سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تقدیر یک مرجع تقلید از شهدای امر به معروف

آیت الله مکارم شیرازی: آمران به معروف و ناهیان از منکر، مجاهدان راه خدایند
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 353860
آیت الله مکارم شیرازی گفت: امر به معروف و نهی از منکر ارزش زیادی نزد خداوند دارد و خداوند ناهیان از منکر را جزو مجاهدین راه خدا محسوب می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله مکارم شیرازی، در دیدار با خانواده شهید علی خلیلی، طلبه ناهی از منکر و تعدادی از جانبازان امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهمیت زیادی دارد و باید به آن اهمیت بیشتری هم به آن داده شود.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: از طرف مراکز مختلف حوزه، شامل مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعة المصطفی و حوزه های علمیه خواهران و دفاتر مراجع، امشب بزرگداشتی در مسجد اعظم برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.
 
استاد عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در دیدارهایی که با مسئولان امر داشته و دارم، این قضیه را تذکر داده و باز هم تذکر می دهم و به آن ها می گویم که امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و آمران به معروف و ناهیان از منکر را گرامی بدارند.
 
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ثواب امر به معروف و نهی از منکر و ارزش انجام آن، تصریح کرد: خداوند آمران به معروف و ناهیان از منکر را را جزو مجاهدین راه خدا محسوب می کند و ذخیره برای روز معاد ایشان قرار می دهد.
 
وی تصریح کرد: امیدوارم این مسئله را به عنوان یک شروعی برای فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر قرار دهیم و مردم هم حمایت کنند. من به شما تسلیت عرض می کنم و چون این برادر طلبه، شهید راه خدا بوده است، تبریک نیز عرض می کنم.
 
مرجع تقلید شعیان خاطرنشان کرد: این مسئله شروعی جدید برای فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می شود.
 
مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در روز شهادت فاطمه زهرا(س) به رئیس قوه قضائیه گفتم که اگر این مسئله را جدی پی گیری نکنید، دو اتفاق می افتد یکی قوه قضائیه زیر سئوال می رود و دیگری امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ می شود و ایشان هم گفت که قوه قضائیه در این کار جدی است.
 
مادر شهید خلیلی نیز در این دیدار با اشاره به عدم پذیرش شهید خلیلی در 26 بیمارستان، از کمبود امکانات اورژانس و کوتاهی بیمارستان‌ها، گله کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *