کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انگلیس: برای دریافت غرامت از ایران در حال رایزنی هستیم

31 ارديبهشت 1393 ساعت 8:56

وزارت خارجه انگلیس تائید کرد که مذاکرات با ایران برای دریافت غرامت به دلیل حادثه سال ۲۰۱۱، در جریان است.


به گزارش جهان، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس روز سه‌شنبه تائید کرد که مذاکرات برای حل مسئله جبران خسارات وارده به سفارت انگلیس در تهران، در جریان است.

روابط دیپلماتیک تهران و لندن از سال ۲۰۱۱ و پس از حادثه ورود معترضین به سفارت انگلیس، به پائین‌ترین سطح رسید. طرفین از تابستان سال گذشته توافق کردند روابط را به صورت گام به گام ارتقا دهند و در اولین گام کاردهای غیرمقیم خود را معرفی کردند.

«مجید تخت روانچی» معاون آمریکا و اروپا وزارت خارجه ایران هم دو روز قبل به روزنامه گاردین گفته بود تهران پرداخت خسارات را بررسی می‌کند، اما بابت آن حادثه عذرخواهی نمی‌کند، چراکه انگلیس عذرخواهی‌های زیادی به ایران بدهکار است.

در همین راستا، امروز یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس که خواسته نامش منتشر نشود، به خبرگزاری آلمان گفته است: «ما بر ضرورت حل مسئله جبران خسارات وارده به ساختمان سفارتمان در نوامبر ۲۰۱۱، از سوی ایران، تصریح کرده‌ایم.»

وی افزود: «کاردار غیرمقیم انگلستان در حال رایزنی در این رابطه به عنوان بخشی از روند گسترش تعاملات دوجانبه، با همتای ایرانی‌اش است.»

آقای تخت روانچی در مصاحبه خود با گاردین گفته است هرچند که جدول زمانی‌ای برای از سرگیری کامل روابط وجود ندارد، اما احتمالا این موضوع تا پایان سال جاری، محقق می‌شود.

منبع: نامه نیوز


کد مطلب: 361306

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/361306/انگلیس-دریافت-غرامت-ایران-حال-رایزنی-هستیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com