دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

سفر 24 ساعته خبرنگاران به بلوهوریزنته

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب: 366170
خبرنگاران و عکاسان اعزامی از ایران برای پوشش اخبار جام جهانی برزیل پس از طی سفری 24 ساعته به بلوهوریزنته رسیدند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در شرایطی که با گذر زمان و نزدیک شدن بازی‌های دیگر تیم ملی شرایط برای خبرنگاران و عکاسان اعزامی از ایران برای پوشش اخبار جام جهانی سخت‌تر می‌شود، نمایندگان رسانه‌های ایرانی یکی از دشوارترین بخش‌های سفر خود را پشت سر گذاشتند.

خبرنگاران و عکاسانی که مجبور بودند برای پوشش خبری دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر آرژانتین به شهر بلوهوریزنته سفر کنند ابتدا سفری ۹ ساعته به ریو داشتند و این در شرایطی بود که باران به شدت می‌بارید و ناهماهنگی‌های به وجود آمده و نافرمانی راننده اتوبوس حامل خبرنگاران و عکاسان از برنامه تنظیم شده، نمایندگان رسانه را ساعت‌ها معطل نگاه داشت.

تنها سرپناه خبرنگاران در ریو، ورزشگاه مارکانا بود. خبرنگاران بیش از ۴ ساعت در این ورزشگاه معطل ماندند و سپس به صورت زمینی راهی بلوهوریزنته شدند. خبرنگاران و عکاسان ساعت ۹ صبح به وقت محلی و پس از طی سفری ۲۴ ساعته و خسته کننده در شرایط بسیار دشوار، به محل برگزاری دومین بازی تیم ملی رسیدند و این در حالی بود که ساعاتی پس از حضور آن‌ها در این شهر قرار است نشست خبری سرمربیان ایران و آرژانتین برگزار شود.

تمام این شرایط در حالی به وجود آمده است که بر خلاف وعده‌های آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی (مسئول برگزاری تورهای جام جهانی) نه تنها اتوبوس حامل خبرنگاران و عکاسان فاقد اینترنت است بلکه با وجود سرمای شهر ریو، از نعمت داشتن بخاری نیز محروم بوده است.

خبرنگارانی که به دلیل نافرمانی راننده اتوبوس مدت‌ها زیر باران ایستاده بودند، ناچار بودند با لباس‌های خیس در این اتوبوس بدون بخاری ساعت‌ها بنشینند.

همچنین خبرنگاران و عکاسان ایرانی به محض رسیدن به شهر بلوهوریزنته ناچار بودند بدون رفتن به هتل و تحویل گرفتن اتاق‌های خود مستقیما راهی ورزشگاه مینیرو شوند و در نشست خبری کی‌روش و سابیا شرکت کنند. طبق برنامه‌ریزی فیفا، کی‌روش و سابیا به فاصله سه ساعت از یکدیگر در نشست خبری حاضر می‌شوند.

قرار است پس از بازی فردا شب ایران و آرژانتین، خبرنگاران و عکاسان ایرانی فاصله بلوهوریزنته تا سائوپائولو را بار دیگر به صورت زمینی طی کنند و آماده تمرین روز یکشنبه تیم ملی شوند.

به گزارش ایسنا از برزیل، تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته پس از سفر هوایی به بلوهوریزنته رسید و در هتل بیزینس اینترنشنال این شهر مستقر شد.

قرار است امروز ملی‌پوشان ابتدا برای راه رفتن روی چمن ورزشگاه محل مسابقه به استادیوم مینیرو بروند و پس از دقایقی راهی ورزشگاه ایندیپندنتا شده و تمرین خود را پشت درهای بسته انجام دهند.

سفر زمینی خبرنگاران به بلوهوریزنته مانع از این شد که آن‌ها بتوانند از فرصت ۱۵ دقیقه‌ای ابتدای تمرین تیم ملی آرژانتین – که برای حضور خبرنگاران آزاد بود – استفاده و گزارشی از این تمرین تهیه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *