يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کتاب «میراث جهانی ایران» منتشر شد

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 357980
کتاب «میراث جهانی ایران» با همکاری کمیسیون ملی یونسکو - ایران منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، کتاب «میراث جهانی ایران» شامل ۱۶ اثر تاریخی ایران است که در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: این مجموعه‌ی دوزبانه (فارسی- انگلیسی) شامل فیلم، دی وی دی و کتاب است که با به‌کارگیری جلوه‌های ویژه کامپیوتری، میراث شکوهمند ایران‌زمین را با دیدگاهی نوین و تصاویری بی‌بدیل به تماشا گذاشته است.

ایرینا بوکووا - دبیرکل یونسکو - در پیش‌گفتار کتاب «میراث جهانی ایران» به آفرینندگان این اثر هنری برای عرضه کتابی فاخر و با ارزش تبریک گفته است.

محمدرضا سعیدآبادی - دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران - نیز در آخرین گفتار این کتاب آورده است: «ایرانیان از دیرباز با دستاوردهای مادی و معنوی خود کاروان بشریت را به سمت تعالی و پیشرفت سوق داده‌اند و میراث هزاران‌ساله ایران‌زمین خود گواهی بر شکوه و عظمت پر جوش و خروش این مرز و بوم است.»

کتاب «میراث جهانی ایران» با همکاری خانه فرهنگ و هنر گویا، شرکت طلوع ابتکارات تصویری و حمایت معنوی کمیسیون ملی یونسکو - ایران منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *