جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

طرح ملی بازسازی سوریه آغاز می‌شود

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 363460
اعضای هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با وائل الحقی - نخست‌وزیر سوریه - دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در جریان برنامه‌ها و دیدارهای خود در سوریه، با حضور در کاخ نخست‌وزیری با وائل الحلقی نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: باید با رئیس مجلس سوریه صحبت کنیم تا اقدامات متقابلی در زمینه بحران سوریه انجام شود و در عین حال به موضوع سازندگی این کشور نیز باید توجه داشت.

علاءالدین بروجردی با بیان اینکه "سازندگی در سوریه نیازمند نقشه راه و برنامه‌ریزی است"، ضمن ارائه این پیشنهاد که از امروز کمیته مشترکی برای بازسازی سوریه تشکیل شود، حمایت مجلس شورای اسلامی از این موضوع را اعلام کرد.

همچنین، نخست‌وزیر سوریه در این دیدار درباره بازسازی کشورش، گفت: طرح ملی بازسازی سوریه را تهیه و بر اساس اولویت‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم و منتظریم جنگ به پایان برسد تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وائل الحلقی با بیان اینکه "ممکن است پیش از پایان بحران، طرح ملی بازسازی سوریه را آغاز کنیم"، افزود: این طرح را از مناطق امنی که نیروهای ارتش سوریه در کنترل دارند، شروع خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، پس از پایان این دیدار، اعضای هیأت پارلمانی ایران با نخست‌وزیر سوریه و جمعی از مقامات این کشور عکس یادگاری گرفتند.

این خبر تکمیل می‌شود...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *