شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
آیت الله علم الهدی در دیدار با معاون رئیس جمهور؛

بودجه مشاغل‌زودبازده صرف جوانان نمی‌شود

لزوم توجه به بحث اسلامی شدن دانشگاه ها
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 360443
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از تعلق نگرفتن بودجه مشاغل زودبازده به جوانان، گفت: بودجه‌ مشاغل زودبازده خراسان رضوی به جوانانی که اشتغال ندارند تعلق نمی گیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله احمد علم الهدی، پنچشنبه شب در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: برخی به بهانه توسعه کارخانجات و ارائه تسهیلات به جوانان بودجه مشاغل زود بازده را در خارج از کشور مصرف کرده و یا در استان‌های دیگر صرف درآمدزایی و سرمایه گذاری می کنند.
 
وی با اشاره به مسئله فرهنگ بیان کرد: فرهنگ مسئله‌ای است که باید از میان توده مردم آغاز شده و به میان نخبگان برسد و در این راستا گاه برای ورود به مسائل فرهنگی با تبلیغات صدا و سیما روبرو می شویم  و این بخش گاه به حرف ها و تذکرات ما در زمینه برخی مباحث فرهنگی توجهی نمی‌کند و این امر در حالی است که سینما و تلویزیون تشکیلاتی وابسته به نظام است و نباید با ساخت برنامه هایی خاص تعارض در مباحث فرهنگی ایجاد کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری نماز جمعه را یکی از بهترین پایگاه های تبلیغی و ترویجی دولت دانست و افزود: فرهنگ سازی از طریق تریبون نماز جمعه یکی از بهترین راه های تبلیغی و ترویجی برای دولت است اما این حرکت باید از ناحیه دولت و دستگاه‌ها آغاز و در نهاد نماز جمعه مورد پیگیری قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر 700 نمازجمعه در کشور برگزار می شود و نمازجمعه مشهد به طور میانگین 38 تا 40 هزار نفر نمازگذار دارد و ما اعتقاد داریم که برای فرهنگسازی ابتدا باید از تریبون نماز جمعه استفاده کرد زیرا نماز جمعه محور تجمع مومنین بوده و هیچ رسانه ای به اندازه تریبون نماز جمعه نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.
 
آیت الله علم الهدی بیان کرد: فرهنگ در جامعه باید از پایین به بالا فراگیر شود و نباید مسائل را از بالا به پایین نگاه کرد و امروز یکی از مشکلات ما در بخش مباحث فرهنگی این است که هیچگاه جریان فرهنگی را از توده مردم آغاز نکرده‌ایم.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به مراجعات نخبگان بیان کرد: مراجعات فراوانی از نخبگان استان انجام می شود اما مرجع مشخصی وجود نداشته و در این راستا بنیاد نخبگان می‌تواند مرجعی برای پاسخگویی به جوانان نخبه و مستعد این استان باشد.
 
وی در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها تاکید کرد: این امر می تواند به ارتقاء فرهنگ اسلامی کمک کند و برای بحث اسلامی شدن دانشگاه ها برنامه ها و تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما امروز همه این برنامه ریزی ها فراموش شده و بستر لازم برای تحقق این امر گسترش نیافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *