دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۴
۲۴
آیت‌الله جوادی آملی:

پرچم‌های یا حسین(ع) و یا زهرا(س) ایران و اسلام را نجات دادند نه پرچم سه رنگ

با مکتب ایرانی مسجد گوهرشاد را به گلوله بستند
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 364348
استاد حوزه علمیه قم گفت: پرچم سه رنگ نتوانسته نه ایران و نه اسلام و نه خودش را حفظ کند ولی پرچم‌های یا زهرا(س) و یا حسین(ع) توانستند این کار را انجام دهند.
پرچم‌های یا حسین(ع) و یا زهرا(س) ایران و اسلام را نجات دادند نه پرچم سه رنگ
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر امروز در دیدار با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نیازمند وسیله‌ای هستیم که بتوانیم دین و شرف و مملکت را حفظ کنیم اظهار داشت: در این امر شکی نیست زیرا انسان موجودی محتاج است و این یک دستور دینی است که از وسایل و ابزار استفاده کنیم.

وی افزود: دو راه در امور سیاسی در پیش داریم؛ پرچمی سه رنگ داریم و پرچمی با عنوان یا زهرا(س) و یا حسین(ع) که یکی اصل و دیگری فرع است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در این میان یکی نمی‌تواند خودش را حفظ کند و دیگری هر دو را نگاه می‌دارد گفت: پرچم سه رنگ در جنگ جهانی اول و دوم هم وجود داشت و نتوانست ایران را حفظ کند؛ ایرانی بودیم و پرچم سه رنگ داشتیم ولی ۱۷ شهرمان را تقدیم کردیم؛ در کودتای ننگین ۲۸ مرداد هم شعار رسمی مردم تهران مرگ بر شاه بود ولی بعد از ظهر همان روز شعار جاویدشاه طنین‌انداز شد و آن زمان هم پرچم سه رنگ داشتیم.

وی ادامه داد: پس از کودتا زیر لوای همان پرچم سه رنگ ثروت‌های ملی را تقدیم بیگانگان کردیم و علمایمان به زندان افتادند و این یک واقعیت تاریخی است؛ در زمان رضاخان هم با مکتب ایرانی مسجد گوهرشاد را به گلوله بستند پس پرچم سه رنگ نه تنها ظرفیت حفظ دین را ندارد بلکه خودش را هم نمی‌تواند نگاه دارد.

آیت‌الله جوادی آملی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و عنوان داشت: پرچم‌های یا زهرا(س)، یا حسین(ع) و یا علی(ع) در دستان رزمندگان اسلام بود و این ظرفیت را داشت که کشور و اسلام را حفظ کند؛ هنر پرچم‌های دینی همین است و باید به دنبال همان‌ها برویم.

وی با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد امام عصر(عج) گفت: باید امور و فعالیت‌ها ما مرضی رضای الهی و امام زمان(عج) باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلاتی همچون گرانی و تورم گفت: مال در نظام الهی اقتصادی عاملی برای قیام یک ملت به شمار می‌رود؛ ملت اگر بخواهد ایستادگی سیاسی و اجتماعی داشته باشد نباید جیبش خالی باشد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه فقیر به معنای گدا نبوده و در حقیقت کسی است که ستون فقرات اقتصادی‌اش شکسته است ادامه داد: ملتی می‌تواند در مقابل دشمنان ایستادگی کند که بتواند بایستد وگرنه ملت ویلچری چنین قابلیتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ملتی که خزانه‌اش خالی باشد اهل تملق است گفت: با نصیحت و سفارش نمی‌توان اقتصادی مقاومتی را محقق کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید آبروی مردم حفظ شده و همه سرمایه‌دار باشند گفت:‌ زمانی گفتند که در تولید گندم خودکفا شده‌ایم و میلیون‌ها تن گندم وارد شده است. بعدا هم توضیح دادند که ارز گران شده و مجبور شدیم با ارز گران گندم وارد کنیم تا دام‌ها بخورند زیرا نمی‌توانستیم علوفه وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کسی در ایران نبود که بتواند چاه‌های آتش گرفته کشور را خاموش کند گفت: بعد از پیروزی انقلاب چاه‌های درون دریا را خاموش کردند و اینها سرمایه‌های ارزشمندی برای ما هستند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه ربا در نظام اقتصادی و بانکی دارای آسیب‌های بسیاری است خاطرنشان کرد: وجود پرونده‌های فراوان اقتصادی زیاد نتیجه ربا است.

وی با اشاره به اینکه به اسم کلاه شرعی و اسم مضاربه و دادن و گرفتن سود علی‌الحساب تنها بانک ربوی ما چاق شده است گفت: نشانه این مسئله هم بروز ورشکستگی‌هایی است که می‌بینیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی و کسب حلال باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: باید از نعمت‌های الهی برای حل مشکلات استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
ابا و اجداد ما در اين سرزمين و زير اين پرچم بزرگ شدن كه توانست پرچم هاي ديگر هم بلند كنند!!!
باز بحث پرچم شد و شاخک های آویزانان به کوروش و ملیت تیز شد.
میشه بفرمایید چند نفر با شعار زنده باد ایران و خالکوبی فروهر رفتن برای دفاع؟
تا دیدیم و می بینیم طرفدارن ملی گرایی انقدر سرگرم عیاشی اند که وقتی برای غیرت خرج کردن ندارن
Iran, Islamic Republic of
تفسير آيه (170) سوره بقره:
وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُواْ مَآ اءَنْزَلَ اللّهُ قَالُواْ بَلْ نَتَّبِعُ مَآ اءَلْفَيْنَا عَلَيْهِ ءَابَآءَنآ اءَوَلَوْ كَانَ ءَابَآؤُهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ شَيْئاً وَلاَ يَهْتَدُونَ

ترجمه آيه :
وهنگامى كه به آنها (مشركان ) گفته شود: آنچه را خدا نازل كرده است پيروى كنيد، گويند: بلكه ما از آنچه پدرانِ خود را بر آن يافتيم پيروى مى نماييم . آيا (از آنان پيروى مى كنند) هرچند پدرانشان چيزى نمى فهميدند و هدايت نيافته بودند؟
برای کسایی که به آیه قرآن منفی میدن واقعا متاسفم!
متوسلیان
هر چند تا حدودی فرمایش آیت الله صحیح است
اما
نتیجه این حرف غیر از تفرقه نیست و لزومی برای بیان آن وجود ندارد!
ایران را از تاریخش و پرچمش نمیتوان جدا کرد
ملت ایران به تاریخش افتخار میکند
لزومی برای افتراق این دو وجود ندارد .
آیت الله خامنه ای نیز بارها بر هویت ملی تاکید داشته اند.
حجت
فکر نمی کنید طرف صحبت های آقا رئیس جمهور هست که هر روز یه مسئله ایجاد می کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابا واجداد شمارو نميدونم ولي ابا واجداد ما با عشق امام حسين بزرك شدن
کلمة الله هی العلیا ...این پرچم ماست ....آباواجدادشماازکجاآمدندمگرنه اینکه مخلوق خداوندهستند وهمون پرچم خداست که بالای سرماست طوری میگه اباواجدادکه انگاراینهامخلوق خدانیستند !!! پرچم جمهوری اسلامی ایران فقط بواسطه نام خداونداست که ارزش دارد همه چیزازاوست خاک ازاوست ونام خاک هم ازاوست .غیرازاین است ؟!!!!
با همون پرچمها هم قفقاز رو دادیم به روسها
سرور
اصل تقابل پرچم ها اشتباه است.
در جنگهای قفقاز و عثمانی هر دو پرچم بود حمایت علما و ملیون هم بود اما ایران شکست خورد پس علت را باید در جاهای دیگر جستجو کرد.
پرچم جمهوری اسلامی مزین به نشانه الله و بیست و دو "الله اکبر" است و تناقض و تقابلی با پرچم نام ائمه اطهار(ع) ندارد.
كامران
مگه فكر كردي با شعار يا حسين ميتوانستي روسها را شكست بدي شعار كه حريف توپ نميشه
یاحسین و حب وطن هر دو به ادمی غیرت میدن و باعث میشن تا ادم دربرابر دشمن کم نیاره. به نظر من هر دوش یه کار میکنن اما باز به نظر من هیچ چیز مثل اعتقادات مذهبی در وحدت افرینی و غیرت سازی در بشر تاثیر نداره. چه بسیارند افرادی که به سبب اختلاف عقیدتی به کشوشون خیانت می کنن مثل کاری که منافقین درحق ایران می کنن و بخاطر ایران دست از خیانت برنمیدارن
آدمیزاد
Colombia
هر چند که خودم ایراندوستم اما باید اعتراف کنیم که ایرانیها هیچگاه با ناسیونالیسم مادیگرا نتوانستهاند از کشورشان دفاع کنند، شیعیان این نکته را دریافته بودندو برای نمونه صفویان که ایران را نیرومند کردند زیر پرچم یا حسین با عثمانیها نبرد میکردند،امازیر پرچم شیر و خورشید قاجاریها و پهلویها تنها ایران اشغال شد و بخشهایی از آن جدا شد و در عصر ما جنگ تحمیلی بهترین نمونه دفاع معنوی بوده است.
شهروند طبری
جناب آدمیزاد
وسط دعوا نرخ تعیین نکن!من برادر دو شهید جنگ تحمیلی هستم وبه ایرانی بودنم افتخار می کنم ولی اسلام همه چیز من است وبرای شما هم حتما این گونه است واما صفویه قوزی بر قوز های ایران افزود چراکه با حماقت تمام دعوای شیعه وسنی را دامن زدند وخجالت نکشیدند دست به دامن اروپاییان شدند تا با عثمانی ها جنگ کنند!
سفیر اروپایی پیترو دلاواله رسما به شاه صفوی می گوید چرا شهرهایتان را از عثمانی پس نمی گیرید وشاه هم برای این که کم نیاورد به او می گوید شما ملت مسیحی اگر عرضه دارید بیت المقدس را از عثمانی ها پس بگیرید!!!!از این که چنین شاه احمقی بر ملت من حکومت می کرد متاسفم!!!
United Kingdom
اصلا ذات بانکداری ما ربوی است شک نکنید و مسئولین بانکها مدام نگویند شورای نگهبان تایید کرده ..شما یک مصوبه از شورای نگهبان بیاورد که دستورالعملهای ربوی بانکها را امضا کرده باشد نیست وجود ندارد. والله بانکهای ما دارند اعلان جنگ به خدا میدهند به حرفهای مراجع هم گوش نمیدهند از بیوت مراجع بیرون مییاد و دوباره ربا خواری بانکها را توجیه میکنه!!!!!!! آخه چرا را ه خدا را می بندید؟ چرا صدوا عن سبیل الله می کنید؟
استادان اقتصاد ما که در دوره قبلی نامه های سرگشاده با امضاهای جمعی 80 نفره صادر می کردند کجایند ؟ بسیجیان اقتصاد دان ما کجایند چرا حرف نمیزنند ؟ما که حرف بزنیم میگویند تخصص ندارید
من دوستدار آقای جوادی هستم اما.....
بالاخره یه زمانی ما از علما شنیدیم که ....
از فقز اقتصادی نباید ترسید و از فقر اعتقادی بترسید. .... ما خدا را داریم چه غم داریم.... ملت مومن به امداد غیبی نیازی به ثروتهای دنیوی ندارد.....
چه حرفیه؟!
ملت باید مقاومت کنه و توکلش به خدا باشه درست.
دلیل نمی شه که حکومت اسلامی به فکر معیشت مردم نباشه. کما اینکه حکومت علوی هم به فکر معیشت مردم بود.
روی سخن ایشان به دولتمردان است.
حجت
یکی از دلایل فقر اعتقادی فقر اقتصادی هست پس باید ترسید .

در ضمن پول دار بودن و ثروتمند بودن که اشکال نداره بلکه دلبستگی به مادیات هست که اشکال دارد
علي
به فرموده امير المومنين عرب و عجم نداريم .اين واون نداريم مهم اينكه مسلمان وشيعه مولا علي هستيم
پاینده باد پرچم سه رنگ ایران
Iran, Islamic Republic of
پیامبر (ص : حب الوطن من الایمان : دوست داشتن وطن، ازایمان است . کسی که وطن خودرادوست نداشته باشد و بیگانه پرست باشد ، نمی تواند دین خودراهم دوست داشته باشد حاج آقا .
Iran, Islamic Republic of
نظام بانکداری ایران ، قطعارباخواری است و بس و نمی شود آن راتوجیه شرعی کرد . ربا، حرام است، چه یک ریال باشد و چه صدریال .
اسماعیل زنوزی
United Arab Emirates
بنام خدا

برخیها با یک نکته ارج خویش را زیر پرسش میبرند
شما برادر گرامی چرا به باورهای یک مردم که نمایه جهانیش پرچم سه رنگ است خودتان را درگیر میکنید
یادمان نرود که کشور پرچمی دارد و کسی یا کسانی که پشت به این پرچم کنند ویا به هر گونه بودش آنرا کم رنگ کنند آب در آسیاب میهن فروشان میریزند. پس بیاییم نگهبان گفتارمان باشیم.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
آقا قربان عظمتت در مورد ما بخشي ازمردم ايران كه شيعه مرتضي علي هستيم درست بخش ديگر مردم اين سرزمين و همچنين ما با ديدن پرچم سه رنگ خونشان بجوش ميآيد مثلا" خدا نكند اين داعش پدر سوخته قصد حمله به ايران را بكند خدا ميداند عاشقان اسم زهرا و علي و پرچم سه رنگ گلويشان را با دندان پاره ميكنند اين صحبت ها باعث اختلاف ميشود بهتر است بفكر اتحاد باشيم وقتي يك خطر مهم بيخ گوشمان قرار دارد