شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

اوباما روسیه را تهدید کرد

پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب: 363608
رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد در صورت تداوم سیاست کنونی روسیه در قبال اوکراین، گروه ۷ آماده خواهد بود تا تحریم‌های بیشتر و دردآوری را علیه مسکو اعمال کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در پایان نشست گروه ۷ طی یک کنفرانس خبری مشترک با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلستان، ضمن انتقاد از رویکرد همتای روس خود درباره بحران روسیه گفت که پوتین "فرصت دارد تا بار دیگر به مسیر حقوق بین‌الملل بازگردد."

وی گفت که برای نیل به این منظور، پوتین باید گام‌هایی در هفته‌های آتی بردارد که عبارتند از: به رسمیت شناختن رئیس‌جمهور جدید اوکراین، متوقف کردن جریان تسلیحات به این کشور، و نیز پایان بخشیدن به حمایت از جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در اوکراین.

وی در این کنفرانس خبری با متهم کردن روسیه به استفاده از نیروهای نیابتی به منظور تشدید ناآرامی‌های جدایی‌طلبانه در اوکراین هشدار داد که رهبران گروه ۷ یکصدا آماده هستند تا تحریم‌های بیشتر و دردآوری را علیه روسیه اعمال کنند مگر اینکه این کشور در راستای کاهش تنش‌ها حرکت کند.

اوباما گفت: "امروز در اقتصاد جهانی در حال رشد، اقتصاد شکننده روسیه به دلیل انتخاب‌های رهبری این کشور ضعیف‌تر شده است."

رهبران گروه ۷ که پیشتر با حضور روسیه به عنوان گروه ۸ شناخته می‌شد، دیروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌یا حمایت خود را از مردم و دولت اوکراین در قبال آنچه که "دخالت‌های غیرقابل پذیرش در امور داخلی اوکراین توسط فدراسیون روسیه" می‌نامیدند اعلام کرده و به مسکو هشدار دادند که آماده افزایش تحریم‌های هدفمند و تحمیل هزینه‌های جدید به روسیه هستند.

در این بیانیه چنین قید شده بود که "الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه و نیز اقدامات انجام گرفته به منظور بی‌ثبات کردن شرق اوکراین غیرقابل پذیرش بوده و باید متوقف شوند. ما از فدراسیون روسیه می‌خواهیم که نتایج انتخابات را به رسمیت بشناسد، عقب‌نشینی نیروهای خود از مرز را تکمیل کند، جریان سلاح و شبه‌نظامی‌ها از آنسوی مرز را پایان بخشد و از نفوذ خود بر شبه‌نظامیان جدایی‌طلب استفاده کرده و آنها را وادار به کنار گذاشتن سلاح و خشونت سازد."

اوباما در ادامه به پاریس سفر خواهد کرد تا در آنجا با همتای فرانسوی خود دیدار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غلط کرد