دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲۷
۵۳

درس معاد عمو پورنگ/ واکنش های شتاب زده به انتشار یک عکس

يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 366482
فرضیایی یکی از هنر مندان کشور در عرصه کودک است که در مقابل آفات شهرت توانسته مقاومت کند وازریشه ها واصالت های خانوادگی دینی وملی خودصیانت کند
درس معاد عمو پورنگ/ واکنش های شتاب زده به انتشار یک عکس
گروه فرهنگی جهان نيوز - محمدامین توکلی زاده: «پدر عزیزم تولدت مبارک؛ خوش به‌حالت که زنده شدی و ما همچنان مرده در این دنیای بی‌ارزش غوطه‌وریم... شادی روح همه رفتگان صلوات».

این جملاتی بود که داریوش فرضیایی چهره محبوب و دوست داشتنی تلویزیون ایران در کنار تصویر خود و پدرش که در بستر بیماری بود منتشر کرد. این در حالی بود که واکنش‌های شتاب زده و به دور از انصاف در مورد این عکس، غم از دست دادن پدر را برای فرضیایی سنگین تر کرد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000366/nf00366482-1.jpg
عکسی که داریوش فرضیایی از پدرش در بستر بیماری منتشر کرد

دیروز برای عرض تسلیت به این همکار عزیز به منزل مادری ایشان در پایین شهر تهران رفتیم درد دل‌های ایشان وادارم کرد این مطالب را بنویسم. داریوش فرضیایی یکی از هنرمندان کشور در عرصه کودک است که در مقابل آفات شهرت توانسته مقاومت کند و از ریشه ها و اصالت های خانوادگی دینی و ملی خود صیانت نماید و به اندازه توان خود تلاش کرده همین روحیه را به فرزندان ایران انتقال دهد. کسی او را نمی تواند به تصنع و دو گانگی متهم نماید البته این به معنای بی اشکال بودن وی نیست اما این فضیلت کمیاب را باید ارج نهاد.

اگر داریوش فرضیایی در راهپیمایی ملی کشور شرکت می کند یا مراسم های مذهبی را به خوبی در کارهای کودک نهادینه می کند و برای امام زمان خود دعای فرج می خواند همه از سر صدق و صفای ایشان است و کسانی که آشنایی با او دارند می دانند او عمیقا معتقد به این مبانی است و این تجلی باطن است تا تصنع و بازی.

عمو پورنگ اگر دست مادر خود را در مقابل مخاطبان تلویزیون می بوسد و این آموزه دینی را نشر می دهد عمیقا عاشق و شیفته پدر و مادر خود است به گونه ای که زندگی خود را فدای آنها کرده. شاید این عشق را بتوان بخوبی در چهار ماه پرستاری شبانه روزی از پدر بیمارش لمس کرد، پرستاری پر مشقتی که به قول خود ایشان او را مرد کرد.

و در نهایت این جمله زیبا که عموی کودکان ایران نشر داد اوج معرفت او را به معاد نشان می دهد که شکی نیست در آن لحظات سخت مصیبت از دست دادن پدر نمی توان در خلوص آن تردید کرد. شاید بارها این واژه ها را از زبان عرفا و در میان کتب دینی خوانده بودیم اما با حس عمو پورنگ مرگ را تولد دانستن درس آموز بود و باید آمرزش طلب کرد برای پدری که این چنین فرزندی با معرفت و صادق از خود بجا گذاشته است.

برای عمو پورنگ عزیز از خدای متعال صبر و سلامتی تقاضا داریم و ارج می نهیم به این فضیلت های گران بها و برای تداومش دعا می کنیم و با افتخار این جمله زیبای او را بازنشر می کنیم که هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

«پدر عزیزم تولدت مبارک؛ خوش به‌حالت که زنده شدی و ما همچنان مرده در این دنیای بی‌ارزش غوطه‌وریم... شادی روح همه رفتگان صلوات».
https://jahannews.com/vdcg739wxak93t4.rpra.html
jahannews.com/vdcg739wxak93t4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدایش رحمت کند که فرزندی معتقد برجای نهاد
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است

بحث سر حرمت پدر و اوج نورانیت اعتقاد عمو پورنگ درباره معاد هست بعد یه سری از دوستان با قلم فرسایی درباره قبل و بعد مرگ اون مرحوم وقت همه رو می گیرن و اصل موضوع رو به قهقرا می برن

از بس ما ایرانی ها در توه به نوک انگشت اشاره گیر کردیم نتونستیم اشاره این انگشتبه دور دست ها رو درک کنیم
Iran, Islamic Republic of
من چون به عموپورنگ بچه های ایران زمین اعتماد داشتن و دارم تا این عکسو دیدم مطمین بودم که عموپورنگ آدمی نیست که بخواد با جنازه پدرش عکس بگیره و نشر بده
مطمین بودم که عکس قبل از فوت پدرشه
متأسفانه مردم ما خیلی زود یه چیز اشتباه رو باور میکنن ولی در برابر حتی یه" شایعه" درست هم مقاومت میکنن
حسین
Iran, Islamic Republic of
انسان باید خوشبین باشد
ولی اگر به عکس دقت کنید میبینید که عمو پورنگ گریه کرده و این نشان می دهد که پدرش فوت کرده و با جنازه پدرش عکس انداخته
یعنی شما وقتی پدرت در بستر بیماریه و در کنارش حضور پیدا می کنی، گریه ات نمی گیره؟؟ این گریه عشقه نه گریه ماتم. خیلی از ما ایرونی ها حتی وقتی در سلامتی، پدر و مادرمون رو میبینیم، دچار هیجان عاطفی میشیم و اشک می ریزیم. چرا اینقدر بدبین هستید؟؟
Iran, Islamic Republic of
چشمها هنوز باز دهن باز و حالت گریه هم می تونه قبل و بعد از مرگ باشه ضمن اینکه دیدن پدر در این وضعیت خودش ناراحت شدیدی رو به همراه داره
Iran, Islamic Republic of
گریه کردن می تواند به دلیل وخامت حال پدرش باشد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
برادر من این عکس یه جنازه نمیتونه باشه.با دهان و چشمان باز.البته جنازه هایی که مدتی از مرگشان بگذرد و در تنهایی و بی کسی بمیرند شاید اینگونه باشد.ولی کسی که در بیمارستان و در حضور نزدیکانش فوت می کنه قطعا اینگونه نیست.
چرا در ذهن مردم شبهه میندازی
مهدی
خدارحمتش کنه روحش شاد.دوست عزیز اگه دقت کنی پدر داره به اشکای پسرش نگاه می کنه و خیلی ناراحته.بله نزیک فوت پدر ایشون بوده که عکسو انداخته ولی پدرش زنده بوده و داره اشکای پسرشو نگاه می کنه. اما حیف که نمی تونه کاری کنه وکم کم جونش کم میشه خداروحش رو شاد کنه.
Iran, Islamic Republic of
اونایی که این طور قضاوت کردن دلواپس کلید بودن
Iran, Islamic Republic of
غم از دست دادن پدر خیلی سنگینه
خداوند به ایشان صبر و به پدرشان رحمت نصیب نماید.
علیرضا
خدایش بیامرزاد با تربیت اینچنین فرزندی...
Iran, Islamic Republic of
خدا بخاطر دعای فرجی که پایان برنامه ها می خوانند کمکشان مبی کند
سید
خدا پدرش رو رحمت کنه و امام زمان عج حافظ دین و دنیای این جوان خوب کشورمان باشه
Iran, Islamic Republic of
حرفهای داریوش فرضیایی (عموی بچه های ایران زمین) راست است. براستی که ما فکر می کنیم که ما زنده ایم و مردگان را مرده می پنداریم. بلکه مرده گان زنده اند و ما مرده ایم. اگر به معانی قران در مورد انسان خوب دقت کنید که قران هم همین را می فرماید. این دنیا فانی و سرای دیگر باقی است و جاوید.
عرض تسلیت برای آقای فرضیایی بخاطر از دست دادن پدر عزیزشان. (ملت ایران)
ف.ش
واقعا عکس گرفتن با جنازه از عمو پورنگ بعید است. این عکس با یک جنازه است. ببوگلاااابی نیستم!!!!!
بدبخت بی عاطفه! بر فرض که عکس با جنازه پدر باشه، کی گفته که این کار جرم یا زشت یا ... است؟ عکس با جنازه پدر هم افتخار داره. عمو پورنگ در آخرین لحظات عمر پدرش، کنار بستر او حاضر شده و برای پدرش اشک می ریزهٰ اونوقت شما نشیتسد ناخن می زنید که او مرده است یا زنده؟ خیلی بد بختید که اوج عشق و شیفتگی یک فرزند به پدرش رو نمی بینید اما ....
ف.ش
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا چون خیلی با عاطفه ام دوست ندارم عمو پورنگ این جوری خود را جلوی مردم ضایع کند!!!!!!!!!
از تهران پرسنل بیمارستان
اقای روشنفکر که فکر می کنی همه چیز را میدانی.
شما اگر به ای سی یو بیمارستان تشریف برده باشید
بسیاری بیماران اند استیج یعنی رو به مرگ به این حال میبینید.
پدر خود من یکسال قبل از مرگش سکته مغزی کرد
و تا اخر عمرش نتوانست غذا بخورد.
و حرف نزد .
اگر شما به عکس دقیق شوید چشمان پدر را مینید که .........
اتفاقا" ف.ش خیلی ببو گبلابی هستی!!
علی
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان نیوز از هر موقعیتی می خواهد سواستفاده کند
Iran, Islamic Republic of
جدا این گروه خیلی سالم هستند
زهرا
جمله زیبایی بود.خداهمه رفتگان را رحمت کند
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد
زاهد
Iran, Islamic Republic of
بهرحال هرچی بوده عمو پورنگ ناشی گری کرده!انتشار این عکس هم واقعا تو مخیله آدم عاقل جا نداره!از یه مجری معروف انتظار این کار نمیره!
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه... بنده خدا عموپورنگ... خدا حفظش کنه و بهش عمر بابرکت بده... برای یک عده انسان سطحی نگرم متاسفم که اول حرف می زنند، بعد فکر می کنند!
Iran, Islamic Republic of
من با دیدن این عکس اشکم دراومد! چطور یه عده می تونن تا این حد بی انصاف و بی عاطفه باشن! واقعا متاسفم براشون... خدا به عموپورنگ عزیز بچه ها صبر بده... خدایی خیلی سخته...
چرا؟
اصلا مگه عکس گرفتن با عزیزی که از دست رفته جرمه؟
خود من هم با برادر شهیدم در حالیکه سر ایشان را در آغوش گرفتم عکس دارم و هم در حالیکه با دستان غرق خون کنار جناز ایشان نشسته ام.
با پدر عزیزم هم عکس دارم در حالیکه ایشان در بیمارستان به دلیل سکته قلبی از دستم رفت. خیلی هم عکس دارم. مگر این جرمه؟!

اولا که پدر ایشان زنده است ولی گیرم با جسد ایشان عکس گرفته و بعد پخش کرده این اشکالی نداره؛ یعنی کار ما به جایی رسیده که حق نداریم از پدر مرحوم خودمون هم بگیم؟!
به جای هم دلی در مصیبت و غم وارده و دعای خیر اومدیم با گمانه زنی یه دل آدم محترمی مثل عمو پورنگ زخم می زنیم؟!
بعضی ها در اثر از دست دادن توانایی و انرژی در پیری به این شکل در میان خودم چند نفر رو سراغ دارم.ایشون درحالیکه پدرشون زنده بوده عکس گرفتن.امان از قضاوت های نادرست
رضا
روحش شاد و قرین اولیاء الله باد
به دارویوش عزیز این عموی کودکان ایرانی تسلیت عرض میکنم و از او میخواهم که ما را هم در غم خود شریک بداند
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد
این جمله اشو باید با آب طلا نوشت
حسین
Iran, Islamic Republic of
کسی که یل و قهرمان دوران بچگیش تبدیل به دو تا استخون میشه و جلوی چشمش کم کم آب میشه حال ایشون رو میفهمه خدا صبر بده به خانواده مریضای سرطانی
صادق
روحش شتد شادی روحش صلوات
من هم چنین احساسی دارم که عمو پورنگ صادقانه برنامه اجرا میکند و فیلم بازی نمیکند.
خدا پدر بزرگوارشان را بیامرزد
فرامرز
خدایش بیامرزد.
الناس نیام اذا ماتوا انتبهوا
ستایش
حتما روح پدر آقای فرضیایی با دعای میلیونها قلب پاک، قلب بچه هایی که عمو پورنگ براشون خیلی زحمت کشیده شاد و در آرامش خواهد بود.
خدایش بیامرزد
Iran, Islamic Republic of
خدا همه پدران را رحمت کند به خصوص عمو پورنگ عزیز
علی کریمی
درود برهمه پدران درگذشته...............
علی سبحانی
محبت راخدا دردلها می اندازد!اگرامروز عموپورنگ دربین کوچک وبزرگ ازاحترام برخوردارهست،دلیلش رافقط خواست خدادرمحبوبیت این جوان بی ریای ایرانی بدانید!همه مجالس وعظ ودعاراکم وبیش تجربه کرده اند.متوجه شده ایدبعضی مجالس که ازریا بدوراست،چه مزه ای دردل می اندازند؟صحبت های عموپورنگ بابچه هاازجنس ان صحبتهای بی ریایی است که درقلب نفوذ میکند!عمو قطعا رقیبانی داردکه فکرمیکنندعموجایشان راتنگ کرده است!امابجای شیطنت وبی تقوایی چرا دیگران سعی نمیکنندخودیک عموپورنگ دیگربشوند!؟هیچ کاری ندارد!فقط کافیست نیت کنندکاربرای رضای خدا انجام دهندنه برای محبوب شدن واحیانا پزدادن!اگربگویم دشمنان بیرونی هم بااوعناددارند،شایدعده ای مسخره کنند اما مهم نیست !وقتی عموپورنگ درتمام برنامه هایش سعی میکند کودکان رابا فرهنگ اسلام وقران اشنا کند،فکرمیکنیدکسانی که دشمن قسم خورده مکتب اهلبیت بوده ازدیدن این تبلیغات اثرگذارعمو ساکت بنشینند؟
نرگس کاظمی
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام
احسنت بر شما خیلی متن عالی نوشته اید
کسی که درلحظات اخراحتضارباشد؛چنین حالتی پیدامیکند.به رگهای متورم بیمارنگاه کنید.رگهاتنهادرزمان حیات قلب متورم هستند!چرایک جوان محجوب ومعتقدوزحمت کش راازارمیدهید؟ازخدابترسیدوبه حال خودتان افسوس بخوریدکه فردانوبت من وتوست!!!!!!1
احمد
United States
برخی از سایت ها شرح و تفسیرهایی مبنی بر زشت بودن این کار مجری محبوب برنامه‌های کودکان ارائه کردند. برخی هم عنوان کردند که عموپورنگ به واسطه تاثیر بسیاری ...

https://plus.google.com/u/0/114937781599071560063/posts/ZiwYWqR2arW

درباره‌ی جنجال‌های عکس سلفی عمو پورنگ با پدرش :
«این یک جنازه نیست»
https://plus.google.com/u/0/+بهروزناصری/posts/9grwruTcmaq
sina
Iran, Islamic Republic of
هدف عمو پورنگ از گذاشتن این عکس وحشتناک در اینترنت چیه . من که ترسیدم
خدایا همه آنانی که دستشان از این دنیا کوتاه هست به حق این ماه که ماه امرزش گناهان می باشد وهمچنین پدر عمو پورنگ عزیز را بیامرز .آمین
مجتبی طالبی دارستانی از شهرستان رودبارزیتون
Iran, Islamic Republic of
شادی ارواح طیبه همه پدران سفرکرده بویژه پدر
عزیز عمو پورنگ صلوات
ترابي
Iran, Islamic Republic of
باعرض تسليت وصبرجميل براي عموژورنگ محبوب.خداوندژدربزرگوارتان رارحمت كند.
محدثه
عموپورنگ عزیزم به شما وخانواده محترمتان تسلیت می گویم وبا افتخاروازته قلبم شماراتحسین می کنم چون روحیه ای قوی دارید عموجون اگه من تهران بودم می توانستم بیایم وحضورابه شماتسلیت بگویم اما من درقم هستم وهرموقع به حرم رفتم برای شما خانواده تان دعا خواهم کرد
مهاجر
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
shabnam
سلام باعرض تسلیت به عموی گلم غم آخرتون باشه...عموتنهاآرزویم برایت این است که حاجت دلت باحکمت خدایت یکی باشدواینکه همیشه توشادی زندگی کنی وهیچ غمی تودلت نباشه...
نرگس
من از فوت پدر شما واقعا متاسفم
سحر نازینا
Iran, Islamic Republic of
سلام به بهترین عمو ی دنیا مهربانترین عمو وقتی که غصه داری دلداری میده غم آخرتون باشه دوستت دارم عمو
نرگس کاظمی
Iran, Islamic Republic of
سلام عموجان
خدا رحمت کنه پدرتون رو مهمان سفره اباعبدالله الحسین باشن

عمو جان از قضاوت های بیجا نرنج