يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ممانعت برلین از برگزاری انتخابات سوریه

دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب: 359954
وزارت خارجه سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد مقامات آلمان به سفارت سوریه اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در خاک آلمان ندادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، خبرگزاری رسمی سوریه سانا نوشت: وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به ممانعت آلمان از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در این کشور اعلام کرد که جمهوری آلمان به شمار کشورهایی پیوست که تلاش دارند تا در مسیر انتخابات ریاست جمهوری سوریه مانع تراشی کنند.

روز گذشته همچنین وزارت خارجه سوریه با اعلام مخالفت فرانسه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سفارت دمشق در پاریس تصریح کرد که از زمان آغاز روند انتخابات در سوریه، فرانسه در قالب یکی از کشورهایی که در حمایت از تروریسم در سوریه و خونریزی در سوریه سهیم است، تبلیغات خصمانه علیه مردم سوریه به راه انداخته و با انتخابات مخالفت می‌کند.

وزارت خارجه سوریه افزود: فرانسه رسما به سفارت ما در پاریس اعلام کرده است که مانع اجرای انتخابات سوریه در هر جای خاک فرانسه از جمله سفارت سوریه در پاریس است.

پیش از این دمشق اعلام کرده بود که کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای عربی با برگزاری انتخابات در سفارتخانه‌های سوریه در پایتخت‌هایشان مخالفت کرده‌اند.

دمشق این اقدام فرانسه را «ظالمانه» خواند و تأکید کرد که اخذ رأی از سوری‌های مقیم خارج، بخشی از قانون اساسی سوریه است و فرانسه با مخالفت با خواسته‌های دموکراتیک مردم سوریه و ارزشهای آزادی‌خواهانه و دموکراتیک مردم فرانسه، چهره واقعی خود را نشان داد.

وزارت خارجه سوریه در پایا اعلام کرد که مخالفت فرانسه با اخذ رأی از سوری‌های مقیم فرانسه، در چارچوب تلاش و حمایت آشکار پاریس از تروریست‌ها در سوریه و اتحاد آن با تروریست‌ها برای نابود کردن سوریه است.

بر اساس اعلام دادگاه قانون اساسی سوریه انتخابات برای سوری‌های مقیم خارج از کشور، ۷ خرداد برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *