دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲
معاون وزیر امور خارجه ایران:

رژیم‌حقوقی دریای‌خزر هم برد ـ برد می‌شود

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 364788
معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تعیین رژیم حقوقی دریای خزر با در نظر گرفتن نظرات و منافع پنج کشور به صورت برد ـ برد تهیه و تدوین می‌شود.
به گزارش جهان؛ ابراهیم رحیم‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس در حاشیه دومین روز و روز پایانی اجلاس کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در رامسر درباره این اجلاس اظهار داشت: از 100 بند تهیه شده در مورد رژیم حقوقی دریای خزر، به دنبال تفاهم کامل در مورد این 100 بند هستیم تا با آرامش و حوصله به مذاکرات ادامه دهیم.
 
وی افزود: در هر صورت پنج کشور تلاش می‌کنند که منافع کشور متبوع‌شان را در این مذاکرات در نظر داشته باشند و 20 سال طول کشیده است و مطمئنا باز هم زمان لازم است تا در همه موارد به تفاهم برسیم.
 
معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه در مورد آب‌های سرزمینی و ماهوی تفاهم نرسیده‌ایم، اظهار داشت: حدود ماهیگیری، حد و حدود ترددها هم مورد توجه است که باید به تفاهم برسیم.
 
وی با اشاره به اینکه این اجلاس در آستانه اجلاس سران کشورهای حوزه دریای خزر در روسیه در رامسر برگزار شده است، گفت: مطمئنا در اجلاسی که در مسکو برگزار می‌شود، تلاش ما برای رسیدن به تفاهم بیشتر و همین‌طور منافع ایران  در مورد دریاچه خزر در نظر گرفته می‌شود.
 
این مسئول با اعلام اینکه خزر یک دریاچه است و قوانین دریاچه‌ها در دنیا با دریا متفاوت است، تصریح کرد:  این مسئله به علت بسته و محدود بودن دریاچه و ارتباط نداشتن با راه‌های آبی است.
 
این مسئول در پایان گفت: تعیین رژیم حقوقی دریای خزر با در نظر گرفتن نظرات و منافع پنج کشور و به صورت برد ـ برد تهیه و تدوین می‌شود تا همه از این اجلاس‌ها رضایت نسبی را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کریم
مثل توافق ژنو که برد - برد بود
نیمه اول ما به خودمون 5 تا گل زدیم ، تا نیمه دوم به گفته خود حریف اجازه بده 5 تا گل بهش بزنیم
و این میشه که فردای بازی رسانه ها تیتر میزنن ایران برابر غرب در نیمه اول 5 گل خورد و در نیمه دوم هرچه تلاش کرد موفق به گل زدن نشد
این بود توافق برد - برد ژنو
برد - برد !!!!!!!! ای که گفتی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟