دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۷
۹۲
شریعتمداری:

این پیشنهادها چه مفهومی غیر از بازگذاشتن دست دشمن برای ادامه وحشی‌گری علیه کشورمان دارد؟

پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 359189
طی چند هفته اخیر بارها شاهد بوده‌ایم برخی از دولتمردان محترم در مصاحبه‌های داخلی و خارجی خود اعلام کرده‌اند که «ایران برای صدورگاز به اروپا آمادگی دارد»! یعنی به زعم آنان، ایران آماده است با صدور گاز به اروپا، کشورهای اروپایی را از بحرانی که به‌علت قطع صادرات گاز روسیه با آن روبرو شده‌اند، نجات بدهد!
این پیشنهادها چه مفهومی غیر از بازگذاشتن دست دشمن برای ادامه وحشی‌گری علیه کشورمان دارد؟
به گزارش جهان به نقل از کیهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی به مواضع برخی مسوولان کشور پس از بحران اوکراین اعتراض کرد و نوشت: در پی کودتای نارنجی‌های تحت حمایت آمریکا و اروپا در اوکراین که برکناری دولت قانونی این کشور را به دنبال داشت، مردم در شبه جزیره «کریمه» که پیش از آن یک جمهوری خودمختار و تحت کنترل فدراسیون روسیه بود و بعد از جنگ‌جهانی دوم به اوکراین پیوسته بود، علیه حاکمیت آمریکایی-اروپایی نارنجی‌ها قیام کردند و خواستار الحاق به روسیه شدند. درخواست آنان با مخالفت نارنجی‌های حاکم و تهدیدهای جدی آمریکا و اروپا روبرو شد ولی نهایتا در جریان یک همه‌پرسی - ۱۶ مارس ۲۰۱۴/ ۲۵ اسفند ۹۲ - که ۸۱ درصد واجدین رأی در آن شرکت داشتند، ۹۶/۷۷ درصد مردم کریمه به الحاق این شبه جزیره به روسیه رأی دادند و با موافقت دومای روسیه - پارلمان - کریمه رسما به روسیه ملحق شد.

آمریکا و اروپا، اگرچه این الحاق را شکست بزرگی برای کودتای نارنجی می‌دانستند ولی از آنجا که این شبه جزیره پیش از آن نیز بخشی از روسیه بوده است به تهدید روسیه اکتفا کردند اما، پروسه الحاق به سایر مناطق شرقی روسیه نیز سرایت کرده بود و مردم شهرهای «خارکف»، «دونتسک» و «اودسا» هم با برپایی تظاهرات گسترده خواستار الحاق به روسیه شدند... در پی گسترش درخواست الحاق، آمریکا و اروپا به تهدید اقتصادی روسیه روی آوردند و روسیه نیز در یک اقدام مقابله به مثل، صدور گاز به اروپا را تحریم و متوقف کرد و این در حالی است که بیش از ۷۶درصد نیاز گازی اروپا از روسیه تأمین می‌شود. - سهم گازپروم روسیه ۳۰ درصد است - به این نکته نیز توجه شود که در سال ۲۰۱۳ اتحادیه اروپا اولین شریک تجاری روسیه بوده است. حالا می‌توان حدس زد که تحریم صدور گاز روسیه به اروپا، کشورهای اروپایی را با چه کابوس جدی و شکننده‌ای از بحران سوخت و رکود اقتصادی روبرو کرده و می‌کند تا آنجا که برخی از مقامات رسمی و رسانه‌های نزدیک به دولت‌های اروپایی همراهی با آمریکا در تحریم روسیه را به‌علت مقابله‌به‌مثل روسیه در تحریم صدور گاز به اروپا، یک خطای بزرگ استراتژیک دانسته و خواستار پایان دادن به این تحریم‌های دو جانبه شده‌اند.

و اما، صرفنظر از اینکه هر یک از دو سوی بحران اوکراین یعنی روسیه از یکسو و آمریکا و اروپا از سوی دیگر، با چه چشم‌اندازی وارد این بحران شده‌اند و هر یک از دو طرف کدام سود یا زیانی را در این چشم‌انداز می‌بینند، باید گفت؛ آنچه به وضوح قابل دیدن است، بحران سخت و سنگینی است که کشورهای اروپایی را به شدت تهدید می‌کند.
حالا تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران را در نظر آورید. آیا از اینکه دشمنان وحشی و تابلودار مردم مظلوم و شریف ایران بعد از تحریم‌های ضد بشری علیه ایران اسلامی، خود در باتلاق تحریم گرفتار شده‌اند، احساس رضایت نمی‌کنید و در این ماجرا، دست انتقام الهی را - هر چند که از آستین روسیه بیرون آمده باشد - نمی‌بینید؟

آیا هیچ ایرانی مسلمان یا غیرمسلمانی را که فقط از اندک غیرت دینی و ملی برخوردار باشد می‌توان نشان داد که از بحران پیش‌روی دولت‌های اروپایی احساس رضایت نکند؟ باید توجه داشت که این بحران بازتاب و نتیجه بحران‌سازی خود آمریکا و دولت‌های اروپایی در اوکراین است و مثلا از نوع زلزله و سیل و طوفان نیست که حتی برای مردم کشورهای متخاصم نیز ناخوشایند تلقی شود. بحران پیش‌روی اروپا در صورت دست کشیدن این دولت‌ها از زورگویی‌ و باج‌خواهی قابل فروکش کردن است، بنابراین نه فقط جایی برای کمترین دلسوزی وجود ندارد، بلکه افزایش دامنه بحران و شدت بیشتر آن، دقیقا مانند فشار و ضربه زدن محکم‌تر به یک آدمکش حرفه‌ای برای پیشگیری از ادامه قتل و خونریزی اوست که مطلوب و پسندیده است.

حالا اگر بشنوید که برخی از مسئولان محترم کشورمان درپی نجات دشمن از بحران یاد شده هستند چه احساسی پیدا می‌کنید؟! برای تصور دقیق‌تر ماجرا، فرض کنید که تانک‌های دشمن در حال تخریب سنگرهای رزمندگان اسلام و قتل عام آنان هستند ولی ناگهان با مانعی روبرو می‌شوند که آنها را از حرکت باز می‌دارد و یا حرکت آنها را کُند و دشوار می‌سازد. حالا اگر مشاهده کنید افرادی در لباس رزمندگان خودی برای رفع مانع تلاش می‌کنند آیا جز این است که اقدام آنان را در حمایت از دشمن و خیانت به جبهه خودی تلقی می‌کنید؟! البته یک حالت دیگر نیز قابل تصور است و آن این که افراد مورد اشاره را در اوج ساده‌لوحی، بی‌اطلاعی و ناآشنا با ابتدایی‌ترین مسائل جبهه نبرد بدانید و در این صورت بسیار بدیهی است که جای آنان در جبهه نیست و حضورشان چه بخواهند و چه‌نخواهند، فقط به نفع دشمن خواهد بود.

اکنون و بعد از این همه - که همه ماجرا هم نیست - به‌موضوع اصلی این نکته می‌رسیم و آن این که، طی چند هفته اخیر بارها شاهد بوده‌ایم برخی از دولتمردان محترم در مصاحبه‌های داخلی و خارجی خود اعلام کرده‌اند که «ایران برای صدورگاز به اروپا آمادگی دارد»! یعنی به زعم آنان، ایران آماده است با صدور گاز به اروپا، کشورهای اروپایی را از بحرانی که به‌علت قطع صادرات گاز روسیه با آن روبرو شده‌اند، نجات بدهد!
این پیشنهادها چه مفهومی غیر از باز گذاشتن دست دشمن برای ادامه وحشی‌گری علیه مردم کشورمان دارد؟ یعنی تلاش به منظور برداشتن مانع از سر راه تانک‌های دشمن و باز کردن راه آنها برای تخریب سنگرهای خودی و تجاوز به حریم میهن اسلامی و مردم آن!

خوشبینانه‌ترین برداشت درباره آنها، این است که کمترین و ابتدایی‌ترین شایستگی و لیاقت را برای حضور در مسئولیت‌های کنونی ندارند! و ادامه حضورشان در مسئولیت آب ریختن به آسیاب دشمن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وحشی گری رو خوب اومدی حاج حسین
این غربی ها و آمریکایی ها بعضیاشون از سگ هار هم وحشی ترن
اگر نبودن که هواپیمای مارو که توش بچه و پیر مرد و پیرزن بودن نمی زدن
ببخشید شاید تند حرف زدم ولی نظرمو شهید نکنین منتشر کنین
Iran, Islamic Republic of
ای کاش فدائیان اسلام زنده بودند...
آدم تعجب میکنه از دولت مردااا
یادشون رفته این وحشی ها حتی مارو تحریم دارویی کردن..
خدا لعنت کنه هرچی وطن فروشه..
بجای این ک الان انتقام مردمو ازین وحشیا بگیرید و تاقچه بالا بزارید برا اروپاییا...دارید براشون دل میسوزونید...
خدایااا
یادتون رفته تحریمارو..
یادتون رفته ناراحتی مردمو...
باشه هرکاری ک خواستید بکنید خدا خودش جلو این بی خردیاتونو میگیره..
ماشالا عمااااااااااااااااااااااااااااااااارسید علی
زنده باشی سردار قلم
قلمت توانا برادر حسین
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیار جالب و دقیقی بود. رحمت خداوند بر حاج حسین آقا.
حسین طوفانمداری
ارمیا
واقعا از مسولین انتظار نداریم به اندازه ی شریعتمداری بفهمند!...
اما کمترین میزان تحلیلگری هم این اقدام مسولین ما رو رد میکنه...
کمترین درصد هوش!...
هر چه بدبختی داریم از دوستی با روس هاست
اين دوستي با روسها نيست اين دفاع از منافع ملي كشور است
نه الان چربطی داشت این حرفت به موضوع...
نه خدایییییییییی چربطی داشت..؟
Norway
البته بنده به اقای شریعتمداری بسیار احترام می گذارم ولی با همین اطلاعات محدودی که دارم احساس می کنم ایشان در نتیجه گیری اشتباه می کنند هرچند در مقدمات کاملا صحیح بگویندزیرا :

1- روسیه به هیچ وجه شریک قابل اطمینانی نیست .
مثلا اگر بجای روسیه حزب الله لبنان درگیر چنین مسئله ای شده بود می شد رویش حساب کرد و موضع مورد نظر حاج حسین راگرفت . ولی احتمال داردبزودی روسیه برای امتیاز گیری مجددا بر علیه ما وارد عمل شود . لذا اتفاقا علم کردن این چماق برای روسها اصلا غلط نیست
2- اینکه بگوییم دراختیارگذاشتن گاز کشور موجب نجات اروپا می شود . البته غلط نیست . لیکن برای انها نیز نسبت به ما وابستگی ایجاد می کند . البته همه سعی می کنند وابستگی ها را کم کنند و اینکه بعدا چه پیش اید را بایستی پیش بینی کرد. پیش بینی و برنامه ریزی کار نظام هاست و اگر نکنند شایستگی ندارند .
3- ایا هدف ما نابودی اروپاست ؟ من اصلا از این اوباش دل خوشی ندارم . بشدت هم بی اعتمادم و میدانم دستشان برسد سر ما را از بیخ خواهند کند . ولی ایا می خواهیم نابودشان کنیم ؟ ایا می توانیم ؟ با کدام پشتوانه و یاران ؟ با مسلمان نماهای سست عنصر در اقصی نقاط جهان ؟ ویا نظام های سیاسی حاکم بر مقدرات مسلمانان در سراسر دنیا ؟ و یا با کمک برخی از به اصطلاح دوستان داخلی با این وضعیت برنامه ریزی و کار ؟ استراتژی و تاکتیک بایستی بر اساس شدن ها و واقعیات باشد . خیلی عرضه داشته باشیم اصولمان را دریابیم .

4- ایا با فروش گاز تحریم ها دچار مشکلات جبری نخواهند شد ؟ ایا کشور به پول نیاز ندارد ؟ ایا هرکشوری همواره بدنبال این امر نیست که با بده بستان با طرف های قوی تر بتواند وابستگی متقابل ایجاد کند ؟ خوب این هم فرصت . تازه اگر اروپا بتواند از شر امریکا خلاص شود و مستقلا تصمیم بگیرد که بعید است .
حرفت درست ولی در نظر بگیر ماهم باید یه طوری برخورد کنیم که نه سیخ بسوزه نه کباب
Norway
سایت محترم جهان
با تشکر ازاینکه نظر این بنده را قابل چاپ کردن دانستید می خواهم به این برادر و یا خواهر محترم که فرمودند نه سیخ بسوزد نه کباب عرض کنم که کسی منکر نکته ایشان نیست . لیکن بحث ایشان ایا در حوزه تاکتیک است و یا در حوزه استراتژی ؟ من بصورت مبنایی محورهای استراتژیکی که بنظرم می اید بموجب انها صحبت های برادر ارجمند ودلسوز اقای حاج حسین وارد نیست را بیان کردم . صد البته اگر استراتژی اتخاذ شده فعلی را بموجب تحلیل چند خطی بالا مردود ندانیم ، در تاکتیک انچه که دوستمان تذکر دادند بایستی مورد دقت قرارگیرد . همان چیزی که معمولا ایرانی ها در ان ضعف دارند . ایده پردازی ما خوب است ولی بد انجام می دهیم . لیکن بخاطر این ضعف نبایستی صورت اصلی مسئله را پاک کرد .بایستی بر نقاط ضعف متمرکز شد.
زمانی که روسیه کشیده بود طرف غرب کاملا می دانستم که این ره به کجاست . ولی روش اینها همین است . بنده خصلتا اهل ساخت و پاخت و کنار کشیدن نیستم . ولی فکر می کنم کشور بایستی بر اساس عقلانیت اداره شود و نه احساس .
ما در شرایط فعلی نه عقلایی هستیم و نه احساسی .... یک چیزی در ان وسط ها . نگفتم از شوروی بکشیم کنار که ان نیز حماقت است . لیکن لوطی گری زیاد فقر می اورد . ایا روسیه بما در خور حمایت هایمان کمک خواهد کرد ؟ ایا روسیه حاضر است با ایران اوپک گازی ایجاد کند که با توجه به منابع عدیده در دو کشور دیگران هم بما خواهند پیوست . ایا چین و روسیه حاضرند ما را بعنوان عضو دائم پیمان شانگهای قبول کنند و مساعدت های لازم را در حد سائر اعضا ارایه نمایند و یا به بهانه تحریم های سازمان ملل می خواهند خرمهره و اینه بدهند و بار خودشان را ببندند کما اینکه تا بحال کرده اند . چین کم بلا سر ما اورده است ؟ امریکا تحریم کرد ببینید قریب به اتفاق موسسات چینی و روسی نیز حمایت کرده اند . من کارم این است و درجریانم
بحثی که برادرمان مطرح فرمودند که نه سیخ بسوز د و نه کباب بسیار خوب . تخم مرغ ها در یک سبد نباشد ، ایده عالی است . اما بفرمایند با چه استراتژی و چه مختصاتی . یکی از مسائلی که باعث ضربه خوردن شدید دیواره تحریم ها خواهد شد همین مراوده گازی است . بروز اختلاف میان امریکا و اروپا و تعریض شکافها بواسطه برقراری همین معاهده گازی میسر خواهد شد . صهیونیست ها نمی گذارند . یکی از راه های ایجاد در امد برای کشور از همین راه است . من توجیهات اندسته از اصلاح طلبان و اصولگرایان بریده سیاسی را کاری ندارم . می گویم هشیار و سیاس باشیم . البته نه به بهانه سیاسی ابلهانه عمل کنیم انطوریکه برخی جریانات بریده و مرعوب مد نظرشان است بلکه با هوشیاری و تاکتیک های مشابه با ایت ا.... خامنه ای فکر و عمل نماییم .
با تشکر
هموطن
دوست عزیز باید توجه کرد و دید اقتضائات منافع ملی ما اعم از سیاسی یا اقتصادی چه تاکتیکی را می طلبد این را میدانیم که روسیه یا چین بر اساس منافع ملی خود اقدام میکنند ولی حرف ما این است که اروپائیها با نهایت خصومت و دشمنی با ملت ما درگیرند بنا بر این همانگونه که آنان بدون ملاحظات انسانی و حسن روابط سیاسی و چشم پوشی از منافع ملی خود همپای آمریکائیها و صهیونیستها و گاهی با سبقت از آنان سعی در گرم نگهداشتن تنور تحریمها و فشار مضاعف به کشور ما را داشتند این ایده می تواند عقلایی باشد که ما بخواهیم بسرعت در جهت کاهش مشکلات کمبود گاز آنان اقدام نمائیم و با توجه به تحریمها پول گاز ما را هم بلوکه کنند ضمن اینکه با اینکار آیا این همراهی ایران را با اقدامات مداخله جویانه غربیها در اوکراین که بر اساس تحلیل کارشناسان نوعی انتقام شکست در سوریه از روسیه تلقی میشود را نشان نمیدهد
سلمان
اولا که قرار نیست ما شریک یا رقیب روسیه شویم. بلکه ما نباید دشمن خود را در این زمان که این همه تهدید و تحریم کرده کمک کنیم
حداقل از زد و بندهای که در زمان جنگ های ایران و روس بوده درس بگیریم که در منازعه آنها هیچکدام را یاری نکنیم. و نیز ار سرنوشت عثمانی که در جنگهای جهانی با کمک کردن به اروپائیان به فروپاشی رسید.
2. مساله نجات اورپا نیست بلکه این یعنی دشمن کردن بیشتر روسیه با خود و این خلاف منافع ملی است. ما روسیه را هم مانند اروپا و آمریکا قابل اعتماد نمی دانیم.
3. گفته شده است که «آیا کشور به پول نیاز ندارد» باید گفت« آیا اروپائیان به پول نیاز ندارند پس چرا ما را تحریم کرده اند.» کمی عاقل باشیم همه چیز پول سریع السیر نیست. دلوت قجر هم برای همین پول بود که منابع کشور را به اروپائیان می فروخت
چه بخواهیم چه نخواهیم اروپا مجبور می شود از ایران گاز بخرد. پس بهتر است بجای چراغ سبز نشان دادن کمی حوصله بخرج دهیم تا با قیمت بالاتر و شرایط بهتر معامله کنیم
Iran, Islamic Republic of
اگر روسیه شریکی قابل اعتماد نباشد آیا اروپاییان قابل اعتمادند؟؟ آیا اگر آنها از مقابله با روسیه موفق بیرون بیایند برای حل مشکلات ایران اسلامی کمر همت خواهند بست؟؟ به راستی این کوته بینی را از کجا آورده ایم که باید به اروپاییان کمک کنیم تا روسیه را به زوانو بیاورند و بیاوریم؟؟؟
ارمیا
کاش مسولین یک دهم تیزهوشی حاج حسین رو داشتن...
واقعا میگم خیلی ار مشکلات ما حل بود...
اقا این مجلس از خواب نمی خواد بیدار بشه
حال روسیه و آمریکا و اروپارو باید باهم بگیریم
ولی کلا باید با روسیه بهتر از اون دوتا پست کشورها برخورد کنیم
چند وقت صبر کنید همه چی معلوم می شه
ذلیل شدن اروپایی ها؟
منم با حاج حسین موافقم
شریعتمداری فروش گاز به اروپا رو لطفا سیاسی و حزبی نکنید ...
یعنی آقای شریعتمداری لطفا ساده..باشید
درود بر حاج حسین ،خدایی از مقاله هاش لذت می برم.
احسنت حاج حسین
تا کور شه دشمنان عمار انقلاب
باب لرد ضد شریعتمداری
قشنگ بفکر روسیه هستیا آقای شریعتمداری ...
عیبی داره؟
عیبی نداره که نفهمیدی از اصلاح طلبها انتظار فهم منافع ملی نباید داشته باشیم
محیا
Iran, Islamic Republic of
منظور این بوده که بگذاریم اروپا هم یه کمی مزه تحریم رو بچشه نه اینکه بخاطر روسیه فداکاری کنیم
واقعا تحلیل ساده انگارانه... بود
پس خاهشن شما تهلیل کن..
Iran, Islamic Republic of
خب اینها میگن که الان فرصت به وجود اومده که ما صداقتمون رو با لبخند نشان اروپایی ها بدیم!
نمیدونن که اروپایی که نخ بخیه رو برای ما تحریم کرده بود اگر چندصد هزار بار هم بهشون لطف کنی بازهم طلبکار هستن چون اصولا ماهیت استبدادی دارن و نمیخوان کسی بالاتر از اونها باشه. اگر کمکی رو هم می پذیرند بخاطر فشار داخلی هست.
ای خدا امیدوارم که اروپا یه سیلی سختی از روسیه بخوره و یک گره کور درست بشه که آمریکا مسبب این جریان باشه که البته هست!
Iran, Islamic Republic of
بابا صداقت کیلو چنده؟! دولت میخواد از این طریق از اروپاییها امتیاز بگیره. چون وقتی اروپا نفت ما رو تحریم کرد بسادگی تونست از بقیه دنیا اونو تأمین کنه. ولی گاز قضیه اش فرق می کنه. جایگزین کردنش ساده نیست. این جور وقتا باید امتیاز گرفت نه انتقام!
احمد
United States
این مطالب طرح شده کاملا درست و بجاست و بدون در نظر گرفتن نکات دیگر و آن ها عبارتند از : همراهی روسیه با گروه 1+5 در امر فشارهای مربوط به انرژی هسته ای وتاخیر و تعلل در راه اندازی نیروگاه بوشهر و شرکت در تحریمها نظیر خرید موشکهای اس 300 . با این وجود ما شاید بهتر است به روسها این مطالب را گوشزد نمائیم و در عین حال کاری کنیم که اتحاد اروپائی را در اثر فشارهای ناشی از قطع گاز از هم بپاشیم .
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار قلم
اون موقع که احمدی نژاد رو سازش کار می خوندی باید فکر اینجاشو می کردی عمو حسین
گزينه هاي خدمت رساني به دشمن روي ميز ماست .
خوبه والا اونا هي تحريماشونو بيشتر مي كنن ما هم هي خدماتمونو به اونا بيشتر مي كنيم . در روانشناسي به اين مي گن تقويت مثبت .
گل گفتی.
تو سیاست هم به این می گن...
mehrdad
من فکر کنم برادر حسین دیگه نمیدونه ....
.....مردم بیکار وبیچاره وگرفتارند مگر سرمایه ملتی که دارد در هوا از بین میرود والودگی ایجاد می کند بفروشند اشکال دارد ...
علي
در حالي که در اوج تحریم غرب علیه ایران، روسیه حاضر شد قرارداد بیست میلیارد دلاری را برای کم اثر کردن تحریم ها با ایران ببندد، پیشنهاد مقامات ایران برای دور زدن روسیه و فروش گاز به اروپا پیام بد و زشت به روسیه است و ممکن است باعث تجدید نظر روسیه در مناسبات خود با ایران شود.
ویزای مسکو مبارکه ...
شما حسودی؟
فرضا اگر اینطوری باشه
Iran, Islamic Republic of
واقعا
روسیه میخواد قرارداد نفتی با ایران ببنده اما حالا ما....
بعضی ها واقعا I love USA هستن و چششون کور شده
اولین بار چند هفته پیش زنگنه گفت ما آماده صادر کردن گاز به اروپا هستیم
که وقتی اینو شنیدم حالم بهم خورد
حاج حسین دمت گرم
تو بلنگوی مردمی
این زنگنه از همون کسانی است که در پرونده کرسنت پاش گیره
....
.... انقدر طرفداری میکنه؟
بنده خدا روسیه هرچی باشه مثل آمریکا خونخوار و آدمخوار نیست یا اگرم باشه دوووزش خیییییییییییییییلی پائینتره
باقرزاده
این بیچاره ها که پیشنهاد فروش گاز به اروپا دادندگویاالفبای سیاست بلد نیستندیاتملق به غرب می گویند والا درایت شرایط این کارهایشان راانجام می دادند.
Iran, Islamic Republic of
یکی از کسانی که پای قطعنامه های ضد بشری علیه ایران رو امضا کرد همین روسیه بود . آقای شریعتمداری بگذارید یکخورده مثل سگ و گربه همدیگر را بگیرند وهمچنین پوتین ومردمش کمی تلخی تحریم را بچشند شاید .......
آدمیزاد
Colombia
آنزمان "مدودیف" بود که روسیه قطعنامه را امضا کرد و پوتین با آن مخالف بود.
United States
آدمیزاد یه چیزی میگه آدم خندش میگره هم می دونند در زمان مدودف پوتین ریس جمهور واقعی کشور بود نه مدودف بعدش اونقت این خبر رو از کجان در آوردی؟
آدمیزاد
Colombia
البته شما آدم خنده رویی هستید ،اما در عالم سیاست مدودیف غربگرا تر از پوتین است و هنوز در روسیه الیگارشها (کلان سرمایه داران) قدرت زیادی دارند و رابطه شان با مدودیف بهتر است ، آنطور که بعضیها میپندارند پوتین در روسیه هنوز قدرت کامل ندارد.
سگ زرد برادر شغال است
آدمیزاد
Colombia
کشورهای همسایه ایی همچون روسیه و ارمنستان در شمال و عمان در جنوب خواستار استواری و ثبات ایران اند چون آنها ایران را دژ استحکامی برای حفاظت و امنیت ملی خود میشمارند و دوستی با آنها سود دوجانبه دارد در حالیکه همه کشورهای همسایه و دیگر کشورهای مزدور غرب خواهان نابودی ایرانند.
United States
یعنی تو خیال کردی جنگ بشه ررو سیه وای می ایسته نگاه می کنه
آدمیزاد
Colombia
ببینید روسیه با ایران این فرق را دارد که ایران هر چند قدرت نظامی چندانی (از دید تکنولوژیکی ندارد اما زیرک است و توان به چالش کشیدن سیاسی همانند یک ابر قدرت را دارد در حالیکه روسیه قدرت نظامی غول آسا دارد ولی طرز فکرش مانند یک کشور کوچک است ، اما بهر حال آنها آگاهند که نابودی ایران به ضررشان است.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من کار خوبیه زمان جنگ روسیه و دولت های اروپایی هم به عراق سلاح می فروختند م به ایران . یا همین عربستان بعد از تحریم نفت ایران نفت کشور های ارو پایی رو تامین کرد .خوب دنیا کو چیکه حالا نوبت ماست مام گاز اروپا رو تامین میکنیم هم سود می کنیم هم آقای پوتین هم کمی به رفتاراش با ایران فکر می کند
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم اثر بخشت برادر
یعنی مسئولین نمی دونن؟
مسئولین به گوش باشید
نیستند که نیستند به همین خیال باش
ابوذر
United States
مسئولین فعلی با همکاری اروپا وآمریکا در تقویت تحریم ملت ایران وفشار برملت رای آوردند وخود را مدیون غرب می دانند والان زمان مناسب است تا به دوستان غربی خود پاسخ دهند درسال 88شعرشان مرگ بر روسیه بود الآن زمان عمل کردن است . جناب شریعتمداری عزیز اصلا این دوستان با آنچه در مغز شما می گذرد بیگانه اند و نمی فهمند اگر الآن جلو صادرات گاز به اروپا گرفته شود فردا می گویند نگذاشتند خزانه را پر کنیم .
ما باید به منافع ملی خود نگاه کنیم
با فروش گاز به اروپا هم گاز خود را صادر می کنیم و هم باعث وابسته شدن اروپا به گاز ما می شود و این اهرم فشاری برای ما در آینده خواهد بود
آقای تدبیر! با این کار دشمن خودت یعنی اروپایی که تو رو تحریم کرده رو از بحران نجات می دی
کار خدا را می بینی؟؟ هرچه میخواهیم برخی را خیر خواه و خودی بدانیم خودشان کاری میکنند که خوشبینی ما را از بین می برند و خودشان خودشان را رسوا میکنند. که نقش ستون پنجم را بازی میکنند.
ت
مسولین باید هم از گرانی در اروپا ناراحت باشند زیرا اکثر فرزندان انها در اروپاتحصیل میکنند وهزینه انها بالا میرود ودر ضمن با گران شدن اب وبرق و گاز در اروپا حق شارژ ویلا های انان هم در اوپا بالا میرود و در ضمن هزینه عمل گوش (از ان مدلی که 80 سال دیگر به ایران می اید ) هم بالا میرود
خدایا عاقبت مارو ختم به خیر کنه
آمین یا رب العالمین
انشاالله عاقبت به خیری در کنار نابودی آمریکا و اسرائیل
محسن
حافظه تاريخي مردم نمايندگان چهره هاي فتنه رو فراموش نكرده كه هر كدام يك نفر نماينده براي حل اختلاف معرفي كردن و بعضي چه گفتند و چه شنيدند
حبیب الله
مگر فراموش کرده اید که در 13آبان 88 این طیف افراد شعار مرگ بر روسیه می دادند، و مگر رییس جمهور نفرمودند آنهایی که جهان (منظورش غرب!!!!) را نمی شناسند در موردسیاست خارجی اظهار نظر نکنند؟! و مگر نمیدانید تعامل با تمام دنیا یعنی تعامل با آمریکا ،انگلیس،فرانسه و اتحادیه اروپاست؟! پس چه انتظار نابجایی داری؟؟!!!
از اينها در تعجبم كه اسم خودشدن رو گذاشتن دولت تدبير!!!!!!!!!!!!!!!
تازه به احمدي نژاد مي خوندند بي فكر و.....
بد دم خروستون زده بيرون.
صد رحمت به سرهنگ ها كه حداقل اطاعت از فرماندهي دارند و بي برنامه هيچ حرف و اقدامي نمي كنن
هموطن
از عده ای ... بیشتر از این انتظاری نیست تحلیلها و اظهارات صورت گرفته مسئولین در ماههای اخیر نشان میدهد که حضرات مثل ... تحلیل میکنند که نتیجه اش اینست که پس از بحران از طرفین چوب بخوریم و بجای اینکه جواب سلام شان را با علیک بدهند میخواهند برایشان فرش قرمز پهن کنند که خدای ناکرده غبار سختی و نگرانی بر خاطر مبارکشان ننشیند از خدا میخواهم که به مسئولین عقل و به ما ....
جای تاسف داره
خدایا بصیرت اعطا کن
کریمی
احسنت ... از قدیم گفته اند حواب های هوی است ..
این یعنی تحریم در مقابل تحریم ... وقتی غربی ها در سددند ایران اسلامی را از هر چیز ممکن تحریم کنند ... پس بهتر است اکنون که حیاط آنها به گاز بستگی دارد ما گاز را وهم نفت را از آنان تحریم کنیم !!!
اه اه... یاد حسنی مبارک میفتم وقتی تو اون زمانی که گاز اسرائیل رو تامین می کرد...
Finland
شما طرفدار روسيه هستي كه شكي نيست ، ولي مردم
بي گناهي هم در اروپا زندگي ميكنند كه در زمستان
احتياج به گاز دارند...
اخییییییی چه مهربون!!!!ما هم بیمارانی داریم که به دارو نیاز دارند!!! ما هم مسافرانی داریم که به امنیت هوایی احتیاج دارند!!! ما هم...............
آقاي شريعتمداري شما عزيز دلين....
عاقلان دانند
افساد طلب، به قول سرکرده فتنه گرتون ادب مرد به ز دولت اوست!!!!
حاج حسین مچکریم!
تا چشم تو وامثال تو کووووووووووووووووووووور
حاج حسین حتی از تو هم مچکریم!
اسماعیل
آخه بعضی ها هنوز بعد از این همه فشار و تحریم علیه ایران راز حل مشکلات رو محبت و دوستی با غرب می دانند...
United States
روسیه این همه از تحریم ایران سود برده حالا برخی نگرانند که اقدام ما در فروش گاز به اروپا ضرری به روسیه وارد کند. ....
هموطن
ما نگران ضرر روسیه نیستیم اما شما نگران این نیستید که غربی ها پول فروش گاز را به بها نه های واهی مثل بقیه اموالمون بلوکه کنند جه اعتمادی به اونها میشه کرد اینها دشمنی را در حق ملت ایران تمام کردند دولت هوشیار باشد