دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۴
پخش مستند "تا رهایی" از تلویزیون؛

تصاویری دیده نشده از انقلاب در "تا رهایی"

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 363335
مجموعه مستند «تا رهایی» به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد نهضت امام خمینی(ره) به سفارش گروه اجتماعی شبکه سه سیما تهیه شده است و به تاریخ نهضت امام (ره) می پردازد
تصاویری دیده نشده از انقلاب در "تا رهایی"
سرویس فرهنگی جهان نيوز: مجموعه مستند «تا رهایی» به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد نهضت امام خمینی (ره) چهارشنبه و پنجشنبه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
 
سید مازیار هاشمی تهیه کننده این مستند در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی جهان‌نیوز گفت: مجموعه مستند «تا رهایی» به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد نهضت امام خمینی(ره) به سفارش گروه اجتماعی شبکه سه سیما تهیه شده است و به تاریخ نهضت امام (ره) می پردازد که در هر قسمت، فصل مورد نظر در تاریخ روایت شده است.

وی افزود  با توجه به حساسیت موضوع در این مستند یک گروه تحقیقاتی با رویکردی پژوهشی تشکیل دادیم که اطلاعات و مستندات موضوع را جمع‌آوری کنند. در این بررسی اتفاقاتی مثل حادثه مدرسه فیضیه، دستگیری امام (ره)، حصر ایشان، تبعیدشان به ترکیه و لایحه کاپیتولاسیون که از جمله عوامل گسترش نهضت بود را روایت کردیم.

تهیه کننده مستند "تا رهایی" در ادامه گفت: در این مستند سعی شده از تصاویری استفاده شود که تاکنون از رسانه ملی پخش نشده است و در بخش گفت و گو های این مستند با چهره هایی همچون آیت الله محمد یزدی (عضو شورای نگهبان) آیت الله مسعودی خمینی، حجت الاسلام سید حمید روحانی (از همراهان امام  در تبعید)، آیت الله گرامی قمی و حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان درباره شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی مصاحبه شده است.

وی افزود: در این مستند بخش هایی که مربوط به فعالیت ساواک بوده بازسازی شده است و گفتار متن فیلم با صدای سید مازیار هاشمی و محمدرضا علیمردانی ضبط شده است. 

 سید مازیار هاشمی در خصوص زمان پخش این فیلم مستند گفت: این مستند در قالب 2 قسمت 62 دقیقه‌ای به سفارش گروه اجتماعی شبکه سه آماده شده است و چهارشنبه (14 خرداد) ساعت 45/9 و پنج شنبه (15 خرداد) ساعت15/9 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

به گزارش جهان، سایر عوامل این مستند عبارتند از:  تهیه کننده: "سید مازیار هاشمی"، کارگردان: "مهدی شامحمدي"، مدیر نور و تصویر: "هادی بهروز‌"، تصویربرداران‌: "محسن زارع، "بهرام آذین‌"، مدیر تولید: "اکبر سلطانزاده‌"، تدوینگران‌:"مهدي شامحمدي" و "ميثم عقبايي"، "طراح صحنه: "وحید موسوی‌"، "طراح لباس: "سهیل سلطانزاده"، صدابردار‌: "ابراهیم عزیزی"، مجری طرح: "موسسه سرزمین آفتاب"  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *