دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
وزیر کار راه و تأمین اجتماعی خبرداد:

پیگیری آیین‌نامه رفع مشکلات زنان کارگر

۲.۲میلیون زن کارگر تحت‌پوشش تامین اجتماعی
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 357349
وزیر کار راه و تأمین اجتماعی با اشاره به مشکلات زنان کارگر و نقش آنها در تولید ثروت در کشور از پیگیری برای تدوین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای کاهش مشکلات این قشر در دولت خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم تجلیل از کارگران زن به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر اظهار داشت:‌ صدای زنان کارگر را باید شنید و برای بهبود وضعیت آنها تلاش کرد.

ربیعی افزود: باید با اهتمام بیشتر در جهت بهبود وضعیت این قشر قدم برداریم.

وی اضافه کرد: زنان زحمتکش در عرصه تولید و ارائه خدمات در جامعه علاوه بر کار و تلاش روزانه، کانون خانواده را هم آماده می‌کنند.

وزیر کار راه و تأمین اجتماعی اضافه کرد:‌ زنان ما از گذشته‌های دور در تولید صنایع دستی، دامداری و محصولات لبنی سهم داشتند و این طور نبوده که در دنیای مدرن وارد فضای کاری شده باشند.

ربیعی تصریح کرد: کارگر زن ایرانی مشکلاتی بیش از کارگران مرد دارد و علی‌رغم آنکه با شنیدن نام کارگر کارهای مردانه به ذهن می‌رسد، اما زنان کارگر سخت کوش‌تر هستند.

وی همچنین به وجود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زن تحت پوشش تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: همچنین ۴۰۰ هزار بازنشسته زن کارمند در کشور وجود دارد که این ارقام نقش زنان در تولید ثروت و ارزش‌آفرینی در ایران را نشان می‌دهد.

وزیر کار راه و تأمین اجتماعی ضمن ابراز تأسف از اینکه زنان به طور مناسب ارتقا کاری پیدا نمی‌کنند، گفت: دستور داده‌ایم که در چارچوب قوانین و مقررات این مسئله آسیب‌شناسی شود تا زنان بتوانند به اندازه شایستگی‌شان ارتقا پیدا کنند.

ربیعی تصریح کرد: همچنین امسال سه کلینک ویژه زنان را افتتاح خواهیم کرد و امیدواریم که این کار در تمام استان‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه در بخش تأمین اجتماعی ۵۰ درصد هزینه نازایی را تأمین می‌کنیم، گفت: برای حل مشکلات زنان کارگر با سرعت پیگیر طرح دستورالعمل‌ها در دولت هستیم و امیدواریم این کار با کمک معاونت امور زنان ریاست جمهوری عملیاتی شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: آنچه دولت تدبیر و امید به دنبال آن است ایجاد شغل برای هر خانواده و ارتقای کیفیت زندگی کارگران خصوصاً زنان کار است که امیدواریم در سایه همدلی و اعتماد به دولت بتوانیم این برنامه‌ها را اجرا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *