سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

شخصیت امام (ره) با اسلام عجین بود

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب: 363333
رئیس هیئت امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا ضمن تسلیت ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره)، گفت: شخصیت امام خمینی(ره) با اسلام عجین شده بود و کسانی که ایشان را درک کرده‌اند، رحلت ایشان را باور ندارند.
به گزارش جهان به نقل از  تسنیم، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در کارگاه سبک زندگی اسلامی در دانشگاه پیام نور بیرجند، با بیان این‌که پنج امر مسلم، در زندگی هر فردی وجود دارد، اظهار کرد: وجود این امور زیربنایی، در دینی زندگی افراد خواه یا ناخواه تأثیرگذار است.

وی پنج امر وجود مبدا، مقصد، صراط مستقیم، راهنما و راهزن را زیر بنای زندگی دینی دانست و افزود: به طور یقین، برترین و همچنین پرطرفدارترین دین در دنیا، اسلام است.

رئیس هیئت امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با اشاره به آیه مبارکه ۲۴سوره انفال، مبنی بر آفرینش موجودات عالم بر دو دسته زنده و مرده، تصریح کرد: سه خصوصیت برای زنده بودن افراد این است که هر انسانی که بتواند با ویروس‌های درونی بدن خویش مبارزه کند، قادر به مبارزه با ویروس‌های بیرونی بدنش باشد و با وجود مواجهه با ویروس درونی و بیرونی، حرکت رو به رشدش کم نشود، انسانی زنده است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این‌که مهم‌ترین مشکل درونی هر فرد وجود نفس اماره او است، بیان کرد: قدرتمند کسی است که بتواند نفس خویش را به بهترین نحو مهار کند.

وی افزود: اسلام تنها چیزی است که انسان‌ها را در مواجهه و رویارویی با هوای نفس بیمه می‌کند.

رئیس هیئت امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا، بیشترین مشکلات جامعه امروزی را توقعات رو به رشد افراد دانست و تصریح کرد: هنر اسلام تقویت مسلمانان در مواجهه با هوای نفس است.

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ۳۵ سال به لحاظ جنگ، تحریم‌ها و بقیه مشکلات با ویروس‌های بیرونی مبارزه کرد که این‌ها همه، مدیون سخنان گهربار امام خمینی(ره) است آنجاکه فرمودند: «اگر اسلام را داشته باشید زنده می‌مانید».

وی افزود: متاسفانه برخی افراد در جامعه کنونی صرفا اسم اسلام را یدک کشیده و به دنبال رسم آن هستند.

رئیس هیئت امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با بیان این‌که عمل مهم‌تر از حرف است، اظهار کرد: فهم جایگاه و موضوع در زندگی از منظر دین، فهم جایگاه تکلیف که همان انگیزه الهی است و فهم آثار و عواقب انجام یا عدم انجام تکالیف الهی سه مورد رسم اسلام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *