شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۲۳
۶۱

واکاوی شریعتمداری درباره جنجال سفر هاشمی و سیدحسن خمینی

پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 361468
اینگونه دروغ‌پردازی‌ها نشان می‌دهد که جریانات یاد شده از نجابت و قانون‌گرایی همراه با صلابت حزب‌الله و توده‌های مردم مومن و متعهد به تنگ آمده‌اند و از این روی آرزوهای خود برای تشنج‌آفرینی و نسبت دادن آن به حزب‌الله را تبدیل به خبر! کرده‌اند.
واکاوی شریعتمداری درباره جنجال سفر هاشمی و سیدحسن خمینی
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:
شخصی در خیابان دست روی شانه عابری گذاشت و گفت؛ ببخشید آقا! چهره شما خیلی برای من آشناست. تصور می‌کنم شما را در اصفهان زیارت کرده بودم! عابر در پاسخ گفت؛ حتما اشتباه می‌فرمائید چون بنده در همه عمر خود، حتی یک بار هم به اصفهان نرفته‌ام!... و از شخصی که سؤال کرده بود پرسید؛ حضرتعالی چه مدت در اصفهان بوده‌اید؟ و در چه سالی؟ طرف گفت؛ من هم در تمام طول عمرم به اصفهان نرفته و رنگ آن شهر را هم ندیده‌ام! عابر با تعجب پرسید؛ پس چرا تصور می‌کردید که بنده را در اصفهان دیده‌اید؟! و یارو گفت؛ اصلا موضوع را فراموش کن! احتمالا دو نفر دیگر در اصفهان همدیگر را دیده‌اند که البته ربطی به من و شما ندارد!

چند هفته قبل در شهر بروجرد اعلام شده بود قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت «همایش ملی تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی(ره)» با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دانشگاه دولتی حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی برگزار شود و از طریق رسانه‌ها و با نصب بنر و تبلیغات گسترده در سطح شهر برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده بود. اما، چند روز پیش از موعد مقرر به ناگاه اعلام شد این همایش لغو شده است! و در پی آن، روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های تحت مدیریت حزب کارگزاران و مدعیان اصلاحات، با آب و تاب فراوان و تیترهای درشت اعلام کردند، این همایش به علت آن که کسانی قصد برهم زدن آن را داشته‌اند لغو شده است! و ادعا کردند عده‌ای با تجمع مقابل دانشگاه به سفر آقای سیدحسن خمینی و برگزاری همایش یاد شده اعتراض کرده‌اند! و بیم آن می‌رفت که مراسم با تشنج روبرو شود!

اما، خبر این تجمع اعتراض‌آمیز نه فقط از سوی هیچ مقام یا نهاد مسئولی تایید نشد بلکه دانشجویان و مردم عادی نیز که به طور طبیعی و به اقتضای حضور و یا تردد پیوسته خود از مقابل دانشگاه بروجرد بایستی از این تجمع باخبر می‌شدند، درباره انجام چنین تجمعی ابراز بی‌اطلاعی کرده و خبر یاد شده را بی‌اساس و ساختگی دانستند. در همان حال، معاون سیاسی- امنیتی استانداری لرستان نیز با اعلام اینکه مردم استان از حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی شادمان بوده و برای استقبال از ایشان آماده شده بودند، اخبار منتشر شده در سایت‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای را غیرقابل تایید دانسته و تاکید کرد؛ شورای تأمین هیچ مشکل و مانعی برای برگزاری این همایش نداشته است ایشان درباره علت لغو همایش می‌گوید «علت را باید از رئیس دانشگاه پرسید»!

از سوی دیگر، مسئول روابط عمومی دانشگاه آیت‌الله ‌العظمی بروجردی نیز با صدور بیانیه‌ای خبر تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل این دانشگاه را «کذب محض» دانست و ...

هفته گذشته، فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور شاهد رخداد مشابه دیگری هم بود. در این رخداد نیز رسانه‌های زنجیره‌ای خبری با این عنوان را در سطح گسترده‌ای منتشر کردند که قرار است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اصفهان سفر کرده و در مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله طاهری اصفهانی سخنرانی کند. بعد از انتشار این خبر و بازتاب آن در رسانه‌های بیگانه که با تحلیل‌ها و تفسیرهای خاص و مثل همیشه، بی‌پایه و اساس آنها همراه بود، همان روزنامه‌ها و رسانه‌های یاد شده اعلام کردند که سفر آیت‌الله هاشمی به اصفهان لغو شده است و موجی از هیاهو به راه انداختند که چه نشسته‌اید! «عده‌ای خودسر»! و «افراطی‌»! بعد از آن که با تهدید و ارعاب مانع حضور نوه حضرت امام در همایش بروجرد شدند، کار تهدید را به جایی رساندند که آیت‌الله هاشمی نیز ناچار شد سفر برنامه‌ریزی شده خود به اصفهان را لغو کند!

اما این دفعه هم خبری از تهدید و نشانه‌ای از ارعاب که بتواند ادعای شارلاتان‌های حاشیه‌ساز را تایید کند وجود نداشت و جریان خزنده و مشترک‌المنافع! کارگزاران و اصلاحات تلاش کردند کاسه‌‌کوزه را بر سر استاندار اصفهان بشکنند و یک روزنامه‌ زنجیره‌ای برای آن که تنور این ماجرای ساختگی را برای بهره‌برداری‌‌های دیکته شده گرم نگه دارد، نوشت؛ «به گفته یکی از اعضای کمیته برگزاری این مراسم، هاشمی رفسنجانی به دلیل کدورت از سر باز زدن استاندار و مقامات استان برای دعوت از وی، حضور خود در این مراسم را منتفی اعلام کرده است»! و به نقل از فرزند آیت‌الله طاهری نوشت: «استانداران به جای این که بخواهند با این گروه‌های فشار برخورد کنند، صورت مسئله را پاک کرده و کلا سخنرانی را لغو می‌کنند تا هیچ برخوردی صورت نگیرد»!
بعد از این جنجال پر سر و صدا نیز معلوم شد که خبر سفر آقای هاشمی رفسنجانی به اصفهان و سخنرانی ایشان در مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله طاهری از اساس دروغ بوده است.

حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی، مشاور آقای هاشمی در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ به این سوال که «درست است که سفر آیت‌الله هاشمی به اصفهان لغو شده است»؟ می‌گوید «اصلا بنا نبوده است که سفری صورت بگیرد». آقای علیخانی توضیح می‌دهد که «مخالفت استاندار با سفر آقای رفسنجانی نیز صحت ندارد» و...

اکنون باید پاسخ این پرسش را جستجو کرد که حاشیه‌سازی‌ها و دروغ‌پردازی‌های جریان مرموز و بدسابقه یاد شده با چه انگیزه‌ای صورت پذیرفته و جنجال‌آفرینان از جعل این همه خبر دروغ چه هدفی را دنبال می‌کرده‌اند؟! همین جریان آلوده در ماجرای فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ نیز دست به اقدامات مشابهی زده و مثلا، بارها روی قبر خالی برای مرده‌های خیالی عزاداری کرده بودند! و...

درباره انگیزه و اهداف این جریان آلوده از حاشیه‌سازی‌های یاد شده اگرچه گفتنی‌های فراوانی هست ولی از آن میان تنها به چند مورد اشاره می‌کنیم؛

۱- اینگونه دروغ‌پردازی‌ها نشان می‌دهد که جریانات یاد شده از نجابت و قانون‌گرایی همراه با صلابت حزب‌الله و توده‌های مردم مومن و متعهد به تنگ آمده‌اند و از این روی آرزوهای خود برای تشنج‌آفرینی و نسبت دادن آن به حزب‌الله را تبدیل به خبر! کرده‌اند.

۲- حاشیه‌سازی‌ها می‌تواند برای فرار برخی مسئولان از پاسخگویی به تعهداتی باشد که مطابق قانون بر عهده آنهاست و متأسفانه تاکنون با آنچه که وعده داده بودند و انتظار می‌رفت فاصله زیادی دارند.

۳- برخلاف اصولگرایان - به معنی واقعی کلمه و نه این یا آن جمعیت تابلودار - که از حضور در اجتماعات بزرگ مردمی و دانشجویی و دفاع از آرمان‌ها و عملکرد خود استقبال می‌کنند و علی‌رغم سر و صدا و هیاهوی برنامه‌ریزی شده با صلابت آمیخته به آرامش و اعتماد به نفس به سخنان خود ادامه می‌دهند، برخی از مدعیان اصلاحات و اعتدال‌ و اعضای حزب کارگزاران از آنجا که در مقابل پرسش‌های منطقی منتقدان پاسخی در چنته ندارند، ترجیح می‌دهند از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و برای این منظور پشت سر آقایان هاشمی و سید حسن خمینی پنهان شده‌اند و...

۴- توسل یک جریان سیاسی به جعل خبرهایی از این دست و نمونه‌های مشابه آن که دامنه دوام اندکی داشته و به زودی فاش خواهند شد، نشانه آن است که جریان مزبور به آخر خط رسیده و هویت سیاسی خود را غیرقابل ترمیم می‌داند و از این روی دغدغه از دست دادن آن را ندارد و...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
حاج حسین قلبم خیلی وقته درد میکنه
فقط دعا میکنم اقای روحانی باعث از پشت خنجر زدن کارگزاران و اصلاحات و ... نشه
به خدا ما برای این نظام خون ها و بچه های پاک و مومن و مرد و با غیرت داده ایم
...
خدایا خودت کمکمان کن
یا حق
خدایا امیدمان شمایی و بس
حسین روتن
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین از تو هم مچکریم به خاطر قلمت
علی
عزیزم به متخصص قلب مراجعه کن
فدایی سید علی
من موندم هاشمی چه بلایی سر این حاج حسین اورده که این دست بردار نیست .یکی میخواد خودتو جمع کنه تو میخوای هاشمی رو جمع کنی . بس کنید نفاق رو کمک کنید مملکت ساخته بشه نه اینکه آب تو آسیاب دشمن بریزید.
ارمیا
یعنی دست به هرکاری میزنن این جماعت برای رسیدن به هدفشون...
ممنون از سردار قلم به خاطر افشاگری های به موقع اش...
United States
مگر دروغ پردازی های چیز جدیدی است ؟
بی بی سی افسادت خیلی وقت است بنگاه دروغ پراکنی هستند ...
United States
راست میگه دیگه! کجا بسیجیا ریختن کنسرتای با مجوز رو تعطیل کردن، همش شایعه همش دروغ، اصلا براش فیلم هم ساختن! ...
اینجا بحث کنسرت بود؟
بعد هم یادت باشه اگر بچه های بسیج بخواهند چیزی را تعطیل کنند، جنگولک بازی درنمیارن اساسی تعطیل می کنند
دست مریزاد به قلم برادر حسین به وقت و بجا نوشتی
حاج حسین زنده باشی با تحلیل های به روزت
محمد
جناب آقاي شريعتمداري،شما باش و باش و باش و همش رمز گشايي و واكاوي كن. باشد كه رستگار شوي.
سرور
سوختید...
واقعا تحليل هاي چندش اوري مينويسه ....
Iran, Islamic Republic of
ببخشین وقتی همایش برگزار نشده ، خوب تجمعی هم صورت نگرفته
....
مسعود
چون برادر بزرگوارمان اقای شریعتمداری اعتراض وتجمع را رد کرده اند برای اینکه ایشان به خطا نیفتند به اطلاع میرساند من خود در حرکت اعتراضی حضور داشتم وبرای کار خودم هم دلیل داشتم .جهت اطلاع وجلوگیری از خطا
Iran, Islamic Republic of
الکی می گه؟؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اگر مردی یه عکس از تجمعتون بذار تا ما هم روشن بشیم.
تجمع در بروجرد یالندن دلاور؟
United States
الکی میگههههه...
آقای مسعود اگر راست می گویی ! یک عکس بگذار تا باور کنیم.
دست مریزاد حاج حسین عزیز ،همیشه به وقت و بجا می نویسی . به تنهایی یک لشگری ، خداوند پشت و پناهت دلاور.
Iran, Islamic Republic of
آقا اين يه عده قليل افراطي و تندرو چه زوري دارند ماشالا كه در تمام كشور حضور بهم مي رسانند تازه زور آقاي هاشمي هم بهشون نميرسه
علی
Iran, Islamic Republic of
حتما حمله خودسرها در دانشگاه امیر کبیر به اقای هاشمی هم ساختگی بوده است و تصاویر ش در سایت جهان نیوز فتوشاب است؟
کدوم حمله! شما حتی نمی تونید حضور تعدادی دانشجو را که فقط تراکتهایی در دفاع از فن آوری هسته ای و شعار مرگ بر آمریکا در دست داشتند و آقای هاشمی آنقدر از حضور نجیبانه آنان مطمئن بود که بدون کمترین واهمه ای، پیاده از مقابلشون عبور کرد، تحمل کنید. اگه حضور چند دانشجو با تراکتهای مقوایی حمله است، اونوقت بفرمایید کار شماها در سال 88 که کف خیابون آزادی اتوبوس و موتور و مسجد آتیش می زدید رو چی باید نامید. حتماً اون اقدامات اعتدالی بوده اما اقدام نجیبانه دانشجویان امیرکبیر حمله است. شما هم با این کامنتت، مهر تأیید بر تحلیل سردار قلم زدی.
Iran, Islamic Republic of
برو بابا .. اون حمله بود!!؟؟ فرق حمله و اعتراض رو نمیدونی لطفا نظر نده. چه زمانی نبوده که کسی اعتراض نداشته باشه. بابا اونوقتی که شما داشتین حروف الفبا میخوندین ما مدیر مدرسه شما و طرفدار هاشمی بودیم ولی سر سپرده نبودیم. حالا هم که گفتمان آیت الله تغییر کرده ما تغییر نکردیم و حزب اللهی ماندیم.
حمله نبوده ....
اصلا هاشمی رفت اونجا کسی اومده بود؟؟؟
احسنت .
طاهر
United Kingdom
با سلام
لغو کنسرت در یزد هم احتمالا" دروغ بوده !!!؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم اول برو فیلمشو ببین بعد اظهار نظر کن.آخر کنسرت وقتی همه دارن میرن بیرون یه نفر میاد تو سالن شلوغ میکنه.اگه طرف واقعا میخواد کنسرت بهم بریزه چرا ته مراسم میاد؟
مرگ بر تمامیت خواهی ....
خدایاملت واز شر اشرار نجات بدههههه
زنده باشی عمااااااااااااااااااااااااار
حسین روتن
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین مچکریم
سلمان
Iran, Islamic Republic of
احسنتم
قلمت توانا برادر
به نظر من این اتفاق می افته
دوران روحانی مچکریمه دیگه
....

واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟
....
من طرفدار هیچ گروه و جهتی نیستم ، شما فقط جواب منو بدین!!!
خلاصه حقیقت اینه
غلامرضاقهرمانی
مرحبا بر سردار قلم.
امیر
آفرین به غیرتت حاج حسین دست مریزادکه فتنه های آینده فتنه گران را نقشه برآب می کنی
امیر
برادر حسین مردم ایران شما را کاملا شناختن ....
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم گردانندگان این سایت هم از سردارقلم درس گرفته و اطلاعات معقول و منطقی را ارائه دهند ....
درود بر شما و قلم پرتوانتان
درود بر برادر حسین
تحلیلشون خیلی عالی بود
United Kingdom
پرونده سازی قبل از انعقاد نطفه
اقای شریعتمداری شما به غیبت نکردن مسلمان اعتقاد داری؟؟؟؟؟؟؟
البته بزعم شما مومن که نیستن الااقل مسلمان هستن.من سیاسی نیستم ولی بخدااینها غیبت است وای بحالت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر این طوریه خود شما هم غیبت شخصی رو میکنید که به زعم شما غیبت کرده!!!
شخص محترم؛ بیان "عیب مستور" از مصادیق غیبته و نه بیان یک امر علنی!
United States
مردم بعد از این همه اتفاقات خوب میفهمن دروغ گو کیا هستن. زیاد غصه نخورید
بنظرمیرسداین جناح که پشت سراین دوبزرگوارپنهان شده اندمشابه همان جناحی است تندرو که پشت سررییس جمهورسابق پنهان شده بودند
ناشناس
آقاى شريعتمدارى کى ميخواى دست از سر ما مردم بردارى از خدا بترس...
محمد
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین نمی دانم چرا همیشه فکر مکنم....
مسافر
Russian Federation
خب کمتر دشمنی کنید!
محمد
این رسانه ها همون سال 88 نفاق خودشون رو به خوبی نشون دادن . حالا هم به گونه ای دیگه دارن زهر می ریزن .
برای ما ثابت شده که اینا تخصص در مغلطه کاری و مهارت در غوغا سالاری دارن
ممنون از روشنگری آقای شریعتمداری
حاج حسین بازم مچکریم
دلاور
Iran, Islamic Republic of
اقای حاج حسین و طرفداران محترم ایشان
شما چرا اینقدر از تجمع و کنسرت و دست دادن و... می ترسید ...؟
احمد
... ایشان حق اظهار نظر و نمیدانم واکاوی واین چیزها را ندارد ...
اظهار نظر ایشون درسته
شریعتمداری خدا نگهدارت