شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سرنوشت دریاچه ارومیه در انتظار زریوار

سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 357731
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات عدیده پیرامون دریاچه زریوار، این دریاچه را به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار می کند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، امید کریمیان روز سه شنبه در مراسم معرفی فرماندار مریوان ، به رشد نیزار، ساخت وسازهای غیرمجاز در اطراف دریاچه و نبود مدیریت واحد به عنوان مهمترین مشکلات این دریاچه اشاره کرد و افزود: اعتباراتی برای ساماندهی زریوار اختصاص یافته که جوابگو نیست.

وی مدیریت واحد را نیاز اصلی دریاچه زریوار برای رفع مشکلات آن دانست و از مسوولان استان و شهرستان خواست با برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات مورد نیاز از نابودی این دریاچه جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه دریاچه آب شیرین زریوار در فاصله سه کیلومتری غرب شهر مریوان، واقع شده ، گفت: این دریاچه از مکان های دیدنی و گردشگری استان کردستان است.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین از مریوان به عنوان دروازه اقتصادی و قطب گردشگری استان کردستان نام برد و گفت: مریوان مهد علم، عرفان، و ادب و جایگاه شاعران و عارفان بزرگی از جمله ماموستا نالی، هیمن و چوری است.

کریمیان اظهار کرد: مریوان هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در انتخابات های متعدد نیز بیشترین میزان مشارکت را داشته است.

وی با اشاره به اینکه منکر خدمات شایسته دولت های گذشته در مریوان نیستیم، گفت: آنچه باید صورت می گرفت انجام نشده است.

وی از جاده به عنوان مهمترین نیاز شهرستان مریوان نام برد و گفت: خانواده ای در مریوان نداریم که به شکلی داغدار این جاده نباشد.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به چالش های سیاسی و اجتماعی موجود در مریوان نیز اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت ۲۴ سال از جنگ، مریوان همچنان شهید و جانباز می دهد و مصداق این گفته هم کشته و زخمی شدن هفت نفر براثر انفجار مین از اول امسال تاکنون در این شهرستان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *