يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

چرا حضرت فاطمه (س) را زهرا نامیده اند؟

سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 356338
آیت الله جوادی آملی در کتاب حکمت عبادات چنین آورده است: امام صادق (ع) مي‏ فرمايد صديقه كبري (س) را زهرا ناميده‏ اند و زهرا يعني تابناك، زيرا خانه و محراب و مركز عبادت او براي اهل آسمان تابناك و درخشان بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، قسمتی از بیانات آیت الله جوادی آملی برگرفته از کتاب حکمت عبادات در پی می آید: امام صادق (ع) مي‏ فرمايد صديقه كبري (س) را زهرا ناميده‏ اند و زهرا يعني تابناك، زيرا خانه و محراب و مركز عبادت او براي اهل آسمان تابناك و درخشان بود. انسان كامل هم براي اهل آسمان نور مي‏ دهد.

گاهي از يك خانواده، شخصيتي چون شيخ انصاري يا انسان كاملي چون بحرالعلوم تربيت مي‏ شود، كه محصول زحمات چندين ساله گذشتگان و نياكان آنان است. خداي سبحان به رايگان فردي ممتاز را به خانواده ‏اي مرحمت نمي‏ كند. آنان سعي مي‏ كردند كه خانه را هميشه روشن نگه دارند و چيزي كه خلاف رضاي حق است در آن خانه انجام نشود، تا كم كم آن خانه بتواند مركز نورانيت باشد و سرانجام شهري را روشن كند.

خانه‏ اي كه در آن قرآن خوانده مي‏ شود و دين در آن خانه حاكم است، براي فرشتگان، مانند ستاره‏ هاي آسمان براي اهل زمين نورافشاني مي‏ كند؛ همان طور كه انسان هنگام ديدن فضاي باز، بعضي از جاها را تاريك و بعضي را روشن مي‏ بيند خانه‏ اي كه در آن قرآن خوانده مي‏ شود و دين در آن حاكم است براي اهل آسمان نورافشاني مي‏ كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *