شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱

شبکه اجتماعی دانش آموزان‌‌افتتاح می‌شود

دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب: 366630
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: شبکه اجتماعی ویژه دانش آموزان با یک میلیارد تومان بودجه راه اندازی می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمید رضا کفاش یکشنبه عصر در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: فاز اجرایی شبکه اجتماعی ویژه دانش آموزان با یک میلیارد تومان بودجه از هفته آینده کلید می خورد.

وی تصریح کرد این شبکه کشوری و در آینده جهانی، در ابتدا یک میلیون دانش آموز نخبه را با هم مرتبط می کند به طوری که هرکدام از دانش آموزان با کد مخصوص خود وارد شده و اندیشه و فکرشان را در معرض دید دیگران قرار می دهند.

کفاش در بخشی دیگر از سخنانش با بیان این که کتابچه ویژه فعالیت های مربیان پرورشی نیز از اول مهر در اختیار آنان قرار می گیرد افزود: مربیان با ابتکار عمل راهنمای عمل یکسان داشته و متناسب با موقعیت فعالیت را انتخاب می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: فعالیت های عمومی مثل صبحگاه و جشن تکلیف همگانی و بقیه فعالیتها بوفه ای و انتخابی می شود تا مربی با آزادی عمل از انبوه بخشنامه ها رهایی یابد.

کفاش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را سند تربیت دانست و اضافه کرد: رهنمودهای رهبری، تربیتی و فرهنگی است.تربیت ویژگی خروجی ما را تعیین می کند و تنها من و ۴۰ هزار مربی متولی آن نیستیم.

وی کار مربیان پرورشی را در اول انقلاب از دو منظر مبارزه با گروههای الحادی و حضور در جبهه های جنگ بررسی و اذعان کرد: بعد از تصویب اسناد بالا دستی مسئولان با نگاه سیستمی به تربیت از مدیران خواستند با انجام کار تیمی و دوری از جزیره ای عمل کردن خروجی های موثری به جامعه تحویل دهد.

به گفته این مقام مسوول تجدید نظر از صفر تا صد برنامه های تربیتی و رصد فعالیتهای مدیران ارشد می تواند این نهاد را به اهداف نزدیک سازد.

وی از احیا پست های پرورشی خبر داد و گفت: در حال بازنگری تشکیلات هستیم.این در حالی است که در ده سال گذشته کوچک شدن حوزه های کیفی نظیر حذف هزار پست از کانونها و بزرگ شدن حوزه های اداری مالی، آسیب زا بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص دو میلیارد بودجه به کانونها و فعالیتهای پرورشی سخن گفت و ابراز کرد: ما نیازمند احیا، نگاه داشت و تجهیز کانونها هستیم، همچنین سازمان دانش آموزی به عنوان بازوی توانمند امر تربیت باید اصلاح و تقویت شود.

کفاش کار ریشه دار فرهنگی را ایجاد کننده جریان فرهنگی خواند و گفت: آموزش سیاسی، اجتماعی نسبت به وضعیت موجود در جریان پرسش مهر نه تنها زاید نیست بلکه به تربیت اجتماعی دانش آموز می انجامد.

وی احیا پرسش مهر را با بودجه دو میلیارد تومانی نوید داد و تصریح کرد: مجلس دانش آموزی تشریفاتی نبوده و با نشستهای قطبی و منطقه ای بهترین تمرین نشستهای تربیتی است.

کفاش خراسان رضوی را پیشتاز در تشکیل مجلس دانش آموزی استانی خواند و اظهار کرد: در حوزه کتابخوانی نیز ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است، این مهم با کمک وزارت ارشاد مشکلات را به خصوص درمقطع ابتدایی که به عقیده من کتاب کالایی مصرفی و در پایان سال به علت کثرت استفاده باید خراب شود؛ مرتفع می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه و تجهیز ۵۰۰ سالن سینمایی کشور اشاره و ادامه داد: آغاز این برنامه از شهریور ماه کلید می خورد.

به گفته این مقام مسئول بزرگترین نقص پرورشی نبود آرشیو و مرکز اسناد بوده که به همت همکارانش بیش از ۳۰ هزار کتاب کودک و نوجوان در این راستا از انبارها به مرکز انتقال داده شده است.

وی وجود چهار تشکل بسیج، انجمن، هلال احمر، پیشتازان و فرزانگان را چتر حمایتی دانش آموزان دانست و گفت: به نظر من برای بچه ها با استعدادهای مختلف باید تشکلهای گوناگونی طرح ریزی کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از احیای سرانه پرورشی و چاپ و نشر ۱۰ عنوان از کتابهای استاد مطهری به زبان دانش آموزان خبر داد و افزود: با وزارت ارشاد تفاهم نامه ای به امضا رساندیم که با نشر کثیر این آثار از مهر ماه قیمت را کاهش و تا ۱۲ اردیبهشت سال آینده عناوین را به ۳۰ اثر خواهیم رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *