷۹
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خزانه که خالی بود. این مبلغ رااز یارانه های مردم تهیه کردید؟