سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

هلاکت تروریستها در حمص ، حلب و درعا

سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب: 362278
شمار دیگری از افراد مسلح تروریست در حملات ارتش سوریه در حومه حمص ، حلب و درعا کشته شدند.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) خبر داد، یگانهایی از نیروهای ارتش ومسلح سوریه شماری از اعضای گروههای تروریستی مسلح را در حمله به مواضع آنها در رستن ، روستای دیر معله و بین روستاهای غاصبیه و دویر در حومه حمص کشتند .

یک منبع نظامی به سانا گفت: نیروهای ارتش و مسلح سوریه تعداد دیگری از تروریستها را در دار الکبیره ، تلبیسه ، بریج ، خربه الحمرا در حومه جنوبی شهر القصیر در حمص به هلاکت رساندند و تجهیزات جنگی تروریستها را نیز منهدم کردند.

نیروهای ارتش به مکانهای تجمع و مخفیگاههای تروریستها در مارع ، شرق حریتان ، عویجه ، انذارات و اتارب در حومه حلب یورش بردند و شماری از افراد مسلح تروریست را کشتند و تجهیزات جنگی آنان را منهدم کردند.

یک منبع نظامی به سانا گفت نیروهای ارتش شماری از تروریستها را در تل رفعت ، مسلمیه ، داره عزه ، شهرک صنعتی، کویرس ، رسم العبود ، بنی زید ، بریج ، مساکن هنانو ، بستان القصر ، لیرمون ، زبدیه ، میدان بعیدین و صلاح ا لدین یورش بردند و شماری از تروریستها را کشتند و اسلحه و مهمات آنان را منهدم کردند.

این منبع افزود: یگانهایی از ارتش چندین دستگاه خودروی تروریستها را در جاده مارع - عویجه ، تل رفعت ، باب حلب ، جندول ، کاستیلو ، باشکوی ، عندان و تل جبین و همچنین تعدادی کامیون را در حندرات منهدم کردند که به هلاکت تروریستهای داخل این خودروها و کامیونها منجر شد.

نیروهای ارتش تعدادی از خودروهای تروریستها را به همراه افراد مسلح تروریست داخل آنها در لجاه ، بین جاسم و انخل در حومه درعا منهدم و تلاش اعضای یک گروه تروریستی مسلح را برای ورود به یکی از مواضع نظامی در اطراف منطقه جدیه در حومه درعا خنثی کردند و شماری از تروریستها را کشتند.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، آتش بس در محله الوعر در حمص تا روز پنج شنبه تمدید شد.

درعین حال ارتش سوریه در آخرین پایگاههای افراد مسلح در غوطه غربی در حال پیشروی است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری سوریه الان ، نقشه درگیریها در اطراف دمشق پایتخت سوریه به سرعت در چند ساعت اخیر که از زمان آغاز عملیات نظامی می گذرد تغییر کرده است.

ارتش سوریه با حمله سریع زمینی افراد مسلح عضو گروهکهای جبهه النصره و ارتش آزاد را در منطقه خان الشیح غافلگیر کرده است.

این حمله به محاصره گروههای مسلح در خان الشیح و ورود به برخی محورهای آن منجر شد و افراد مسلح به طور کامل در این مناطق تارومار شدند.

منطقه خان الشیح در جنوب دمشق که هشت کیلومتر از پایتخت فاصله دارد مقر اصلی محل تجمع افراد مسلح وابسته به جبهه النصره است که از درعا یا از طریق مرزهای اردن می آیند .یک منبع گفت کنترل ارتش سوریه بر خان الشیح به معنای محاصره کامل شهر داریا و مجبور کردن آنها به مصالحه یا تعیین تکلیف آن به شیوه نظامی است.

عملیات نظامی در غوطه شرقی نیز ادامه دارد و بر اساس تازه‌ترین خبرهایی که منابع مخالفان اعلام کرده‌اند ، فرمانده گروهک « تیپ امهات المؤمنات » در حمله هوایی به یکی از خانه ها در الملیحه کشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *