جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۶

انگلیس: برای دریافت غرامت از ایران در حال رایزنی هستیم

چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 361306
وزارت خارجه انگلیس تائید کرد که مذاکرات با ایران برای دریافت غرامت به دلیل حادثه سال ۲۰۱۱، در جریان است.
انگلیس: برای دریافت غرامت از ایران در حال رایزنی هستیم
به گزارش جهان، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس روز سه‌شنبه تائید کرد که مذاکرات برای حل مسئله جبران خسارات وارده به سفارت انگلیس در تهران، در جریان است.

روابط دیپلماتیک تهران و لندن از سال ۲۰۱۱ و پس از حادثه ورود معترضین به سفارت انگلیس، به پائین‌ترین سطح رسید. طرفین از تابستان سال گذشته توافق کردند روابط را به صورت گام به گام ارتقا دهند و در اولین گام کاردهای غیرمقیم خود را معرفی کردند.

«مجید تخت روانچی» معاون آمریکا و اروپا وزارت خارجه ایران هم دو روز قبل به روزنامه گاردین گفته بود تهران پرداخت خسارات را بررسی می‌کند، اما بابت آن حادثه عذرخواهی نمی‌کند، چراکه انگلیس عذرخواهی‌های زیادی به ایران بدهکار است.

در همین راستا، امروز یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس که خواسته نامش منتشر نشود، به خبرگزاری آلمان گفته است: «ما بر ضرورت حل مسئله جبران خسارات وارده به ساختمان سفارتمان در نوامبر ۲۰۱۱، از سوی ایران، تصریح کرده‌ایم.»

وی افزود: «کاردار غیرمقیم انگلستان در حال رایزنی در این رابطه به عنوان بخشی از روند گسترش تعاملات دوجانبه، با همتای ایرانی‌اش است.»

آقای تخت روانچی در مصاحبه خود با گاردین گفته است هرچند که جدول زمانی‌ای برای از سرگیری کامل روابط وجود ندارد، اما احتمالا این موضوع تا پایان سال جاری، محقق می‌شود.

منبع: نامه نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی هم توی وزارت خارجه ما پیدا بشه غرامت خیانت ها انگلیس رو طی چند صد سال از این بی همه چیزها بگیره. اگر دولت ایران غرامت بده عین ذلته
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام جهان نیوز محترم.
لطفا به عنوان یک هموطن که دردش رو نمیتونه جائی غیر از فضای مجازی مطرح کنه این نوشته حقیر رو انتشار دهید.
متشکرم
Iran, Islamic Republic of
حالا مگه انگلیس خسارت 50 سال سلطنت پهلوی راکه به ملت ایران تحمیل کرده وهزاران شهید وخون بناحق ریخته را داده که از ما خسارت 4تا شیشه را میخواهد؟؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اگر غرامت بدیم یعنی انگلیس به تمام دنیا اعلام می کنه اینها هنوز وحشی هستند و از ما حق توحش گرفته اند . اف بر مسئولین ما
حمید
Iran, Islamic Republic of
جهان دوباره نظر من رو پخش نکردی ها!
بیخیال ...