دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

روایت سعیدجلیلی از هنر شهدای‌هسته‌ای

چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 354100
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنر شهدای هسته‌ای ما این بود که تفکر و باور نسل اول انقلاب را به تمدن تبدیل کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی به مناسبت 20 فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع کثیری از مردم و دانشجویان انقلابی، اظهار کرد: شهر اصفهان و نمادهایی که اصفهان دارد خاطراتی را همچون تشییع 300 شهید گلگون کفن در یک روز به ذهن متواتر می‌کند که این ملت در راه باور و اعتقاد خود حتی تا پای جان ایستاده‌اند و راه مقاومت را در پیش گرفته است.
 
وی افزود:‌ ملتی که در یک روز چند صد شهید را تشییع می‌کند، در حقیقت تشییع شهدایش فقط تشییع یک پیکر نیست بلکه بزرگداشت یک آرمان است، هنر سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی این بود که پس از دوران دفاع مقدس تمام تلاش و تمام توان خود را صرف کرد تا آرمان شهدا پیگیری شود.
 
عضو مجمع تشخیص تصریح کرد: ما با سه نسل روبرو هستیم، جمعی که جانانه ایستاد و الگویی بی‌نظیر از دفاع و مقاومت در 8 سال جنگ تحمیلی به جهانیان نشان داد، اگر هم حماسه‌های بزرگ در دفاع مقدس شکل گرفت، مرهون آن مردان مقاوم بود.
 
وی تاکید کرد: اگر نسل دیگری همچون شهید آوینی به‌وجود آمد که نگذاشت آرمان‌های شهدا و باورها و تفکرات آنها منجمد شود و همچنین در راه نشر ترویج تفکر، باور و آرمان شهدا به نسل‌های بعد گام برداشت، هنر شهید آوینی و هم‌نسلانش بود.
 
جلیلی افزود: هنر شهیدان هسته‌ای ما این بود که با رفتار خود تفکر نسل اول انقلاب را به تمدن تبدیل کردند.
 
وی اظهار داشت: ایادی استکبار در 60 سال اخیر برای خود در جهان یک مناسباتی را تعریف کردند که بر اساس آن مناسبات یکسری رانت‌هایی را برای خود قائل شدند.
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد:‌ این چند کشور مستکبر بر اساس رانت‌هایی که برای خود قائل شده‌اند، مجوز زیرسؤال بردن آزادی و استقلال دیگران را برای خود صادر کرده‌اند.
 
وی گفت: از جمله تعرضات و خصوصیات اجباری این چند کشور حق وتو و حق داشتن سلاح‌های هسته‌ای در جهان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *