پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

بیانیه نظام مهندسی درباره "نـه به یــارانه"

دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب: 353593
هیئت رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با صدور بیانیه ای از عموم مردم شریف ، مهندسان عضو سازمان و سایر نظامات مهندسی ، اهل قلم، دانشگاهیان ، رسانه‏های عمومی و رسانه ملی خواست تا از اقدام " نـه به یــارانه" و درخواست آنان از همه مسؤولین عزیز نسبت به تجدیدنظر در موضوع پرداخت یارانه حمایت فرمایند.
به گزارش جهان، متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد :
 
بسم الله الرحمن الرحیم / پس از شکر و سپاس به آستان پروردگار سبحان و عرض تبریک سال نو به همکاران گرامی در سراسر کشور و آرزوی سلامت و توفیق الهی برای ملت شریف ایران، نظر به اینکه موضوع پرداخت یارانه‏ها در مباحث رسانه‏های عمومی و بویژه رسانه ملی قرار دارد، با کسب نظر اعضاء محترم شورای مرکزی و رؤسای ارجمند سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها در جلسه اسفندماه نکاتی را خدمت مهندسان عضو سازمان در سراسر کشور و همچنین عموم هموطنان یادآوری می‏‏نماییم.
 
همانطور که همگان استحضار دارند، هیچ جامعه‏ای بدون کار و تلاش و تولید به رفاه عمومی و توسعه و پیشرفت دست پیدا نمی‏کند. مهندسان همچون سایر گروههایی که در عمران و سازندگی نقش دارند، ارزش کار و تلاش را بخوبی احساس نموده و همانند سایر دانش‏آموختگان تاکنون به کمتر از منافع درازمدت ملی رضایت نداده‏اند.
 
خداوند حکیم در قرآن کریم حتی رسیدن به سعادت اخروی را مستلزم ایمان ، سعی و تلاش در جهت آخرت و لقاء پروردگار دانسته و در آیه 19 سوره اسری سه نوبت بر سعی و تلاش تأکید فرموده است:

{ وَ مَن اَرادَ الاخِره و سَعی لَها سَعیَها و هو مؤمنٌ فاولئکَ کان سَعیهم مَشکورا }
 
در فرهنگ ایرانی نیز همواره کار و تلاش امری مقدس و مورد تأکید بوده‏است. این شعر مشهور سعدی (علیه الرحمه) را همگان شنیده‏اند:
 
نابرده رنـج، گنـج میّـسر نمی‏شود 
 مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

بنابراین هر اقدامی که ارزش کار و کوشش را در جامعه کمرنگ نموده و موجب همت‏شکنی گردد می‏تواند آسیب‏های ملی در پی داشته باشد.
 
ســــازمـــان نـــظـام مـــهندســـــی ســاختـــمـان، ضمن تقدیر از همه خدمتگزارانی که در تمام این سالها ، با نیت خیر در جهت عدالت اجتماعی قدم برداشته‏اند و با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه را به طبقات آسیب‏پذیر، البته بصورت غیرنقدی و با رعایت حرمت و احترام آنان ضروری می‏داند، اما این پرداخت را به طبقات وسیع جامعه، مغایر با منافع درازمدت عمومی دانسته و از دولت تدبیر و امید و مجلس محترم شورای اسلامی و همه مسئولین عزیز درخواست می‏نماید تا مضرّات پرداخت نقدی یارانه را بطور شفاف و صریح به عرض ملت ایران رسانیده و ضرورت توجه به زیرساختهای اشتغال پایدار، بویژه اشتغال فارغ ‏التحصیلان دانشگاهها و دانش ‏آموختگان مراکز فنی و حرفه‏ای کشور، توجه به نیازهای عمومی در شهرهای کوچک و روستاها، مدیریت زمین، مدیریت آب، مدیریت انرژی، توجه به توسعه متوازن فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ، توجه به زیر ساخت های توسعه و عمران و توجه به منافع درازمدت عمومی به ‏جای رضایت کوتاه‏مدت و زودگذر را برای مردم عزیز تشریح فرمایند.
 
در دنیای امروز، آب و هوای تمیز، غذای سالم، مسکن مناسب، امنیت، تحصیلات شایسته، فرهنگ پویا، بهداشت مناسب، شغل و حرفۀ رضایت‏بخش، حق عمومی بوده و در حقیقت حداقل‏های زندگی است. نباید فراموش کرد که برخی در شرایط فقر و به دور از امکانات بهداشتی و درمانی زندگی می‏کنند و سلامت آنان همواره در تهدید جدی است، لذا کاهش فقر ، ایجاد شغل ، توزیع عادلانه امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، هنری، آموزشی، پرورشی و بویژه بهداشتی باید در صدر برنامه‏های درازمدت کشور قرار گیرد. محیط‏های زندگی و کسب و کار اگر مطبوع، زنده و آرامش‏بخش نباشند و به ارزش های فرهنگی، معنوی و اخلاقی توجه نشود بعید است که به بروز استعدادها و خلاقیت‏های انسانی منجر شوند.لذا از عموم مردم شریف و بویژه سایر نظامان مهندســــــــی ، اهل قلم، دانشگاهیان ، رسانه‏های عمومی و رسانه ملی انتظار داریم تا به طرح این مباحث پرداخته و از اقدام " نــه  به یــــــــــــارانه " مهندسان و درخواست آنان از همه مسؤولین عزیز نسبت به تجدیدنظر در موضوع پرداخت یارانه حمایت فرمایند. حمایت مهندسان ارجمند بصورت استانی نیز خالی از لطف نخواهدبود. طرح این مباحث در همه مدارس کشور و مشارکت فرهنگیان عزیز و دانش‏آموزان گرانقدر می‏تواند این توفیقات را مضاعف نماید و البته توفیق از اوست.

هیئت رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور
اکبر ترکان، حجت الله عامری، مهدی حق بین، حمید بدیعی، مجید ولدان، جمال قناعت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همین آقایان ترکان و عامری و حق بین و بدیعی و ولدان و قناعت چرا تا الان می گرفتند؟؟؟