دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

رسوایی ادعای آل خلیفه

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 362424
انتشار چهار نامه پیامبر اکرم(ص) به ساکنان بحرین در صدر اسلام، ادعای پادشاه منامه مبنی بر اینکه بحرینی‌ها تا قبل از ورود «آل خلیفه» چیزی از اسلام نمی‌دانستند، را باطل کرد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه «العالم»، اداره «آرشیو ملی» امارات متحده عربی اخیرا نسخه جدیدی از کتاب پژوهشگری به نام «فالح حنظل» درباره نامه‌های پیامبر اسلام (ص) به حاکمان کشورهای حاشیه خلیج فارس و شبه جزیره عربی منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، نویسنده، این کتاب را با بحرین و نخستین نامه پیامبر اسلام (ص) به «منذر بن ساوی» پس از اسلام آوردنش آغاز می‌کند. نامه دوم نیز به «اکبر بن عبد قیس» است که در آن «علاء بن الحضرمی» به عنوان والی بحرین تعیین شده بود. سومین نامه نیز به «علاء الحضرمی» برای جمع آوری جزیه و صدقات بود. چهارمین نامه پیامبر هم به «منذر بن ساوی» درباره صفات مسلمان بود.

انتشار این اسناد تاریخی درحالی است که شیخ «حمد بن عیسی آل خلیفه» در دسامبر گذشته مدعی شده بود که مجمع الجزایر بحرین تا زمانی که خاندانش حدود ۲۳۰ سال قبل وارد آنها نشده بودند، اسلام را نمی‌شناخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *