شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

راه‌اندازی اتوبوسهای برقی از سال 94

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 365705
عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی اتوبوسهای برقی در پایتخت گفت: اتوبوسهای برقی از سال 94 وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شوند و کم هزینه تر از سایر اتوبوسها هستند.
به گزارش جهان؛ ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای راه اندازی اتوبوسهای برقی اظهار داشت: در سال های گذشته این سیستم وجود داشت به طوری که خطوط اتوبوس برقی در بخشی از شهر تهران با استفاده از کابل و ستون در نظر گرفته شده بود که این مساله منظر شهری را به هم زده بود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون ما به دنبال راه اندازی اتوبوسهای برقی به شکل گذشته نیستیم بلکه به دنبال سیستم موتورهای هیبریدی هستیم که به عنوان نمونه ۲۰۰ کیلومتر مسافت را با برق طی می کند و پس از اینکه باطری تمام شد در ایستگاه هایی که تعریف می شود انرژی خود را باز می یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه سیستم حمل و نقل برقی بسیار کم هزینه است، خاطرنشان کرد: در برنامه شهرداری تهران آمده که موتورسیکلت ها، تاکسی ها و اتوبوس ها برقی شود. در حال حاضر مسئولان مدیریت شهری اقدامات اولیه را انجام می دهند.

قناعتی درخصوص زمان راه اندازی از اتوبوس های برقی نیز گفت: ما از سال ۹۴ شاهد تولید و انتقال صنعت اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم. در سال گذشته گذشته تفاهم نامه ای میان کشور ایران و چین منعقد شد که بر اساس آن قرار شد تا انتقال تکنولوژی ساخت موتورسیکلت برقی در داخل کشور آغاز شود، تا در یک چشم انداز ۵ ساله ۵۰ درصد موتورسیکلت های کشور برقی شوند. در حوزه ماموریتی حمل و نقل نیز پیش ‌بینی شده شهرداری تهران با هزینه ۴۰ میلیارد تومانی سهم حمل و نقل با موتورسیکلت را کاهش دهد و موتورسیکلت های برقی را جایگزین موتورسیکلت ‌های بنزینی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *