دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

‌حضور مدیرعامل ایران‌ایر در مذاکرات وین

احتمال توافق برای رفع تحریم‌های حمل‌و‌نقل هوایی‌
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب: 353847
مدیرعامل شرکت ایران‌ایر، به عنوان بزرگترین ایرلاین جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مذاکرات 1+5 به وین رفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، یکی از ایرلاین‌هایی است که در سال‌های اخیر مشمول سخت‌گیرانه‌ترین شرایط ویژه تحریم شده بود اما با این حال این شرکت هواپیمایی با رشد ناوگان و توجه به مقوله ایمنی پرواز، به عنوان اولین ایرلاین ایران، فعالیت خود را ادامه داد.
 
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ایرلاین‌ها‌ی قوی دنیا، از نظر ایمنی نیز رتبه مطلوبی در سطح دنیا دارد.
 
فرهاد پرورش مدیرعامل این شرکت هواپیمایی صبح امروز برای حضور در مذاکرات 1+5 به وین رفت.
 
به گزارش فارس در برنامه اقدام مشترک ایران در مذاکرات ژنو، آنچه تعیین شد بندهای مختلفی داشت که یک بند آن در حوزه حمل‌ و نقل هوایی بود.
 
‌در تفاهم‌نامه 1+5 یک بند در قالب دو مفهوم در مورد صنعت حمل‌ونقل هوایی نوشته شده مبنی بر اینکه مقرر شد مجوز بازرسی از هواپیماهای ایران در حوزه ایمنی صادر شود ضمن آنکه قطعاتی که با موضوع ایمنی در ارتباط است به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داده شود.
 
‌در این راستا بر مبنای این یک تاریخ آغاز تعیین شد ‌که سی‌ام دی‌ماه 92 بود.
 
‌اجرای این برنامه به مدت 6 ماه است که تا 20 جولای 2014 (29 تیرماه 93) ادامه دارد.
 
بنابراین گزارش پس از این مورد بود که چندی پیش، وزارت خزانه‌داری امریکا به کمپانی‌های بوئینگ و جنرال الکتریک اجازه فروش برخی از قطعات هواپیما را به ایرلاین‌های ایرانی، صادر کرد.
 
این مجوز‌ها اغلب مشمول شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *