دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۲

آیت‌الله صافی: اگر کمی بودجه هم برای معارف دین هزینه شود، چه می‌شود؟!

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 364438
آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: برخی عقائد باطل خود را با صرف بودجه‌های کلان مادی تبلیغ و ترویج می‌کنند، اما متأسفانه ما که مکتب حق و دارای معارف غنی دینی هستیم این‌گونه اهتمام نداریم و نسبت به این امر کوتاهی می‌شود.
آیت‌الله صافی: اگر کمی بودجه هم برای معارف دین هزینه شود، چه می‌شود؟!
به گزارش جهان به نقل از مرکز حوزه، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد کنگره سبط النبی امام حسن مجتبی علیه السلام با اشاره به اهمیت احیای امر اهل‌بیت علیهم السلام اظهار کرد: وظیفه ما این است که به اعتلای کلمه اسلام و احیای امر اهل‌بیت علیهم السلام اهتمام داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: هدف وجودی ما این است که عمر خود را وقف احیا و تعظیم امر اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام کنیم و لحظه‌ای در این امر کوتاهی نورزیم که سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت مردم در آن است.

وی با اشاره به اهتمام دیگران نسبت به ترویج عقائد و مکتب‌های باطل خود تصریح کرد: آنها عقائد باطل خود را با صرف بودجه‌های کلان مادی، تبلیغ و ترویج می‌کنند، اما متأسفانه ما که مکتب حق و دارای معارف غنی دینی هستیم این‌گونه اهتمام نداریم و نسبت به این امر کوتاهی می‌شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کرد: بودجه‌هایی که برای امور و مراکزی که ارزش‌های اسلامی در آنها رعایت نمی‌شود و برای مملکت و جامعه هم مفید نیستند، بلکه در بعض اوقات به عفت عمومی جامعه و کرامت انسانی ضربه می‌زنند، صرف می‌شود، اگر مقداری از آن برای ترویج معارف دین هزینه شود، چه اتفاق بزرگی می‌افتد.

وی عنوان کرد: ما که ادعای‌مان این است که جمهوری اسلامی تشکیل داده‌ایم باید از همه بیشتر به ترویج معارف اسلام توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه شیعیان اهل‌بیت علیهم السلام به‌خصوص مسئولان باید به این امر اهتمام داشته باشند و نگذارند که ترویج امر اهل‌بیت علیهم السلام به‌واسطه کمبود امور مادی، کمرنگ و ضعیف شود. بنده هم در حد توان خودم حاضرم خدمت کنم و در این امر مقدّس، حتی حاضرم جان خود را فدا کنم.

مرجع تقلید شیعیان با توجه به بدبینی برخی از مذاهب نسبت به مکتب تشیّع درباره کم توجهی به شخصیت پیامبر صلی الله علیه و آله تصریح کرد: متأسفانه این تصوّرباطل پدید آمده است که شیعه به شخصیت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله توجهی ندارد و در ترویج سنتهای ایشان کوتاهی می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: باید تلاش کنیم چنین تصوّر باطلی از بین برود و همگان بدانند که شیعه، شخص پیامبر گرامی اسلام را اول شخصیت اسلام می‌داند و آثار دانشمندان شیعه که درباره آن حضرت نوشته شده است همه بیانگر این امر است.

وی با اشاره به ابعاد عظیم شخصیت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار کرد: عنوانی که برای این برنامه بزرگ انتخاب کرده‌اید باعث افتخار است. شخصیت امام حسن مجتبی علیه السلام، شخصیتی بی‌نظیر در پیشرفت اسلام و هدایت مردم بود که مقبولیت آن حضرت بین مردم، سبب حفظ امر ولایت و دین شد. باید ابعاد مهم شخصیتی و مکارم اخلاقی آن امام بزرگوار بررسی و ویژگی‌های آن حضرت برای مردم بازگو شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، با اشاره به مقبولیت شخصیت امام حسن مجتبی علیه السلام بین دانشمندان و مورخان اهل‌سنت گفت: آن حضرت بین اهل‌سنت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که کتاب‌های زیادی توسط دانشمندان اهل‌سنت درباره شخصیت آن امام همام نوشته شده است و همچنین شاعرانی از اهل‌سنت درباره مقام علمی و اخلاقی آن حضرت اشعار زیادی را سروده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دیده بان
Iran, Islamic Republic of
خدا علما رو حفظ کنه که هرچه هست به برکت اوناست.
Iran, Islamic Republic of
امار اقای زیبا کلام که نجومی بود؟ کم است