دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۲۴
۷۹
در حاشیه اظهارات 'دلی' نوبخت؛

'مظهر جمهوریت' یعنی کاندیدای باند ما !

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 366347
اگر کاندیداهای بازنده مدعی شوند که نامزد پیروز را مظهر جمهوریت و رای مردم نمی دانند، آیا اساسا برگزاری انتخابات مفهومی دارد؟ و بهتر نیست به جای صندوق رای، به همان شیوه لشکرکشی فتنه گران به خیابان، "مظهر جمهوریت" را انتخاب کرد!
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم در برنامه تلویزیونی شناسنامه در روز جمعه، درباره تبریک رقبای انتخاباتی انتخابات سال ۹۲ بعد از پایان انتخابات به حجت‌الاسلام روحانی و ماجرای تبریک پیروزی احمدی نژاد در سال ۸۴ سخنان تامل برانگیزی را بیان کرد.

وی گفت: تبریک و تهنیت‌های بعد از انتخابات گاهی دلی است و گاهی سیاسی. دل ما با کسی که سال ۸۴ پیروز شد اصلاً صاف نشد و هیچ وقت نتوانستیم او را به عنوان مظهر جمهوریت مردم فهیم و با فرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران بدانیم. شاید هم اشتباه می‌کردیم اما به هرحال اگر دوباره به عقب برگردیم فکر می‌کنم انتخاب‌های من درست بود هرچند به وسیله اکثریت تایید نشد.

بی شک سوالات و ابهامات متعددی از دل همین چند جمله برای بینندگان این برنامه و خوانندگان سخنان آقای نوبخت ایجاد شده است که البته مجری برنامه شناسنامه ترجیح داد از طرح آنها بگذرد و این سخنان غیرمنتظره سخنگوی دولت را به حال خود رها کند؛ شاید برای متهم نشدن به مخالفت با دولت از سوی دلبستگان دولتمردان.

اما با توجه به ادعاهای ده ها باره نوبخت، احزاب، گروه ها و بزرگان جریان اصلاح طلب، به نظر می رسد گذشتن از کنار این سخنان عجیب اقدامی عافیت طلبانه باشد؛ زیرا گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب همواره در شعار مدعی دموکراسی و رای مردم بوده اند تا اینکه در جریان انتخابات پرشور سال ۸۸، همگان ناباورانه شاهد شورش فتنه گران، علیه رای مردم و قانون اساسی شدند و دیدند که وقتی رای مردم با منافع این جریان در تقابل قرار گیرد، حاضر می شوند که شعارها و ادعاهای چندین ساله خود را جلوی پای منافعشان ذبح کنند و برای این کار حتی از همسویی با دشمنان نشان‌دار مردم و کشور هم ابایی ندارند.

البته این سال سرآغاز طرح ادعای تقلب نبود زیرا چهار سال پیش تر و در جریان انتخابات سال ۸۴ هم اکبر هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی وقتی رای مردم را خلاف میل و اراده خود دیدند، فریاد تقلب سردادند و از تبریک به رقیب منتخب مردم سر باز زدند.

اشاره نوبخت هم به این انتخابات و پیروزی محمود احمدی نژاد است. او گفته است که تبریک گفتن "دلی و سیاسی" است و چون از نظر دلی با منتخب مردم مشکل پیدا کرده اند از گفتن تبریک خودداری کرده‌اند. البته جریان متبوع نوبخت در آن سال "تبریک سیاسی" هم نگفت که حتی ادعای تقلب کرد!

گرچه آقای نوبخت نگفته است تبریک دلی یعنی چه؟ اما برداشت عمومی این است که "آنچه دلت می‌خواهد انجام بده." یعنی اگر دلت خواست تبریک بگو، اگر دلت نخواست تبریک نگو و ادعای تقلب بکن!

اگر این مفهوم موردنظر آقای نوبخت باشد، قطعا می توان آن را مساوی منافع گرفت؛ ‌یعنی هر چه منفعت و سود کاندیدای بازنده انتخابات اقتضا کرد، همان را انجام دهد. حال احترام به رای و نظر ملت در کجای این قاعده من درآوردی جا دارد، روشن است.


آقای نوبخت همچنین در ادامه سخنانش مردم ایران را "فهیم"، "با فرهنگ"، و "صادق" توصیف کرده اما در عین حال گفته است، هیچ وقت نتوانستیم "منتخب ملت" را مظهر جمهوریت بدانیم!

تناقض گویی در این جمله آنقدر علنی است که نیازی به توضیح و تفسیر ندارد. اما این سوال مهم باز هم مطرح است که جای احترام به دموکراسی و تبعیت از رای مردم کجاست؟ جالب آن است که خود آقای نوبخت در ادامه سخنانش اذعان می کند که نامزد پیروز سال ۸۴ رای اکثریت مردم را کسب کرده بود.


اما اگر کاندیداهای بازنده مدعی شوند که نامزد پیروز را مظهر جمهوریت و رای مردم نمی دانند، آیا اساسا برگزاری انتخابات مفهومی دارد؟ و بهتر نیست به جای صندوق رای، به همان شیوه لشکرکشی فتنه گران به خیابان، "مظهر جمهوریت" را انتخاب کرد!


البته شاید مشکل آقای نوبخت و دوستانش گرایش سیاسی پیروز انتخابات باشد و اگر نامزد منتخب از جناح و باند آنان باشد، شکی در "مظهر جمهوریت" بودن او وجود نداشته باشد!

سخنان اخیر آقای سخنگو، ناخودآگاه یاد شورش سال ۸۸ علیه جمهوریت را زنده و بر این ادعا مهر تایید زد که برخی سیاسیون قدرت طلب تا وقتی شعار رای و نظر مردم را سر می دهند که آرای ملت به کیسه آنان ریخته شود و اگر روزی نظر مردم از آنان برگردد، پشیزی برای آن ارزش قائل نیستند که حتی از کودتای خیابانی اقلیت علیه اکثریت هم ابایی ندارند.

صاحبان این تفکر خطرناکند که از مبارزه با فساد هم سخن می رانند اما نزدیکان و خانواده خود را از حسابرسی و نظارت مصون می دانند، از قانون دم می زنند اما خود را ورای قانون می دانند، فریاد حمایت از قشر ضعیف را سر می دهند و آنان را لای چرخ های توسعه له می کنند، ادعای هزینه کردن خود و داشته هایشان را برای انقلاب و نظام می کنند اما خود را مالک انقلاب و کشور می دانند و...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای نوبخت زیادی دلی حرف می زنی
آقای نوبخت به چه قیمتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
آیا می ارزد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خوب راست می گوید، احمدی نژاد باید خود را رئیس جمهور همه می دانست اما فقط یاران خود را به بازی گرفت.
آقای لفظ قلم بند را بد جور آب دادی که خودت هم واقعا نفهمیدی!
خواست خدا بود تا اینها به قدرت برسند ودر مسند ماهیت واقعی خودشان را آشکار کنند!!!
موافق صد در صد
كاملاً با شما موافقم .
منظورش اینه که زیادی دل میخوره
متوسلیان
هر چه زمان میگذرد شعار

" چپ راست کارگزار ، علیه خدمتگزار"

بیشتر نمایان میشود !

درود بر دکتر احمدی نژاد
و
درود بر مهندس مشایی
که نشان دادند این آقایان همگی از یک قماش هستند...
....دل های پر از عقده و کینه...
حق دارند احمدی نژاد چه تهمت ها که نزد و حرمت ها که نریخت
United States
سال ٨٤ كه خبري از بگم بگم نبود ؟!!!
الهم عجل الوليك الفرج .
امام زمان، از دست اين جماعت ... خسته شديم ، يا رب مددي ، در ظهورش تعجيل بفرما.
Iran, Islamic Republic of
چشم آقای نوبخت از این به بعد میاد از شما اجازه میگیره چطور فکر کنه وعقایدش رو با شما دوستان اصولگرای دلباخته احمد نژاد هماهنگ میکنه جهان نیوز
رضا
United States
بنده خدا بحث احمدی نژاد نیست. ایشون که تکلیف خودش رو با دست خودش معلوم کرد(اشاره به مشایی) بحث طرز فکر این آقایان است.
داوود
هیچ اصول گرایی انتظار نداره که هماهنگ با اصولگرایان این فرد اظهار عقیده کنه ولی این هم درست نیست که زیر بلیط فرد دیگری باشی و بعد دم از استقلال بزنی , به شدت افراطی باشی و اعتدال را ارث خصوصی همفکرات بدانی جمهوریت و دمکراسی را پوست خربزه هم حساب نکنی و دیگران را دیکتاتور فرض کنی به هیچ چیز پای بندنباشی و حرف های روشنفکری تو خالی بزنی
چراغعلی
اختیار دارین اجازه اش دست هموییه که کلی توی این برنامه براش نوشابه باز کرد و میوه پوست گرفت .
United Kingdom
آقای نوبخت مثل بقیه شون اعتقادی به دموکراسی نداره.جور ما 8 سال به احترام مردم خاتمی رو تحمل کردیم؟
شریف
Iran, Islamic Republic of
اخه برادر من معاون رئیس جمهور که نباید اینقدر غیر اصولی صحبت بکنه!! دل شما صاف نشد که نشد.دل ما هم با فتنه های شما و همه کسانی که خود را استوانه نظام می دانند و در سال 88 کردند با ملت انچه هیچ مردم سالاری با ملتش نمی کند هیچ وقت صاف نمی شود. اصلا عامل اصلی تحریم ها شما و طیف به ظاهر اصلاح طلبتان بود.
United States
با سلام

دوست عزیز ایشان آزادند هرطور خواستند فکر کنند . اما آزاد نیستند هر چه به دهنشان آمد بگویند . بخصوص اینکه در مقام سخنگویی دولت نیز باشند . اگر دلشان با منتخب مردم صاف نشد احتمالا به این علت بوده که دلشان با خود مردم صاف نشده . و اما انصاف هم چیز خوبیست . آیا دولت آقای احمدی نژاد حتی یک نقطه ی قوت هم نداشت که محض رضای خدا و برای یکبار هم که شده این آقایان از آن تمجید کنند ؟! او و دولتش هرچه بود لااقل با تابلوی تدبیر، افتضاحی مدیریتی مثل توزیع سبد کالا به بار نیاورد .
United States
سلام

اما ایشان آزاد نیست توهین کند . آن هم به منتخب مردم . متأسفم که صحبت های ایشان در شناسنامه متکبرانه بود و در چند مورد مغلطه کردند . و اما در مورد فرهنگی که از آن گفتند ، اگر منظورشان از فرهنگ ، اتوکشیدگی و کلاس و پرستیژ و سرمایه داری است پس درست گفتند . احمدی نژاد مظهر فرهنگ نبود . چون ساده پوشید و زندگی کرد . چون همسفره ی مردم شد . چون فاصله اش را با قشر ضعیف و کم برخوردار جامعه حفظ کرد . و اما اگر بنا بر مقایسه باشد ، آقایان در سواد و شجاعت و علم و تلاش و هوش کلامی و ذهنی و سعه ی صدر به گرد پای احمدی نژاد نیز نمیرسند .
محمد رهنما
United States
نه برادر من هر جور دوست داره فکر کنه ولی احساس نکنه که مردم متوجه فکر غلط و دبکتاتور مابانه اش نمیشوند اخه ایشون اصلا در جایگاه و مقامی نبوده که رای مردم را ترجمه کنه و اصلا در جمهوریت نظر فرد مطرح نیست پس بازی با کلمات نمیتواند اندیشه کسی را مخفی کند همانگونه که تعاریف ایشان از اقای هاشمی با واقعیت فاصله داشت همه از نامه اقای هاشمی به رهبری عزیز میفهمیم که اقای نوبخت احتمالا اینجا هم قصد دارند با نظر شخصی واقعیت را در ذهن مردم تغییر دهند 
Iran, Islamic Republic of
البته صحبت از اصولگرایی و غیره نیست صحبت از مرد بودن وپای گفته های خود ایستادن است که متاسفانه در این اصلاح طلب جماعت نشانی از آن یافت نمیشود
علی
واقعا دیروز وقتی داشتم برنامه شناسنامه رو میدیدم، حالم از اعتدال و مصادیقی که این آقا براش آورد، منقلب شد!!
قطعا دولت قبل ایرادات زیادی داشت اما بی انصافی هم حدی دارد. برنامه دیروز فقط تبدیل شده بود که برنامه تعریف از هاشمی و تطهیر اون در افکار عمومی!
آخه تا چه حد با کلمات زیبا مردم رو فریب دادن و تا چه حد مردم رو نفهم فرض کردن!!
اگر به گفته ی نوبخت که هاشمی اینقدر ولایت مدار هست و حرفش، حرف رهبری هست، چرا یک بار جلوی فرزندانش رو نگرفت که در مورد رهبری هر اظهار نظر وقیحانه ای خواستند، کردند؟! و بنا به اظهارات امثال ابطحی، 10 ماه این مملکت رو به آشوب کشیدند. مگه پسر همین آقای هاشمی نبود که به اراذل و اوباش پول میداد تا اشوب کنند.
ای کاش رنجبران کمی آزادگی داشت و این سوالات رو هم از نوبخت می کرد...
حسین ف
من دیروز وقتی زدم کانال سه و نوبخت را دیدم ...
با علی آقا کاملا موافقم
...
علی اصغر
همین آقای نوبخت مدعی است که دولت روحانی دولت سوم رفسنجانی نیست . واقعٱ قلب این جماعت قفله از روی عقده کلیدکلید میکنند . بشدت افراطی و تندرو هستند و اعتدال اعتدال میکنند عقده مرضی لا علاج است .
علی اصغر
یگسال است که همش داریم بوچ گویی میشنویم .
پوشاليه توش خاليه .
ما كه چيزي نشنيديم همه اش پوچ بوده .
United States
وقیحانه ترین حرفی که می شد زد همین بود ، از این سخنان بر می آید که :
میزان رای مردم نیست
کودتا به علت عقل ناقص مردم مشروع است
می توان علیه رای اکثریت کار شکنی کرد
می توان به علت اینکه من رای ندادم به منتخب مردم توهین کرد
خدا ما را از شر اینان در امان نگهدارد
خدایی اش اگر رهبری در برابر اینها نمی ایستاد معلوم نبود در سال 88 چه بلایی سر جمهوری اسلامی می آمد
علی اصغر
اگر تیز هوشی سیاسی مقام معظم رهبری در خنثی کردن این فتنه عظیم نبود و فتنه گرها تو دهنی نمیخوردند معلوم میشد که این داعش خبیث پیش این فتنه گرها فرشته بودند این جنایت کار های بیش از سه جهار میلیون از ایرانی ها را قبل عام میکردند .
مواضع این جماعت دلی نیست ، شکمیه!
کاملا درسته وموافقم
موافق طباطبايي
منم با شما موافقم
منتقد دروغگویان
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اقای سخنگو بجای تعریف خاطره و بروز دادن توهمات ذهنی خود که قطعا با هدف سیاسی انحراف افکار عمومی از وعده های انتخاباتی داده شده انجام می شود. از آمار افزایش بیکاری تحصیلکرده ها و عدم توانائی حل معضل بیکاری چرا صحبت نمی کند؟!
United States
کارم از گریه گذشته به آن می خندم
ای بسا خنده که از گریه غم انگیز تر است
United States
واقعا متعجب شدم وقتی صحبت های نوبخت رو شنیدم
آشنا
از دید این گروه سیاه نما: هرکس که در ستاد روحانی بوه باید پست بگیرد، چون معتدل است و بقیه باید قلع و قمع شوند. دولت قبل هیچ کاری نکرده و فقط ما بیکاری را ریشه کن می کنیم. کارخانه ها را به راه انداختیم و ....
رسما گفت اونایی که سال 84 به احمدی نژاد رای دادن نفهم و بی فرهنگ و دروغگو هستند!
احمد
خودشون نفهمند در آینده نه چندان دور معلوم می شود
















ئئئئ
امیر
از این آفا جز این انتظار نیست عافیت طلب هایی که بدنبال فرصت های طلایی هستند
آقای سخنگوی محترم حالا کی رای شما رو اهمیت می دهد اگر منتخب مردم مظهر جمهوریت است کسی که با درصد بسیار بالاتر انتخاب شده خیلی بیشتر مظهر جمهوریت است لطفا" به فهم مردم شریف توهین نکنید ! بهتر سرتان بکار خودتان باشد تا بیش از خراب نکنید فعلا" فقط با شعارهای دهن پر کن سر مردم را گرم کرده اید ولی تا کی می توانید ادامه دهید!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت زیاد پرپرنزن هاشمی آنروزی از نظر مردم افتاد که به مقام عظمای ولایت نامه بدون سلام نوشت و رهبری نظام را به فتنه و آشوب و کودتای مخملی تهدید کرد
وقتی همپالگی اش وقیحانه رییس جمهور منتخب مردم را بی پدر ومادر مینامد از ایشان چه انتظاری دارید!!!خدا را شکر از روی بغض وکینه با دست خود گورشان را میکنند!هنوز یک سال از عمر دولت نگذشته!!
Ethiopia
حرف دل ما مردم رو زده
جهاننیوز، سخنان را نقد کنید، اما بوی شیطنت و تحقیر آقای نوبخت از این خبرتان می آید
اشتباه مثبت دادم
البته حرف دل مرده های سیایس مارا زده نه مردم مارا
محسن
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم یک مثبت کم و یک منفی اضافه کنید.
حرفهای این بابا را جدی نگیرید....
ایشان سخنگو هستند؟
یا این نظر خودخواهانه نظر شخصی ایشان است؟
چه قدر انسان ...باید بدبخت باشد که آخرت خود رابرای دنیای دیگری (هاشمی)به فجعترین شکل ممکن بفروشد
آیت الله هاشمی مظلوم بودهاند، دفاع از مظلوم واجب شرعی ست.
بنده برای اعده حیثیت از ایشان و روشنگری نسبت به خدماتشان به اسلام و انقلاب شخصا هر کاری انجام می دهم
فارض
بله همينطوره! ...
Iran, Islamic Republic of
خوب شد نمرديم ومفهوم دموكراسي واعتدال از منظر آقاي نوبخت وهمفكرانش را فهميديم.
دموكراسي نوبختي وهاشمي وكروبي وخاتمي وروحاني يعني اگه ملت به ما رأي داد ملت فهيم وبادرايتند والا مردم نفهمند وبي فرهنگ وبدون تحليل . اصلا رآي به غير آقاي نوبخت وهم بانديهاش رآي شكمي و.... است ونبايد اون را پپذيرفت وتبريك به منتخب غير دلخواه ما كار زشت وناپسندي است.
اما آقاي رنجبران فرداي قيامت بايد جواب اينهمه انفعال و پا رو حق گذاشتن را بديد.چرا از ايشون نپرسيديد يعني جمهوريت نظام از منظر شما رأي به هاشمي وخاندان سلطنتي ايشون؟
مدعیان اخلاق ودمکراسی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدارا شکر که مدعیان کم کم دارند ماهیت واقعی خودشان را نشان میدهند
ما
"البته شاید مشکل آقای نوبخت و دوستانش گرایش سیاسی پیروز انتخابات باشد و اگر نامزد منتخب از جناح و باند آنان باشد، شکی در "مظهر جمهوریت" بودن او وجود نداشته باشد!"
جهان جان دقیقا زدی تو خال! در واقع مشکل احمدی نزاد اساسا ایجاد تورم بالا یا تنش سیاسی نبود که این دو مورد در دولتهای سازندگی واصلاحات با دوز چندین برابر موجود بود واگر بخواهیم کسی را بابت این موارد سرزنش کنیم اول نوبت خود حضرات است!
مشکل اصلی احمدی نزاد این بود که دایره بسته مدیریتی که اقایان به نفع خود شکل داده بودند ودیگری را فقط بشرطها وشروطها بازی میدادند شکست واقاین را بازی نداد .به سخنان اقای ترکان در فیلم تبلیغاتی اقای روحانی توجه کنید:
اکنون باید با یک به جای خود گروهبانها بروند وژنرالها(دارودسته سازندگی )روی کار بیایند!
به خاطر خفقانی که دولت ایجاد کرده مجری جرات نکرد سوالات مهم را بپرسد اما بنده به عنوان یک فرهنگی در اینجا مطرح میکنم امیدوارم جوابی قانع کننده داشته باشند.
-تفاوت رفتار اصلاح طلبان واصولگرایان با هاشمی راواضح ودقیق اعلام کنید؟؟؟؟؟؟
" برای انتحابات آینده لازم است"
- تفاوت انتخابات 84 و 92 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- در سال 84 که هنوز کروه انحرافی وابسته به هاشمی!!هم مشخص نشده بود وانتخابات را هم که دولت اصلاحات برگزار کرد چرا تمکین نکردید؟؟؟
و.......
بابا این بنده خدا خودش اعتراف کرده که" نمایندهمردم فهیم و با فرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران" را به رسمیت نمشناسد. معلوم میشه که نماینده گروهی بی فرهنگ و دروغگو را دوست دارد. همین
انشااله آقای نوبخت موقع این اظهارات زیادی خسته بوده و منظورش نه مخالفت با 24 میلیون رای مردم در فنه 88 ،بلکه صرفا یک حواس پرتی بوده
مرتضی
جمهوریت ، اعتبارش به رأی آقای نوبخت و مرشدش است و در صورت عدم تأئید از سوی مردم، ریختن به خیابان جواب آن است!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم احمدی نژاد را دوست دارند چه این جماعت بخواهند چه نخواهند.
فارض
تناقض كجاست مرد حسابى ؟ كلام نوبخت در باره شخص پيروز بود نه منتخب اكثريت!
....
محمد حسین
سلام
وقتی ملاک دل ادما باشه نه قانون ادم به نا کجا اباد میره
ترسم که به کعبه نرسی اعرابی
این ره که تو می روی به ترکستان است
شاهين
واقعاً براي آقاي خوش اخلاق كابينه متاسفم كه به منتخب مردم و چه بسا مردم به راحتي توهين نمود. راستي آقاي احمدي نژاد را مردم انتخاب نكردند كه شما با كينه تمام مي گوييد دل ما نسبت به انتخاب مردم هيچ گاه صاف نشد!. بر همين مبنا هم در طول 8سال دولت آقاي احمدي نژاد تا توانستيد جناب عالي و دوستان و اساتيدتان كه خيلي خود را وابسته به ايشان مي دانيد؛ چوب لاي چرخ دولت گذاشتيد.
رزمنده
مظهر جمهوريت يعني راي 23ميليوني مردم كشك! هرچه دار دسته ما مي گويند درست است؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
راي 24.5 ميليون بود!
مثل ما بازرسان بازار که الان 3 ماهه حقوق نگرفتیم و با تلاش ایشون داریم شرکتی و بعد تعدیل میشیم.
Finland
حالا حالاها زود است که روحیات سلطه و سلطنت دراین آدم به سمع و نظر مردم برسد سالها قبل از نحوه نشستن این آدم در ماشینش را باید میدید تا بفهمید که این آدم کیست گول ظاهر فریبنده و ادبیات مثلا آرام ایشان را نخورید
ایرانی
جالب بود. تا اخرش هم دلش صاف نمیشه......
آقای نوبخت این چهار سال هم تمام میشه !!
Iran, Islamic Republic of
همین مردم فهیم از خود پرسیدند کدام قسمت از سخنان آقای احمدی نژاد در مناظره 88، خلاف واقع بود ....
خود تو جواب بده! آيا افشاگريهاي ايشان درخصوص فساد وابستگان هاشمي خلاف واقع بود يا وابستگي امثال موسوي و ديگران به هاشمي و يا زندگي اشرافي امثال ناطق نوري و زدوبندهاي پيدا و پنهان او با هردو باند چپ و راست شده؟؟!!!
آقای نوبخت مردمی که به کاندیدای شما ری داداند مگویند ری ما پس بدهید
مستقل
Iran, Islamic Republic of
بدنیست عملکرد این اقا دراین یکسال درمجموعه های تحت مدیریتش بویژه ازنظر بکارگیری غیرقانونی اقوام و.. مورد بررسی قرار گیرد.
نوبخت برايت متاسف شدم يه روزي مياد كه حرفهايي بشنوي كه از حضور خودت در چنين جايگاهي شرمنده شوي و خجالت بكشي
و بخاطر توهين به مومن كه آبرويش هفتاد بار بالاتر از كعبه هست سوزانده شوي
تو با اين حرفهايت شعور كاملا كم خود را بطور كامل نشان داده اي
سلیمان
در این جهاد فرهنگی که در پیش گرفته اید خداوند به شما خیر بدهد . موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
همین مردم فهیم از خود پرسیدند کدام قسمت از سخنان آقای احمدی نژاد در مناظره 88، خلاف واقع بود که اقای هاشمی در نامه ای سراسر اهانت و ناسزا و خط و نشان نسبت به او، خطاب به رهبر معظم نوشت که اظهارات آقای احمدی نژاد، کذب و اتهام ناروا به مظلومان و بزرگان است (البته متن نامه خیلی توهین آمیزتر از اینهاست)؛ در حالی که امروز اقای هاشمی به کارگردانی خود در انتخابات 92 مباهات می کند.
آقای احمدی نژاد گفت "امروز اقای موسوی مقابل من نیست، سه دولت گذشته مقابل من است" یا "جریانی که خود را حاکم بر مقدرات مردم می دانست، در انتخابات 84 و در طول چهار سال بعد از آن با هجوم و تخریب گسترده و سازمان یافته به دولت نهم سعی کرد دولت را زمین بزند" یا "همه مناظره ها علیه یک نفر بود" یا "پسران اقای هاشمی چه می کنند" یا اینکه گفت: "به نظر می رسد صحنه گردان اصلی اقای هاشمی ست" یا "به پادشاه عربستان گفته بودند این دولت بزودی ساقط خواهد شد"...
مردم فهیم آن روز به درستی فهمیدند چه کسی راست می گوید. فهمش کار سختی نبود
هدی
براتون متاسفم سخنگوی دولت ...
حمید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب یعنی همین!