شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
مهاتیر محمد تشریح کرد:

دخالت‌ آمریکا در سقوط هواپیمای‌ مالزیایی

دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 361048
نخست وزیر اسبق مالزی از اطلاعات جدیدی در رابطه با مفقود شدن هواپیمای جنجالی مالزیایی و احتمال دست داشتن دستگاه امنیتی آمریکا در این حادثه پرده برداشت.
به گزارش جهان، جام جم به نقل از سی ان ان نوشت: مهاتیر محمد در صفحه فیس بوک خود به احتمال دست داشتن دستگاه های اطلاعاتی بین المللی در مفقود شدن هواپیمای پرواز 370 و مخفی کردن آن در نقطه ای نامعلوم اشاره کرده است.
 
نخست وزیر معروف و شخصیت سیاسی برجسته مالزی در مطلبی با عنوان «فن آوری بویینگ... هر بالا رفتنی، پایین آمدنی هم دارد»، نوشت: هواپیماها برای مدت های طولانی پرواز می کنند و پایین می آیند، چه با امنیت و چه با سقوط... اما قدر مسلم این است که گم شدن آنها با این تکنولوژی پیشرفته رادار و تجهیزات ردیابی غیر ممکن است. آنهم بویینگ 777 که همه تجهیزات ارتباطی و پیگیری ماهواره ای را داراست و به این آسانی تجهیزاتش از کارافتادنی نیست.
 
مهاتیر محمد به این نتیجه می رسد که احتمال نقش داشتن دستگاه های اطلاعاتی در مفقود شدن این هواپیما وجود دارد.
 
وی می افزاید: مقاله ای در سال 2006 روی سایت فلایت گلوبال منتشر شد که تصریح می کرد، دستگاه های اطلاعاتی آمریکا می توانند با استفاده از سیستم «خلبان خودکار مستقیم» در صورت تسلط تروریست ها بر هواپیما، آن را در اختیار بگیرند.
 
نخست وزیر اسبق مالزی تاکید کرد: کسانی در حال پنهان کردن چیزهایی هستند... انصاف نیست که شرکت پروازی مالزی مسئول این موضوع شناخته شود... دلیلی وجود دارد که رسانه ها از نشر احتمالات دست داشتن دستگاه اطلاعاتی آمریکا یا خود شرکت بویینگ در این حادثه پرهیز می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *